Voor welk ras ga jij hierna?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:52

Ik heb nu een dressuur kwpn die ik bijrijd en eigenlijk wel voor de helft van mij is. Als ik een eigen paard ga kopen later dan wil ik een echt spring gefokte kwpn en dan in het zwart of donker bruin met zwarte benen en met de schofthooge rond de 1.85 <3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:55

Mijn volgende paard wordt een warmbloed, dressuurtype :) Nu heb ik een welsh pony voor de mensport, en een arabiertje op pensioen :)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:57

Daar wil ik nog niet over nadenken, eigenlijk. :o Ik hoop dat mijn Fjord -in voor- en tegenspoed- nog heeeeel lang bij mij kan zijn!
Dat er wel weer een andere pony komt na de huidige, dat is wel duidelijk. Als het allemaal kan, natuurlijk.

Misschien ga ik wel weer voor een Fjord; het nuchtere karakter bevalt mij zeker heel goed, maar het eigenwijze is soms lastig. Het belangrijkste is echter een braaf (bomproof) en gezond dier. Waarschijnlijk een wat ouder dier.
Mijn Fjord is mijn eerste eigen paard en ondanks dat ik al heel veel van en met haar heb geleerd (ik kocht haar toen ze 7 was en al goed en wel beleerd en doorgereden), voel ik mij nog niet ervaren genoeg om hierna eventueel een jonkie op te leiden...
Dat het weer een pony wordt, is wel zo goed als zeker. Ik ben zelf niet groot en zwaar, dus op een groot paard voel ik mij alleen maar klein.
Stiekum ben ik ook best wel fan van Welsh-A'tjes om mee te mennen, dus wie weet!

Voorlopig ben ik blij met mijn Fjord en hoop ik -zoals gezegd- dat zij nog lang bij mij mag blijven!

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:58

Ik heb nu een paard waar veel Engels volbloed inzit en een klein beetje pools. Ze heeft een heel heet karakter en ik zou graag weer een wat rustiger paard willen hebben in de toekomst, maar wel met voldoende pit voor de sport. Ik zou heel graag een Duits paard hebben, zoals een Oldenburger/Hannoveraan/Holsteiner type, die vind ik echt geweldig!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:59

Hangt er een beetje vanaf of ik de sport nog in wil. Geen sport dan wordt het een PRE of iets zoals een Rocky Mountain. Wel sport dan is het een warmbloed die al verder opgeleid is.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:00

Ik heb nu een kwpn x engelsvolbloed. Een shetlander en een veulen 25%kwpn 75%engels volbloed. Veulen uit me eigen merrie. Zou hierna miss een quarter willen vanwege de bouw en karakter. Evt x engelsvolbloed.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:05

Oh als het kon dan zou ik naast mijn new Forest pony de 13 jarige rijpony merrie van mijn kennis wel willen. Dan zou ik haar beter kunnen trainen en zou ik een betere band kunnen opbouwen met haar.

Maar mij echt vastpinnen op een ras, kleur of geslacht? Ee dat kan ik niet.
Bij Harley ben ik ook gewoon gaan kijken en voelde meteen dat dit dé pony zou zijn. Ondanks dat hij er niet mooi uitzag (luis en bloedwormen).

Dus voor mij gaat het vooral om het gevoel ipv ras geslacht of afkomst

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:08

Eentje met 4 versnellingen, zwart bont, ruin, met veel haar en 1.50 a 1.55 hoog.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:08

Een quarter of een appaloosa :D

Timster

Re: Voor welk ras ga jij hierna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:14

Ik zou hierna een wat pittigere pony willen. Eigenlijk hoe mijn pony eerst was en dan weer dat hele proces opnieuw :') Nu heb ik namelijk een hele lieve brave pony maar af en toe verlang ik weer naar een pony met teveel energie. Om met die uitdaging dan weer aan de slag te gaan :) Qua ras een NRPS dan, die zijn toch wel heel knap <3

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:15

Ik droom van een eigen IJslander <3

Maar echt dromen want als ik er realistisch over na denk koop ik hem toch niet, laat mij maar lekker bijrijder/verzorger zijn 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:15

Ik moet er niet aan denken, weer die hele zoektocht naar een nieuw paard... :x
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:16

Een ijslander... Of een Arabier. Of toch een PRE :P

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:17

mijn oude shetland pony Dora -O- -O- -O-

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:18

Ik heb nu een ijslander en de volgende word dat zeker weer!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:19

Nu een Fries, en aangezien ik nog niet van plan ben om de komende jaren zelf een paard aan te schaffen, komt er hooguit nog een Fries bij of een andere Fries in de plaats.
Maar als ik zelf een paard ga kopen wordt het waarschijnlijk ook een Fries :')

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:19

Ik heb nu een Shetlander voor de wagen lopen. Maar zou het toch wel heel gaaf vinden als ik er ooit is een rijpaard bij zou kunnen kopen :))!

Crissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:29

Ik heb nu een haflinger. De volgende als die er komt wordt een new forest of een welsh B. Liefst een goede merrie om een veulen mee te fokken.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:31

Mijne wordt gewoon weer een Tinker, liefst met een nog specialer kleurtje dan we al in onze collectie hebben :+

Maar een mooie Quarter zou er ook wel bij kunnen :+

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:42

Ik heb een 8 jarige Barock Pinto.al vanaf veulen af aan.
Mocht er oooooit een andere komen dan wordt het óf een haflinger (oud type) óf een fries.
Een kruizing daarvan mag ook als het maar niet zo'n bange poeperd is als mijn BP.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:43

Er even vanuit gaande dat het budget geen enkel probleem is….dan zou ik graag nog eens een Lusitano bezitten. Kleur maakt me niets uit, maar qua karakter een echt familiepaard, zo'n paard waar iedereen zo op kan stappen, die nergens van opkijkt, zo'n echte koele kikker :D

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:11

Nou, het is natuurlijk geen volgende want ik heb nog nooit een paard gehad, maar ik zou graag een bomproeve appaloosa willen :D

Shire's vind ik ook echt prachtig en zijn qua karakter volgens mij hele koele paarden maar icm mijn lengte niet zo praktisch.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:30

Een groter appaloosa muildier :j

Ik heb veel soorten paarden gehad, van KWPNer, tot kleine welsh, haflinger , appaloosa en kruizing tinkers.
Heb nu nog een welsh cob merrie, Am Painthorse en een muildier, maar mocht ik ooit zoiets tegen komen <3

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:04

Oooh wat een dingske! <3

Als ik ooit besluit weer terug te gaan de paarden in en een eigen paard te kopen komt er een Fjord.
Niet een heel modern type, beetje tussen het moderne en ouderwetse type in als het ff kan, merrie, goede papieren, fokgeschikt en ong 1,45m hoog zouden dan zo'n beetje de eisen zijn.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:09

Een welsh cob of een draver lijkt me wel wat, maar het is maar net waar je tegenaan loopt natuurlijk.
Ik zou een paard willen met voorwaartse drang, maar wel rustig in het koppie en het moet veilig aanvoelen.

Mijn tinker nu is lekker rustig in het koppie, maar niet echt voorwaarts denkend. Aan de andere kant kan je buiten echt met je ogen dicht verkeerd om op haar gaan zitten en je komt veilig thuis. Dat is ook heel veel waard :o