Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Janinevv schreef:Denk ook elke keer als weer heen ga (paard staat thuis) wat krijgen we vandaag voor fratsen..
En dan ga je juist de fratsen krijgen waarvan jij hoopte dat je ze niet zou krijgen.
Het ging dus steeds beter met alles en vanaf dat punt konden we ook echt weer rijtechnisch bezig gaan en echt verder komen.
En anders hoop ik dat je een mooi plekje voor haar kan vinden!
ruitje schreef:Ik vind dat nogal wat, om te zeggen dat je misleid bent bij de verkoop.
Mijn ervaring met dravers is juist niet dat ze eenkennig zijn, het zijn ontzettende pleasers, die graag goed willen doen. Het kan zijn dat je een verkeerde heb getroffen, of ( en dat denk ik) dat jouw paard geen idee heeft wat ze moet. Dravers zijn te slim om zonder leiderschap te kunnen, zij hebben dat door.
Dus naast dat je een groen paard heb gekocht, is het ook nog van een ras wat slim is en daarmee jou eerder met je fouten confronteerd.... Dat is gewoon best pittig
Janinevv schreef:troi schreef:Je zit precies met haar in de uitprobeerfase en precies dan is grondwerkles ontzettend nuttig! Echt proberen hoor. Het zou zonde zijn als je opgeeft voor je alles hebt geprobeerd.
Waar woon je?
Overijssel, buurt van Zwolle.
Soms denk ik, waar ben ik aan begonnen.
Toen ze daar was leek ze hele andere dame, nu naar deze maanden gaat steeds alles mis. En geef ik op. Dat is fout van mij maar ben bang dat anders nog ongelukken gaan gebeuren
troi schreef:Ik zou het echt aanpakken met iemand die kennis heeft van grondwerk. Die link die ik je stuurde ziet er goed uit maar equisantos uit Beilen staat ook heel goed bekend. Je kunt beter investeren in echt goede begeleiding. Liever 2x een duurdere les (waarna je waarschijnlijk erg veel mee opschiet) dan 10 goedkopere waar je veel minder aan hebt.
Hayko schreef:Ja kan altijd iemand laten komen met verstand van dravers, al denk ik persoonlijk dat het niet zo zeer met het ras te maken heeft. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad, je moet vooral doen wat voor jou zelf ook goed voelt.
Denk dat je beter kan kijken naar iemand die goed om kan gaan met jou onzekerheid en je daarin goed kan begeleiden
amiraanouk schreef:Ik denk dat je pony je ook een beetje aan het uitproberen is. De eerste maanden probeerd hij/zij natuurlijk hoger te komen dan jij. De eerste jaren klinkte het ook niet tussen mij en een van mijn shetlanders. Door gewoon iedere dag te poetsen en te knuffelen kwam er steeds meer een klik. Ik begon ook met vrijheidsdressuur, dat heeft zoveel veranderd. Je bent dan echt samen bezig. Hij/Zij hoeft dan niet alles te kunnen, het gaat erom dat je even lekker bezig bent.