Nieuwe troef onder het zadel... Darco (v. Sandreo)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Re: Nieuwe troef onder het zadel... Darco (v. Sandreo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:30

Jeetje zeg, wat verschrikkelijk om te lezen over je zwangerschap. Dan kan ik me voorstellen dat deze afleiding zeer welkom is. Prachtig paard, stoer ding, en als hij helemaal recht en los is denk ik dat het een mooie combinatie wordt! Succes :) :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 11:11

Thanx Eef!

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:36

wauww wat een knapperd!! :o

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:00

Erg fijn paard, mooie combinatie! Kom je vast ver mee. Heel veel succes samen!

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:31

Wat een prachtig paard met veel potentie. Hij oogt nu nog wat onzeker.
Volgens mij rijd je op het verkeerde been licht met het hals strekken in draf.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:34

Zoals ik in je reactie's lees weet je zelf wel wat je werkpuntjes zijn en ben je dr ook druk mee bezig.

Heel mooi paard om te zien. Jullie zijn een hele leuke combinatie.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 15:31

Leuk paard zeg! En leuk om je weer in het zadel te zien. Komt hij boven de 1,75m?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 15:47

Bedankt!

Karijn nee hij is 1.67 ongeveer.

Was net even wezen kroelen, peentje geven. Maar zijn weidemaatje kon ik geen peen geven, moest m gooien, want die mocht niet id buurt van het hek&mij komen haha

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:17

veel geluk met deze topper.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:14

wat een knap paard!
De verbinding is inderdaad nog niet constant maar als je hem meer gaat rechtrichten gaat dat zeker beteren! veel succes

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:30

Wat onwijs fijn om een positief bericht van jou tegen te komen Michelle! Ik heb je topic over jullie zwangerschap gevolgd en ik gunde je zo onwijs iets positiefs. Fijn om je gedachten te kunnen verzetten met zo' n heerlijk paard! Niet dat je het verdriet zo kwijt raakt, maar het is (denk ik) wel fijn om afleiding te hebben. Leuk paard, het is je zo gegund! <3

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:37

Jullie zijn echt leuk samen. Op naar mooie resultaten *\o/*

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:57

Wat heerlijk dat je nu deze afleiding hebt na een rottige periode. En wat een leuk dier met een knappe uitstraling! Je ziet dat hij nog wat spanning heeft en daarom met stukjes een beetje strak wordt in het achterbeen en daardoor voor een beetje wiebelig is. Maar dat komt goed! Fijn dat je hem ook naar de verschillende locaties meeneemt en hem met vanalles laat kennis maken.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:46

Ik had het topic over je zwangerschap al eens eerder gelezen Wat ontzettend verdrietig.

Zo mooi dat dit paard op je pad is gekomen want oi oi wat een knapperd zeg.
Oke hij lijkt af en toe wel een banaantje zo scheef maar ach de looks zijn perfect, zijn werklust en instelling ook, hij moet toch ergens een minpintje hebben he.

Ik zie idd wel wat aan de voorkant wat niet soepel loopt en hoewel ik het eerst wel eens was met het commentaar van Terpentijn zie ik toch iets anders waar het vandaan kan komen.Jou schouders, je houd ze wat stijf/ statisch waardoor je houding een punt van aandacht is maar ook waardoor hij vooraan wat minder soepel kan reageren.Probeer je schouders te ontspannen en ik denk dat je daar al heel wat mee wint

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 21:53

Thanx allen!

Gillbo, zoals ik zelf ook aangeef is mijn houding nog lang niet wat die was. Maar daar kom ik pas de laatste weken aan toe om echt mee bezig te zijn. Ik ben ook pas net weer een beetje op mijn oude gewicht, nog iets eraf.

Doorzitten wat ik doe op het laatste filmpje, is eigenlijk pas de 2e keer dat het me lukt, dwz dat k enigszins redelijk zit. Hiervoor hooguit een paar passen, daarna raakten we uit balans.

Met de clinic een paar andere dingen toegepast waardoor het lukte. Deze instructeur is niet zomaar 1, en die gaf aan dat het altijd beter kan, maar dat hij erg blij werd van mijn zit, ongecompliceerd, onafhankelijk.

Als het goed is, gaan we vaker bij hem trainen. Kan niet wachten!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:29

Wat een knappe, maar Sandreo geeft ze ook bijna allemaal chique :) Het lijkt erop alsof het geheel nog wat meer gesloten mag, hij lijkt hier en daar wat langer en iets duwend in de hals... Maar hey, als je zo het achtergrond verhaal van het paard hoort denk ik dat je al super trots mag zijn. :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 11:38

Thanx focussed!

Enne het lijkt niet of hij meer gesloten mag, dat is zo haha
Meer gesloten, meer op het achterbeen, meer gedragen, losser in zijn lijf etc. Maar aangezien ik net 2,5 maand met hem bezig ben maak ik me daar niet echt druk om. Weet heel goed waar we mee bezig zijn en waar ik naartoe wil. Liever wat langzamer aan en het plezier bij het paard erin houden. Te snel werkt bij hem niet.

Het is wel lastig soms, want hij biedt het wel aan. Hij gaat dan echt al zitten, in een gave draf met afdruk lopen etc. Stoer, maar nog niet de bedoeling. Eerst rustig aan sterker en meer een team worden, dan komt de rest vanzelf wel.

Het is wel echt steeds meer genieten met rijden. Mag morgen weer. Vandaag gelongeerd na 2 daagjes vrij.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:55

Ziet er uit als een heel fijn paardje, je rijdt hem heel netjes.
Het enige wat ik op sommige foto's zie, is je binnenhand.

barrbara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:30

Leuke Sandreo hoor! Lees al mee in het Sandreo nakomelingen topic. Heel herkenbaar gedrag met rijden. Die van mij moet je ook echt niet teveel pushen zeg maar. Ze zullen je wel al aangeven wanneer het "teveel" wordt. En inderdaad ik rij mijn ruin ook eerst met gas erop en lekker los van voren. Daarna is ie al veel fijner te rijden. Ik longeer m ook nog steeds even voor het rijden. (Hij wordt in juli 6)Toch een beetje spanning weg krijgen voor het rijden. Hij is namelijk een paar keer omhoog gekomen net nadat ik erop stapte. Hij was wat gespannen toen ik er net op stapte door eenden in de sloot naast de rijbak. Dan gaat ie kort stappen en wil je m toch iets meer bij je houden maar wel door laten stappen omdat je een schrikreactie verwacht. Daardoor dus nog meer spanning, echt een soort van staart tussen de benen en druk van de singel en dit resulteerde in omhoog komen. Dus vandaar even longeren, 1 minuutje is dan al genoeg, druk is er dan af en heb geen spanning meer als ik erop stap.
Maar ik zie bij jou een heel fijn beeld met rijden hoor! Gewoon lekker doorgaan zoals je m nu rijdt. Gezien de korte tijd dat je m nu rijdt vind ik dat je al erg goed aanvoelt hoe ver je kunt gaan met m en dat je m fijn aan t lopen hebt. Sandreo's zijn gewoon niet allemaal makkelijk te rijden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 09:55

Dank je!

Bizar he dat veel zo herkenbaar is!
Ik longeer ook bijna altijd, zodat hij al warm is en ik gelijk van start kan. Op vreemd terrein doe ik dat niet, want dan is die zo bezig met de ongeving dat hij vergeet tegen mijn been te komen haha

De laatste paar dagen is ie wat vervelend met rijden, maar heb het idee dat ie toch wat aan het testen is nu. En zodra ik afstap volgt hij me door de hele bak, zelfs in draf haha maf paard.