Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:43

Je zoi dan toch ook een hoofdstelplek moeten zien?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 12:45

Jester_ schreef:
Je zoi dan toch ook een hoofdstelplek moeten zien?



Op haar hoofd zit geen dikke vacht,ze zweet daar ook bijna nooit.Ik heb nooit een hoofdstel afdruk gezien op haar hoofd als ze bezweet was.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:51

(Ik weet niet waar je je ponies hebt staan, of dat ik er overheen heb gelezen) Staat er een paard op dezelfde plek wat op die van jou lijkt? Misschien heeft iemand zich enorm vergist (of een nieuwe verzorger van het andere paard)

anjali
Berichten: 15421
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:56

Al tientallen jaren geleden gebeurde dat, dat mensen zomaar gingen rijden op paarden die ergens in een afgelegen wei stonden. Ze namen dan zelf zadels mee op het stuur van de fiets.Ongelooflijk brutaal.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 12:58

Er staan geen paarden in de omgeving.Ook weet bijna heel Ermelo dat het mijn paarden zijn die daar staan.Dus vergissen in paard kan echt niet.

Ik heb veel mee gemaakt,maar dit heb ik echt nog nooit mee gemaakt anjali. :n
En mijn paarden staan ook niet eens afgelegen,staan naast een heel druk fietspad.

Gea99

Berichten: 1171
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:12

Hoe brutaler hoe minder het opvalt.
Toch wel een ander zadel geweest dus. En verder heb je ook niets (meer) ontdekt?

Fortitude

Berichten: 3094
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:17

Wat een bizar voorval dit!
Hopelijk kom je er snel achter wat er gebeurd is. Het idee dat een ander aan je paarden zit is nou niet bepaald rustgevend.

En inderdaad; hoe brutaler hoe minder het opvalt. Als iemand doet alsof ie er thuis hoort en het heel normaal is, dan valt dat ook niet echt op helaas.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102578
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:20

Als het zo druk is waar je paarden staan zou er toch wel iemand zijn die iets gezien heeft???

pien_2010

Berichten: 44033
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:21

OPG → PP

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:27

Bizar! Maar ik heb dit ook al eens meegemaakt.
Paar jaar geleden stonden er ook 2 Penny meisjes in mijn wei! Heb ze toen weggestuurd en natuurlijk aangesproken.. Week later zelfde dag kwam ik aan waren dezelfde meisjes op mijn paarden aan het rijden! Heb toen de politie opgebeld en die heeft ze naar huis gebracht. Daarna heb ik nooit meer ergens last van gehad..
Ik begrijp dit soort dingen echt niet, ik ben in ieder geval heel anders opgevoed en zou zo iets niet eens in mijn hoofd halen..

Je hebt inderdaad camera's. Als je een bordje hebt hangen met "verbonden toegang" kun je ook daadwerkelijk maatregelen nemen. Dat schrikt vaak ook al wat af.
Hopelijk heb je snel duidelijkheid en gebeurt dit niet meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:35

Heb het hier ook wel is gehad, mijn pony's stonden tijdelijk op een andere stal waar een meisje stond die een eigen shetlander had (waar ze op reed). Ze ging vaak met haar vriendinnetje naar stal om om-en-om te rijden op haar pony.

Ik had mijn halster wel aangetroffen met het touw aan beide kanten vastgebonden, wat ik vreemd vond, dus ik was die meisjes gaan vragen of de staleigenaar misschien iemand had laten rijden, of dat zij het misschien waren geweest. Nee hoor! We hebben onze pony toch?

Ja dat was dan ook wel weer zo, briefje achtergelaten voor de staleigenaar maar die wist van niks. Touw in de poetskist gedaan, poetskist op slot. Tot ik een keer op een dag kwam dat ik normaal nooit kwam. ''Schop hem dan, als hij bokt!'', nou ik wist genoeg natuurlijk. Toch die 2 meiden op mijn pony's... Heb zelfs hun moeder toen gecontacteerd en die stelde voor, of nou ja, commandeerde mij om een fles cola mee te nemen. Zij zouden dan koekjes meenemen en dan zouden we het uitspreken.

