Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:21

bigone schreef:
Zelf aangifte doen bij de politie wegens smaad en zorg dat je stoerder overkomt dan je je voelt. Indien jij niets gedaan hebt is er niets te bewijzen. Ga naar de staleigenaar en eis de videobeelden op. En direct er bij zeggen dat je zelf aangifte gaat doen. En zoek je kast goed door, als die ook maar even op staat heb je kans dat die sporen er geplaatst worden.

Dit!!! Zorg ervoor dat de sporen niet bij jou neergelegd kunnen worden, sluit je kast af zodat mensen er geen dingen in kunnen leggen...

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:22

Getver!! Echt weer typisch zo'n "ik heb een eigen paard dus ik weet alles beter" kliekje |o
Verschrikkelijk DAT soort volk!!
Ik denk dat je beter met de eigenaresse goed moet gaan afspreken wat te doen in deze situatie.
Je hebt haar al verteld wat er is gebeurt. Maar nu is het ook slim om een plan te maken over hoe je je nu in deze situatie moet gaan gedragen tegenover de desbetreffende vrouw, zodat de eigenaresse in ieder geval op de hoogte is over hoe jij je nu gaat opstellen.
Waarschijnlijk heeft die vrouw haar sporen allang weer gevonden maar zal ze het nooooit toegeven dat ze fout zit, dus een excuus zit er bij haar toch niet in.
Ik denk dat je er verstandig aan doen gewoon echt die vrouw te gaan negeren. En als ze zegt wat ze ergens van vindt gewoon antwoorden met: dat snap ik, dat mag u bent vinden. En dan gewoon weer verder gaan waar je mee bezig bent.
Maar vooral niet meegaan in al die onzin, geen discussies aangaan. Gewoon je eigen ding blijven doen.
En de rest van het kliekje moet je al helemaal negeren als ze zich ermee gaan bemoeien.
Die zijn duidelijk uit op sensatie en hebben geen enkel baat bij hetgeen wat ze doen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:24

Als je niet gelijk naar de politie wil stappen kan je ook eerst nog onder 4 ogen de mevrouw aanspreken.

Zeg in 1 ademhaling dat je hier niet van gediend bent, 'jij en ik' dondersgoed weten dat ik onschuldig ben en dat als je niet de kans krijgt je je te verdedigen door middel van de camerabeelden, je naar de politie gaat wegens smaad. Laat je niet onderbreken en blijf rustig. Met een beetje geluk dimt ze dan. Zij dreigt wel met de politie, maar die wil ze er vast niet écht bij hebben...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:26

Check je kastje en als je kast open sta doen hem op slot al ben je maar 5 minuten weg.
Neem voorzorgsmaatregelen zodat ze je geen geintje kunnen flikken.
Eis de beelden maar op en vraag desnoods eerst sinds wanneer ze haar sporen kwijt is.
Ook vermelden dat jij niet snap waarom jij sporen zou stelen aangezien het paard zonder sporen wordt gereden en je deze niet nodig heb.

Opgeheven hoofd houden en je niet gek laten maken.
Moeilijk... ja maar zolang jij normaal blijft doen kunnen ze je niets maken.
Desnoods iemand af en toe meenemen zodat je er even niet alleen voor sta.

Succes ben erg benieuwd hoeveel afloopt.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:27

Als je echt niet met de politie wilt overleggen (ze zijn er ook voor advies in dit soort zaken, ze zullen echt niet mee naar die stal gaan om verhaal te halen hoor ;) ) Dan kan je ook contact opnemen met juridisch loket. Maak met ze een afspraak (dan hebben ze meer tijd voor je dan als je binnen komt lopen tijdens het spreek uur) en die kunnen je eventueel helpen met verdere stappen (dat kan wezen een prachtige brief te schrijven vol verwijzingen naar het wetboek, dat kan ander hulp wezen) en dan weet je wat meer.

Verder zijn de meeste tips al gegeven.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:29

Als mijn verzorgster zou worden beschuldigt van diefstal dan zou ik als eigenaar vragen om om de tafel te gaan zitten : mijn verzorgster, de staleigenaar , de persoon die mijn verzorgster beschuldigt en ikzelf.
En dan maar kijken of diegene die beschuldigt haar verdenking "hard" kan maken en onderbouwen. Aan de hand van het gesprek is het aan de stalhouder wat er verder mee te doen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:38

duikpaardje schreef:
Als mijn verzorgster zou worden beschuldigt van diefstal dan zou ik als eigenaar vragen om om de tafel te gaan zitten : mijn verzorgster, de staleigenaar , de persoon die mijn verzorgster beschuldigt en ikzelf.
En dan maar kijken of diegene die beschuldigt haar verdenking "hard" kan maken en onderbouwen. Aan de hand van het gesprek is het aan de stalhouder wat er verder mee te doen.

