wel of geen pony kopen voor 9 jarig dochter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Re: wel of geen pony kopen voor 9 jarig dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:07

10 jaar vind ik persoonlijk te jong.
Ik heb veel meiden gezien die rond de 13 à 14 jaar meer intresse kregen voor jongen en naar het paard werk niet meer omgekeken.
De enkelingen die wel in de paarden bleven doen het uiteraard heel goed en graag maar ik heb er veel meer zien afhaken rond de pubertijd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:11

Tessyke, dat zie je dan toch wel weer? Je kunt niet altijd je leven inrichten op wat iemand misschien over 4 of 5 jaar vindt. Wie weet is het een hele leuke menpony en gaat de moeder er zelf mee verder. Of misschien hebben ze dan zelf een hele enthousiaste bijrijder van 9 die op haar 10e verjaardag na goed overleg met haar ouders een pony wil... :)

QueenElsbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:13

Gezien de ervaring die je hebt, moet het met jouw toezicht erbij geen probleem zijn. DOEN, zou ik zeggen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:15

Ik zeg doen, niets zo leuk als de pony tijd.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:25

DatBenIkNou schreef:
Wat mij opvalt is dat je nooit iemand hoort over de lichamelijke schade die kinderen in de groei kunnen oplopen? Het is volgens mij wetenschappelijk bewezen dat al jong dagelijks rijden schade aan de heupen veroorzaakt. Puur uit interesse: is dat iets waar jullie je van bewust zijn en rekening mee houden eigenlijk?

Dan zou ik heel veel schade moeten hebben want vanaf mijn 8e zat ik elke dag op de pony. Mijn x benen werden ook mooi recht. Heb 2 kinderen in recordtempo op de wereld gezet dus ook daar geen enkel probleem

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:32

Denk dat ik 6 of 7 was toen ik een pony kreeg, die werd verkocht en met bijna 10 jaar kreeg ik mijn Tinker, die ik nu 16 jaar later nog heb. Als het goed klikt, waarom niet. Als je twijfelt dan zou ik het niet doen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 19:04

DatBenIkNou schreef:
Wat mij opvalt is dat je nooit iemand hoort over de lichamelijke schade die kinderen in de groei kunnen oplopen? Het is volgens mij wetenschappelijk bewezen dat al jong dagelijks rijden schade aan de heupen veroorzaakt. Puur uit interesse: is dat iets waar jullie je van bewust zijn en rekening mee houden eigenlijk?

Ik heb van mijn 9e tm mijn 30e altijd gereden, en ook wel vaak buitenritten van 3 uur.
En de schade die ik heb aan mijn L heup komt door de reuma, dat is echt onderzocht en bewezen.
natuurlijk moet alles met beleid, maar een kind of volwassenen hoeft toch niet uitsluitend te rijden?
verzorgen, longeren, vh dress ,mennen, fietsen, wandelen, schrik parcours er zijn veel meer dingen die je een paard kan bieden

Hier mijn partners in crime,
onze c-pony 7 en het trekpaard 12 van mijn man helaas heb ik van de shet 22 en het zelf sturen in de bak geen foto en dan gaat het hier lettelijk om een peuter die om haar leeftijd en veiligheid altijd begeleid wordt!
( en dit doet ze dus op eigen iniatief!, ze vind het zo leuk!.Rijden doet zij hooguit 2x per maand!)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dabi1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 12:38

Knoop os doorgehakt... bod is geaccepteerd. Nu alles rond maken en dan krijgt mijn dochter haar grootste cadeau ooit voor gaar verjaardag 30 april! Dus ssst. .. niet vertellen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:39

Geweldig! Wij zeggen niets, maar leuke foto's en filmpjes zijn altijd welkom! *\o/*

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:45

Wat ontzettend leuk!! Gefeliciteeeerd met de koop van jullie pony!

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:47

Super! Dat gaat ze vast heel leuk vinden:)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:52

Wat geweldig! Daar droomt menig meisje van!
En als jullie je het kunnen veroorloven qua tijd en geld: waarom niet?

Fijn dat ze de pony al kende en dat ze er nog even mee vooruit kan! Ook het op voorhand leasen van de pony vind ik een slimme zet. Jullie zijn duidelijk niet over één nacht ijs gegaan!

