PRE paard voor een jong meisje - ervaringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dre1968

Re: PRE paard voor een jong meisje - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 20:48

hai allemaal, we zijn er 1 op stal buitengewoon wezen bekijken, mijn dochter reed er zo mee weg maar in zijn bewegingen kwam hij er tekort dus we hebben het niet gedaan. Verder hadden ze daar niet van onze gading. We zijn daarna naar de ypenburghoeve geweest. Daar werden we goed geholpen en er zijn er 2 die waarschijnlijk bij ons passen en vrijdag gaan we ze uitproberen. Iemand verder ervaringen met de ypenburghoeve?

Groetjes Andrea

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:59

Wat ik er van heb gehoord. Zelf keuren en dan zou het wel goed moeten komen.

dre1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 21:24

Doen we idd, mijn dierenarts controleert de foto's en als hij iets verdachts ziet worden ze opnieuw genomen

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:17

Wij zijn ook naar een paard wezen kijken bij stal buitengewoon.. Super leuk beest en werden erg goed geholpen.
Alleen wat mij echt tegenstaat bij de pre's die uit Spanje komen; ze komen na een urenlange reis hier aan, worden meteen de volgende dag gereden ook komen er al meteen kopers voor..
Paard is dus nog helemaal niet gewend, is nog moe van de reis en alle indrukken en daardoor wordt hij overbluft! Hoe wordt zo'n paard bij je thuis met rust en als hij een beetje gewend is?
Ik zou voor een jong meisje een paard kopen die echt betrouwbaar is, en de gok niet nemen om een pre die net in Nederland is te kopen..

Natuurlijk kan t goed gaan, maar ik heb veel gevallen gezien waarbij t mis ging..

dre1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 10:21

klopt, maar de pre die we nu op het oog hebben is al langer in Nederland en wordt al langer in prive lessen gebruikt dus dat is prettig. Het is ook niet de bedoeling dat het paard alleen voor haar is, zij gaat er maar 2 dgn per week op rijden, onder begeleiding en ik doe de rest.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:13

Ik heb de mijne bij de ypenburghoeve vandaan. Netjes geholpen en nog steeds blij met hem. Die van mij was rontgenologisch gekeurd bij DAP Bodegraven en Klinisch bij een veearts uit de buurt. Geent en weer op zn ijzers gezet. Nette mensen en mooie paarden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:24

Wij zijn bij stal Buitengewoon geweest en daar lieten ze het paard gewoon lopen/ bereden worden terwijl hij een dikke vette hoefzweer had.
Op die manier krijg je ook geen eerlijke indruk van een paard..ik denk dat het goed is om de bovengenoemde tips op te volgen.

saartje0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:38

ik rij op ypenburghoeve :)

saartje0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:40

Ik heb er een x een priveles gehad op een PRE hengst en ik ben bijna 12, hij heette cortesano maar is nu verkocht. de paarden daar zijn super lief en rustig dus ik denk dat ze wel geschikt zijn :) mag ik weten hoe het paard heet?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:56

Ik ben benieuwd waar jullie mee thuiskomen :):) Een iets sensibeler paard hoeft niet perse slecht te zijn, kunnen jullie alleen maar wat van leren!