Dit inderdaad.
Maar ik zou ook een melding doen bij de politie.
Puur dat je hen een stap voor bent. Want jij hebt niets gedaan!

De tip van kasten goed op slot houden, super tip, al ga je even poetsen. De kleuterige kansen zo klein mogelijk maken.

Sjonge, het zou je maar overkomen zeg! Ben je écht niet klaar mee.

Iets met: Wat uzelf niet geschied, doe dat ook een ander niet.
En elkaar in de waarde laten.

Vind het een hele nare situatie voor je TS en hoop dat je er snel uit bent (of madame van stal af gekicked is! Ja sorry, maar onschuldigen beschuldigen? Kan écht niet, alleen bij hard bewijs.)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:39

Er komen hier heel veel goede tips voorbij. Ik zou dit zeker niet op me laten zitten en wel degelijk een stalvergadering proberen te organiseren.

Het lijkt me bovenal vreselijk om op een stal rond te moeten lopen waar mensen blijkbaar achter je rug om zo over je praten. Wat een nare rotsfeer :(

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 15:41

Ik heb net de staleigenaar gebeld.

Hij heeft de beelden al teruggekeken. De vrouw in kwestie en de anderen waren ook naar hem toegegaan en naar aanleiding daarvan nam hij de zaak toch serieus. Het was makkelijk omdat ik altijd op een vaste tijd kom. De vrouw en ik zijn allebei in beeld, maar nergens is te zien dat ik aan haar spullen zit of zelfs maar iets opraap of naar haar kastje kijk. Hij heeft al kort met mevrouw gesproken en haar gevraagd waarom ze dacht dat ik haar sporen had gestolen.
Haar antwoord was: "Dat weet ik gewoon." En ze dacht ook dat ik de beelden letterlijk had "gehackt".

Hij is van plan om zo snel mogelijk met iedereen te gaan praten. Tot hij dat heeft gedaan ga ik niet alleen naar stal. De eigenaresse van mijn bijrijdpaard heeft al voorgesteld om morgen samen te gaan, zodat ik me niet verstop en iedereen ziet dat zij aan mijn kant staat. De vriendin die ook op die stal staat heeft hier weinig van meegekregen, maar ze wil best eerder komen of langer blijven als dat nodig is. :)

Ik wacht even af wat er nu gaat gebeuren. Hopelijk waait het over, maar zo niet, dan heb ik jullie advies nog. Mijn eigen kast houd ik inderdaad heel goed op slot en mijn poetskist ga ik controleren. Ik hoop niet dat het nodig is, maar ik wil inderdaad liever geen voorwerpen van anderen tussen mijn spullen vinden.

Anoniem

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:43

Zij denkt dus serieus dat jij de beelden gemanipuleerd hebt om het te laten lijken alsof jij niet aan de spullen hebt gezeten? Wat moet dat mens een kronkel in d'r kop hebben zeg, dat ze denkt dat je dat zou doen om een stel sporen. Goed dat de staleigenaar nu op de hoogte is en iedereen wilt spreken, en fijn dat de eigenaresse zo in jouw hoekje staat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:43

Ik zou je poetskist wel direct terug in je kast zetten (en die op slot) zodra je hem uit het oog kunt verliezen. Grote kans dat ze de sporen in een onbewaakt ogenblik ergens tussen jouw spullen probeert te frutsen. Desnoods gooit ze ze in de stal zelf.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:44

Goed actief van staleigenaar en ook de enige juiste in mijn ogen, laat je niet kisten door zo een heks!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:44

Goed zo, dat zijn goede ontwikkelingen. Ik laat het topic aan gestipt. Dus ik hoop dat je ons niet meer nodig hebt, maar anders ben ik er voor je. Ik wil niet dat je onschuldig wordt uitgemaakt voor een dief.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:46

Fijn dat de staleigenaar de zaak nu toch serieus opneemt. Wel heel bijzonder van die vrouw. Als ik de staleigenaar in kwestie was geweest had die vrouw een fikse reprimande van mij gehad. Zilke sfeerverpesters wil je toch niet n je stallen hebben
Hoop voor je dat het met een sisser afloopt

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:46

Wat een nare vrouw zeg TS bah gewoon. Ben blij dat ik mijn eigen stal heb bij dit soort berichten. Wat ik voorlopig zou doen ookal ben je dadelijk onschuldig verklaard nog steeds alles op slot doen. Misschien dat ze het over een paar weken weer probeert en dan op een moment dat je net even het kastje open laat staan

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:47

wauw die spoort niet :') die spoort echt niet. Als jij die beelden van een afstand kon hacken had je waarschijnlijk met gemak zelf een paard kunnen kopen want met die skillz ben je goud waard :))

Maar fijn dat de stalhouder nu ook duidelijk achter jou staat en een gesprek wil aankaarten want dit is gewoon te triest voor woorden en vooral heel erg onvolwassen en kinderachtig...

maximuss

Ts, wat ben jij een crimineel meesterbrein ;-)... Bewakinsbeelden hacken ed... En dat allemaal voor een paar sporen :o ...Ik denk dat die mevrouw net wat te veel bondfilms gekeken heeft...

maralyn

Super TS!