Ik vond dat vreemd, maar goed, ik neem die fles cola wel mee hoor. Kom ik aan, niemand daar. Dus ik 10 keer gebeld, word ik 's avonds om 11 uur teruggebeld door die moeder. ''Ja, ze durfden niet dus daarom waren we er niet...''

Toen daarna mijn poetskoffer open was gebroken heb ik mijn spullen gepakt en ben met beide pony's 15 km naar de andere stal gaan lopen en iedere ochtend en avond zelf gevoerd en water gebracht, ondanks het verre fietsen.
|o 8)7 _-:(

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 13:39

Bellatrix schreef:
Als het zo druk is waar je paarden staan zou er toch wel iemand zijn die iets gezien heeft???


Dat dacht ik ook,vandaar mijn oproepje op FB,maar tot nu toe nog niemand die iets gezien heeft.
En mensen die wel wat gezien hebben,maar mijn oproepje niet gezien hebben,die denken vast dat het een van de verzorgsters is die rijd.

Verder heb ik niks vreemds ontdekt bij de paarden.
Voorheen liepen er ook wel eens penny's in de wei om de paarden te aaien.Mensen uit de buurt hebben ze toen weg gestuurd.Het word best wel in de gaten gehouden,maar je moet maar net op het juiste moment daar zijn.

Er hing een officieel blauw bordje met Verboden Toegang,maar dat is gestolen.

Jeetje Danique het gebeurt dus vaker.Ik had het echt nog nooit gehoord dat vreemde zomaar op een paard gaan rijden,dat niet van hun is.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:49

Hier vroeger ook regelmatig gehad met mijn pony's. Tot ik de penny in kwestie betrapte en haar zo gruwelijk op haar flikker heb gegeven dat ze niet meer durfde. De truc was om een keer op een compleet ander tijdstip te komen.

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:04

Pfff wat een absurde verhalen lees ik hier zeg.. Waar halen ze het lef vandaan? Wat nou als er toch iets gebeurd, dan hebben zij een jij een groot probleem..
Ben ik nu even extra blij dat mijn ponys aan huis staan en ik een dh heb die ze niet eens de poort binnen laat..

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:15

Wat raar zeg! Hopelijk kom je er nog achter wat er gebeurd is. Je moet ze inderdaad maar net tegen het lijf lopen... Vreemd ook dat diegene het makkelijkste paard heeft gepakt, je zou inderdaad denken dat het iemand is die je paarden kent.

Bij ons is dit ook al eens voorgekomen. Jaren geleden toen mijn pony's nog in een andere wei stonden buiten het dorp. Ik kwam een keer aanfietsen en zag 2 meisjes op de shetlander zitten. Het was niet mijn pony, maar ik zorgde er wel voor. Het arme beestje was ook nog eens hoefbevangen dus stond op een schraal stuk wei. Maar die kinderen waren er gewoon opgeploft. Pony kon door de pijn niet eens tegenstribbelen. Toen ben ik vreselijk kwaad geworden en heb ze de wei uitgejaagd. Een van die kinderen kende ik en heb haar moeder erop aangesproken. Die kon het helaas niet schelen wat haar dochter uitvrat. Maar na mijn ontploffing heb ik ze nooit meer gezien gelukkig.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:17

Zo kwam ik een keer een fotoreportage tegen van mijn paard met kind er bij met als onderschrift 'mijn schatje'. Beest was niet uit zijn stal gehaald oid maar vond het toch wat vreemd.

Zo was ik ook een keer zijn staart aan het uitpluizen met de hand en kwam ik een stuk afgeknipt stuk tegen :/ Nou is zijn staart echt wel dik genoeg dus wat dat betreft maakt het niet uit maar waar haal je het lef vandaan om zomaar een stuk staart van iemands paard af te knippen.

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:24

Wat bizar! Camera's ophangen en mochten het kinderen zijn, meteen ouders in lichten.. Het is toch niet normaal dat er zomaar een wildvreemde op je paard stapt, moet niet gekker worden..

Hier in het dorp ook een tijdje een aantal kinderen gehad die gewoon op random paarden in de wei gingen zitten, onder andere op de toenmalige verzorgshetlander van mijn zusje, waren kinderen van rond de 50/60 kilo. