iejoor aan het werk na ongeveer 1 1/2 maar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:34

Evelien__ schreef:
Ik ben het eens met iedereen hierboven. Het ziet er heel geforceerd uit en waarom al die "hulpmiddelen"? Slof, touw, sporen,...
Overigens erger ik me dood aan je schrijffouten :=
Hooft = hoofd
Wand = want
Opzei = opzij
Zoiezo = sowieso

|(

Heb je haar onderschrift niet gelezen? Vergeet je niet dat de spellingscontrole niet feilloos werkt. Opzei en wand zijn namelijk OOK Nederlandse woorden. En een persoon met dyslexie ziet zelf ook niet in welke zinsverband iets wel fout is geschreven! Iets meer begrip is naar mijn inziens ook wel op zijn plaats.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 12-04-16 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Re: iejoor aan het werk na ongeveer 1 1/2 maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:37

Moderatoropmerking:
Dyslexie is niet het onderwerp van dit topic. Hierbij het verzoek ontopic te blijven.

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:42

als je je paard zo dankbaar bent voor zijn hulp in de revalidatie, is het dan niet eerlijk om hem ook te helpen om weer goed in zn lichaam te gaan zitten?
van jou werd ook niet direct verwacht dat je een marathon kon lopen na je bevalling e.d.

begin inderdaad met je paard ook weer met een soort revalidatie. en als rijden lastig blijft zou je van dubbele lijnen/ lange lijnen kunnen doorwerken naar mennen (gewoon een idee)

succes in ieder geval, ik heb zelf ook heel lang een fjordje gehad die helaas te vroeg is overleden, wees net zo zuinig op je paard als je op je eigen lichaam bent

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:04

Ik ben zelf hart en spierpatiënt. Als ik een weekje niet rij, ga ik fysiek door een hel de eerste keer dat ik weer rij. Maar ik kan wel mijn hulpen geven, zit ontspannen en zelfzeker te paard. Heb wel een zweep bij, mijn merrie durft soms mijn beenhulp te negeren en ik heb te weinig kracht om daarin te corrigeren, dan krijgt ze een tikje. Maar enkel daarvoor, ik kan perfect een galopwissel of travers rijden zonder hulpmiddelen.
De dag dat ik door mijn ziekte niet meer mijn hulpen deftig kan geven zonder hulpmiddelen, is de dag dat ik stop met paardrijden. Ik vind dat niet eerlijk meer naar het paard toe...

Het spijt me, ik vind dit ook echt geen fijn beeld :(. Als je zoveel last hebt van je ziekte zou ik toch nadenken of dit nog wel eerlijk is voor je paard. Een gespannen ruiter met zulke lichamelijke problemen is echt geen pretje voor het paard. Ik heb een heel braaf, vergevingsgezind paard maar ik denk dat ze bij jou verre van braaf zou zijn.
Verder ben ik het met mijn voorgangers volledig eens.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:11

Ik lees dat je zegt alleen je been iets te draaien maar zie toch echt dat je je been aardig uit de richting legt. Dus je hindert je paard wel degelijk met de sporen nu.
Als hij zo stug is in zijn lijf waarom probeer je dan niet om aan de dubbele longe te rijden ? Zo heb je iemand die je helpt en hoef je je niet meer druk te maken om zijn hoofd.
Dat hij dat onder het rijden doet is wel degelijk ergens door en dat kan los staan van het hoofd hoog houden buiten het rijden om.
Als je denkt dat hij hetzelfde doet als met rijden is het misschien tijd om hem na te laten kijken of eerst op de grond soepel te krijgen voor je er zelf op gaat.
Hij hoeft echt geen voorbeeldige dressuur topper te worden maar iets meer ontspannen is wel heel belangrijk.
Je eigen rijkunsten verbeteren is inderdaad voor een groot deel onder het zadel maar vanaf de grond soepel maken is dan in jouw geval ook niet onbelangrijk.
Is er iemand die jou erbij kan helpen door bijvoorbeeld je paard te rijden.
Hup uit je slachtoffer modus en op naar oplossingen om samen te kunnen gaan genieten !
Zouden oefeningen voor jezelf met zo'n grote bal om op te zitten niet een idee zijn voor je ? Zo train en leer je wat je met je gewicht en benen kan doen.
En eerlijk... als het echt niet kan met je lichaam is het dan wel zo verstandig te blijven rijden ?
Zou omscholen naar mennen bijvoorbeeld niet iets zijn ?
Ik snap dat alles hard overkomt maar denk dat alle tips jullie zeker kunnen helpen :(:)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:22

veKing schreef:
als je je paard zo dankbaar bent voor zijn hulp in de revalidatie, is het dan niet eerlijk om hem ook te helpen om weer goed in zn lichaam te gaan zitten?
van jou werd ook niet direct verwacht dat je een marathon kon lopen na je bevalling e.d.

begin inderdaad met je paard ook weer met een soort revalidatie. en als rijden lastig blijft zou je van dubbele lijnen/ lange lijnen kunnen doorwerken naar mennen (gewoon een idee)

succes in ieder geval, ik heb zelf ook heel lang een fjordje gehad die helaas te vroeg is overleden, wees net zo zuinig op je paard als je op je eigen lichaam bent

uhh vking ik was mijn paard erg dankbaar voor de revalidatie.....en als je goed gelezen hebt rij ik dus al 4 jaar niet meer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:57

Heb je wel eens gedacht aan een freestyle dekje? Dit zou je misschien kunnen helpen. Of vraag eens bij een manege waar mensen met een beperking rijden wat zij je het beste adviseren. Dit is geen doen, niet voor jou en voor je paard.

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:23

kwita schreef:
veKing schreef:

uhh vking ik was mijn paard erg dankbaar voor de revalidatie.....en als je goed gelezen hebt rij ik dus al 4 jaar niet meer.

sorry kwita ik dacht dat het een bericht van TS was, verkeerd gelezen. respect en fijn om te lezen over jouw revalidatie en relatie met je pony

TS zou aan jou inderdaad een voorbeeld kunnen nemen.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:46

Uhm TS ik weet niet hoor. Maar er wordt niet gezegd dat je als je niet 100% fit bent je niet zou mogen rijden.

In mijn ogen kun je prima rijden alleen ziet het beeld er niet prettig uit door de hulpmiddelen die je gebruikt.

Het gaat er omdat je plezier hebt met rijden en met je pony!

Mensen proberen je hier tips te geven en mee te denken niet om jouw aan te vallen!

Ik begrijp best dat wat jij hebt super vervelend is maar jouw pony mag daar niet onder lijden.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:05

Wat fijn dat je er weer op kan na 1,5 jaar! Super!

Ik zou als ik jou was eerst alle hulpmiddelen weglaten, jullie moeten nu weer aan elkaar wennen. Probeer het eerst eens zonder hulpmiddelen, gaat dit niet dan kan je een hulpmiddel gebruiken. Dit zou ik wel doen in overleg met je instructeur/instructrice. Als het rijden zonder hulpmiddelen niet gaat is dit begrijpelijk, dat kan je ook niet verwachten na 1,5 jaar. Gun je fjordje en jezelf wat tijd! Dan komt het heus wel goed.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:55

Ik zeg niet dat ts niet moet rijden. Ik kan wel haar trots begrijpen, immers eindelijk is het zover...
Maar ik wilde eigenlijk alleen zeggen als het niet meer gaatr zo het was dat je jezelf wel de kans moet geven en ook je paard om andere dingen toe te laten.Ook die dingen kunnen jullie net zoveel plezier bezorgen!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:53

Ik vind die eerste fotos zonder slof zo beroerd niet. Hij loopt alleen niet nageeflijk en niet vanuit achteren.

Maar wat verwacht je dan nadat je lange tijd niet gereden hebt?! Dan ga je rustig beginnen met inbuigoefeningen en zijn lijf los maken. En dat lukt echt niet in 1x rijden, dat kost misschien wel weken tijd.
Ik begrijp die verwachting van je eigenlijk niet. Zie je ook helemaal geen oefeningen doen om hem soepel te maken.

Nu alle hulpmiddelen erbij grijpen lost totaal niet het probleem van de stijfheid op.
Ik vroeg me ook af (en dat is geen verwijt) of je eigenlijk een beetje bang (voor hem?) bent. Je hebt zo veel maatregelen getroffen om hem in bedwang te houden. Zelfs een touw om de nek.

Misschien moet je weer terug naar af. Gewoon lekker erop zonder pretenties en verwachtingen. Gewoon eerst weer aan elkaar wennen en een band opbouwen.