Beelden gemanipuleerd? Dat zou toch wel moeten opvallen lijkt mij?
En gaat ze écht te ver? Laat dr dan maar de politie bij halen, en anders zwijgen tot het graf.

En zelfs na het bekijken van de beelden -samen met de politie, zullen zij de conclusie trekken dat de beelden niet gemanipuleerd zijn. En dan heeft mevrouw geen poot meer om op te staan.

En wil ze dan nóg vervelend doen? Kun je haar altijd nog aangeven. Dan draaien we het spelletje om.

Sommige mensen zijn helaas hardleers.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:49

Klinkt als een heel ongezellige en verzuurde vrouw. :+
Hopelijk ben je van het gezeur af wanneer de staleigenaar met iedereen gesproken heeft. Ben jij zelf ook bij dat gesprek aanwezig? Dat zou ik zelf wel willen in zo'n situatie denk ik.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:51

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je het "uitgepraat" gaat hebben met de overige stalgenoten. Deze mevrouw zal hoogstwaarschijnlijk toch niet stoppen dus die moeite is denk ik tevergeefs. Wellicht dag dat wel gebeurd zodra de overige mensen wel normaal tegen je gaan doen.
Het is in eerste instantie niet raar dat ze geneigd zijn de mevrouw geloven ipv een nieuwkomer. Maar dan is het wel zo fair om naar jouw kant te luisteren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:51

Waar is het "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" trouwens? Zij heeft nooit geen enkele aanleiding of bewijs tegen jou gehad, beschuldigd jou zo uit het niets van het stelen van sporen waar je niet eens iets aan hebt want je rijd er niet mee, en de rest gaat er gewoon in mee? Ik vind het een trieste boel... Kan ik ook gaan doen...

Voorbeeld schreef:
Ik kan mijn 200 euro niet meer vinden die ik in mijn kast had verborgen, ik weet zeker dat JIJ het hebt gestolen dus beter geef je die 200 euro gewoon terug anders doe ik aangifte *ondertussen doen de stalgenoten ook mee en word het een hele heksenjacht* ... (hehe, zo werk ik dat wijf mooi weg en wie weet vang ik zo ook nog 200 euro als ze echt zo wanhopig is)...

Nou gaat het hier om een paar sporen van wss 12 euro, maar het is toch gewoon te triest voor woorden? Om te janken gewoon :=
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 09-04-16 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 15:52

Ik was ook heel verbaasd over mijn vaardigheid om camerabeelden op afstand te kunnen manipuleren. :=

Het is inderdaad een nare vrouw. Ik bedoel, dit gaat over sporen. Als het nou om een zadel om honderden euro's ging...
Zelfs als dit straks is opgelost zal ze me niet opeens aardig vinden. Ik blijf alert, maar ik zou zo graag weten waarom ze vanaf de eerste dag iets tegen me heeft... maar goed, waarschijnlijk kom ik daar nooit achter. Hopelijk overtuigt de staleigenaar haar om me in elk geval met rust te laten.

Ik weet niet of ik aanwezig ben bij het gesprek. De staleigenaar zei letterlijk dat hij met iedereen ging praten, en ik was eigenlijk al zo verbaasd dat hij de beelden had bekeken en mevrouw al had gesproken dat ik alleen "ja, bedankt" heb gestameld. :o

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:54

Of juist poetstas ergens 'open' laten liggen waar het in beeld is.. Misschien legt ze het er in en dan is ze de sjaak.. Ehh, ik heb het gestolen? Volgens mij heb jij het er gewoon in gegooid, want ik ben diegene niet op beeld.... :+

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:54

Gevolg is nu wel dat die vrouw hierna niet meer wordt geloofd door de staleigenaar en andere staleigenaren.

Dus mocht ze hierna weer stoken, dan werkt dat natuurlijk in je voordeel.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:55

maximuss schreef:
Zelf naar de politie/ wijkagent stappen en vragen of ze willen helpen om dit uit te klaren, desnoods klacht indienen wegens laster en eerroof. Het is tijd dat je duidelijk maakt dat er niet met je te sollen valt.

:j Dit.