Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rocamor schreef:TS, ik denk dat dat komt omdat je chronologisch gezien begint met:
- hij is fout en ik niet
- hij is fout en ik heb iets gedaan dat niet handig was
- ik wil wel betalen, mits hij zijn excuses aanbiedt
- we zijn beiden niet handig geweest.
De / Een discussie blijft dan over 1 punt van het begin van je verhaal hangen, terwijl je zelf al weer verder bent / denkt te zijn.
casperzazoe schreef:Ben ik de enige die geleerd heeft om in het 'midden' van de weg te gaan rijden als er een auto aankomt en het niet goed uitkomt? Als ik gewoon op de wegrijdt blijf ik netjes aan de kant, maar als ik in de zelfde situatie dan TS zat was ik ook in het midden van de weg gaan rijden. de meeste degelijke mensen snappen het dan wel en remmen af, zeker als ze zien dat het paard onrustig wordt. Je hoeft geen verstand van paarden te hebben om te zien dat een paard zit te drammen.
Zeker als er nog een fietser bij rijdt, was ie van plan om die ook omver te rijden als het uitkwam?
Ik heb ook wel eens met mn zweep op het dak getikt bij een vreselijke aso. Krijg je echt geen schade van hoor maar mensen zullen dan wel snappen dat ze dom zijn geweest. En nu niet allemaal commetaar geven op dat TS met de zweep sloeg want zelf doen we ook wel dingen wat we achteraf beter niet hadden kunnen doen.
Amaris schreef:Ik vind dat per definitie een irritant iets, midden op de weg gaan rijden. Als automobilist weet je toch ook niet wat het geval is? Weet jij veel of ze ooit nog naar rechts gaan? Dat moet je dan maar raden? Vind het ook erg arrogant overkomen.
Ikzelf doe het in ieder geval nooit en als ik gezelschap bij me heb dat het wel doet dan irriteer ik me daaraan.
Gewoon naar rechts, en dan maar een auto met een vaart erlangs. Liever dat dan eentje op je hielen die zich zit te irriteren.
k_m schreef:Maar @Brainless, de auto mocht daar niet komen dus zijn rechten vervallen. TS mocht gewoon rijden waar ze wil, de autobestuurder niet.
Nivada schreef:Wat een bullshit allemaal zeg...
die man had gewoon even geduld moeten hebben tot hij er veilig langs kon... Gezien jij aangaf dat het niet veilig was.
Je bent bestuurder en hebt net zoveel recht om op die weg te rijden als die kerel.
Echter rij jij op een dier met eigen wil.. en die auto van hem, stop zodra hij op de rem trapt.
en dat je dan boos bent dat er geen gehoor word gegeven aan jouw vraag om even te wachten met inhalen, kan ik totaal begrijpen.
Hier worden we ook gepasseerd alsof we wandelaars zijn en je er rustig met 60 langs kan zoefen.
Kennen jullie de 'Slow down for my horse' campagne? Is dan wel niet in Nederland maar wel een briljante campagne.
Iedereen moet eens wat meer geduld hebben en of je nou 5 minuten laten bent op je bestemming.. poeh eej!
https://www.facebook.com/Slow-Down-For- ... 457352457/
SandraVerl schreef:Nivada schreef:Wat een bullshit allemaal zeg...
die man had gewoon even geduld moeten hebben tot hij er veilig langs kon... Gezien jij aangaf dat het niet veilig was.
Je bent bestuurder en hebt net zoveel recht om op die weg te rijden als die kerel.
Echter rij jij op een dier met eigen wil.. en die auto van hem, stop zodra hij op de rem trapt.
en dat je dan boos bent dat er geen gehoor word gegeven aan jouw vraag om even te wachten met inhalen, kan ik totaal begrijpen.
Hier worden we ook gepasseerd alsof we wandelaars zijn en je er rustig met 60 langs kan zoefen.
Kennen jullie de 'Slow down for my horse' campagne? Is dan wel niet in Nederland maar wel een briljante campagne.
Iedereen moet eens wat meer geduld hebben en of je nou 5 minuten laten bent op je bestemming.. poeh eej!
https://www.facebook.com/Slow-Down-For- ... 457352457/
In België heb je: paard op de baan, kalm aan. Is een actie van het Vlaams paardenloket waarmee men ruiters en andere weggebruikers wil aanspreken. Voor de automobilisten is er een filmpje gemaakt voor het programma "kijk uit".
http://paarden.vlaanderen/paard-op-de-b ... m-aan/home
k_m schreef:Idd in België is de wetgeving hier rond anders, maar toch veel beter als je het mij vraagt..