Dat ze maar veel plezier mag hebben van haar eigen pony! +:)+

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:11

Jullie hebben dit heel goed overdacht! Top! Heel veel plezier met jullie nieuwe pony!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:14

Wat leuk, heel veel plezier met de pony gewenst!

Maartje1990

Wat superleuk!! Hele leuke verrassing! Ik heb op mijn 8e mijn 1e pony gekregen (wad van de manege).... Enne ik heb m, 17 jaar later, nog steeds!!

kally

Leuk hoor, denk dat ze helemaal uit haar bol gaat....
Was zelf ook 9 met mn eerste pony...gewoon geweldig!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:29

Veel plezier inderdaad! En ja, natuurlijk gaat je lichaam er naar staan als je dagelijks rijdt, maar eerder ten goede. Heel wat gezonder dan dagelijks urenlang achter de spelcomputer te zitten....

dabi1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 13:38

Helemaal mee eens. Dat binnen zitten van die kinderen tegenwoordig. Heb veel liever dit.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:47

rien10 schreef:
Onze dochter was 11 toen haar pony kwam. Weet je, als ze op stal is, hangt ze niet op straat rond :D

Dat, en daarnaast hebben wij altijd erg genoten van de familiedagen als onze meiden op concours gingen (en concoursdag is altijd frietjesdag). Als gezin hebben we zo een heerlijke periode gehad en die herinneringen blijven voor altijd.

Ook door het samen bezig zijn met de pony's zijn mijn meiden en ik tijdens hun tienerjaren nog veel closer dan dat ze voor de tv hangen of op de zondagen in hun bed hadden liggen ruften.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:01

Leuk man! 10 is echt een leuke leeftijd voor een pony, die ponytijd is zo onvergetelijk! Dat haal je niet in als je pas op latere leeftijd of volwassen aan een paard begint. Dus als je er tijd en geld voor hebt altijd doen :)
En ja, ze kan gaan puberen en het over een tijdje niet meer leuk vinden, maar dan zie je dan toch wel weer? Ze kan het ook leuk blijven vinden en niet heftig gaan puberen ;)
En als ze het na een paar jaar niet meer leuk vindt kan je er altijd zelf nog mee gaan mennen, of voor een eventueel broertje/zusje? :)

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:24

Wat leuk! Gefeliciteerd!
Ik weet precies hoe je je voelt!

Onze pony heeft dinsdag een mooi palomino hengstje op de wereld gezet.
Dochter hier is zo in de wolken, èn een brave superfijne pony, en nu dus ook een mooi en braaf hengstveulen erbij!

Afbeelding

Afbeelding

Mooi om je kind strakjes ook zo zien te genieten!
Veel plezier!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:11

Overigens, ik ben niet alleen dankbaar voor het feit dat ik die pony destijds heb gekregen (van sinterklaas, want hij gunde het me wel :+ ) maar ook onwijs dankbaar voor alle ponyritten die ik samen met mn moeder heb mogen doen (zij op de fiets).... Vooral omdat mijn moeder er helaas niet meer is. En wat had ik anders gedaan. Tv gekeken ofzo? Nu ben ik ven hele leven al lekker buiten in de weer geweest. Alleen maar goed!

Myrthe_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:09

Gefeliciteerd met de pony! Mijn ouders hebben ooit ook overwogen een pony te kopen, nadat mij verzorgpony met pensioen ging, maar toen hadden de eigenaren marktplaats al opengebroken. Zo lief :o

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:25

Leuk!!!! Dat gaat zorgen voor onvergetelijke momenten. Gefeliciteerd.

dabi1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 15:02

Morgen is het zo ver. Vervoer is geregeld. Hij komt voor de deur te staan als alle visite er is.

Morgenochtend krijgt ze een klein cadeautje. Dan gaan we naar de pony. Blijven niet lang want met de vorige eigenaar afgesproken dat ze de pony helemaal gaan invlechten. Om 2 uur wordt hij Door vrienden van ons opgehaald en voor de deur gezet.

Dan vertel ik mijn dochter, die niets weet, dat haar verzorgpony verkocht is. Op dat moment wordt er aangebeld en zal ze haar ogen denk ok niet kunnen geloven hahah

Ben benieuwd maat ook blij als ze het weet. Heb slapeloze nachten haha.... pony is nl al vanaf woensdag van haar. De hele stal weet het alleen zijzelf niet haha