Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ragdollcat schreef:Dan heb je helaas zeer weinig verstand en ervaring met het hebben van een eigen pony.
Ik geloof er niets van dat je 12 bent, je bent hier om te rellen, zulke rare vragen en je hebt geen woorden van een 12 jarige.
Ragdollcat schreef:Dan heb je helaas zeer weinig verstand en ervaring met het hebben van een eigen pony.
Ik geloof er niets van dat je 12 bent, je bent hier om te rellen, zulke rare vragen en je hebt geen woorden van een 12 jarige.
Morganlefay schreef:Ragdollcat schreef:Dan heb je helaas zeer weinig verstand en ervaring met het hebben van een eigen pony.
Je bent niet de enige met vraagtekens. Reacties, zinsopbouw ed stroken niet met een 12 jarige.

_Femkeeex schreef:Wat wordt hier aanvallend gereageerd zeg. Ik weet niet hoe het met jullie zit , maar ik neem aan dat niet iedereen op twaalf jarige leeftijd alles al zo goed wist.
Ik neem aan dat de pony's op papier van pa en ma zijn en dat TS dit topic heeft geopend omdat hij iets niet wist en het wilde leren. Heel slim vind ik ! Eerst aan volwassenen vragen i.p.v. zelf maar wat zitten te klooien.
TS zeggen jou ( groot ) ouders ervan ?
En om even antwoord op je vraag te geven : Castreren en de pony nog een paar weken a maanden na de castratie ( en natuurlijk ervoor ) niet bij merries zetten.
Edit : Topics kunnen niet zomaar verwijderd worden
Horseboy56 schreef:Ragdollcat schreef:Dan heb je helaas zeer weinig verstand en ervaring met het hebben van een eigen pony.
Mijn pony stond allen, waarvan ik uperhaupt van denk dat u ook niet ok vind! ik zocht gewoon zo snel mogelijk een oplossing, en de vraag was? Merrie steriliseren of hengst laten ruinen, zo moeilijk? En ja, Young Rider Talk he!
_Femkeeex schreef:@Ragdollcat : Jouw post zegt meer iets over jezelf dan over TS.
Oei , het is niet zo slim dat je geen mensen kent met verstand van paarden waar je snel terecht kan met vragen en eventuele hulp.![]()
Maar wie financiert alle kosten van je paarden ?
Ik zou echt opzoek gaan naar mensen die je kunnen helpen met je paarden , want zulke vragen hoort een paardeneigenaar eigenlijk wel te weten.
KittyDylan schreef:Jeetje, Ragdollcat. Wat een kinderachtige opmerking! Misschien is TS wel geen 12 inderdaad, maar dat weet jij niet en jij hoeft dat voor hém niet te beslissen. Misschien is hij wél echt 12. Niet iedereen van 12 jaar verwoord alles hetzelfde.
TS, ik vind dat je sommige (vervelende!) reacties netjes oppakt!
L_Love_Horse schreef:Het lijkt mij in ieder geval verstandig om iemand in te schakelen die verstand heeft van paarden.
Als je merries en hengsten bij elkaar houdt lijkt me het wel verstandig dat je een beetje weet waar je mee bezig bent, tenzij je over ongeveer 11 maanden een 'oepsie' in de wei wil hebben rennen.
Maar dat is je eigen keuze...
Gentlegiant schreef:Als hij werkelijk 12 is
Welke ouders/groot ouders laten kids van die leeftijd werken met een hengst
N Bwp al helemaal toen hij die kreeg was ts 7/8/9
Hij zei 4j geleden
Dan ben je toch ook niet echt snugger
Geen haar aan m'n hoofd die kids met hengsten laat werken
Ts liepen die 2 eerst wel samen je paard en de shet merrie?
Gentlegiant schreef:Als hij werkelijk 12 is
Hij zei 4j geleden
_Femkeeex schreef:Gentlegiant schreef:Als hij werkelijk 12 is
Hij zei 4j geleden
Ja , er zijn echt zulke ouders.
Jij zou dat niet toelaten , maar jij bent ook al jaren in de paarden neem ik aan![]()
En TS nee niet elk paard is hetzelfde , maar er is wel een groot verschil tussen een ruin en hengst. Als ik jou was , had ik die pony zeker weten laten staan , maar nu hij al gekocht is zou ik het advies van de bokkers opvolgen en iemand met verstand van paarden zoeken zodat hij/zij jouw bij volgende problemen kan helpen.
Gentlegiant schreef:Ik vind dat zeer onverantwoordelijk als ouder zijnde
Rustige hengsten? Ik ken vele hengsten en heb met vele hengsten gewerkt van shet tot warm/volbloeden maar daar zat er eentje tussen die "rustig" was maar echt niet dat daar veilig een kind mee kan werken
Waar heb je je paarden staan? Thuis of op pension?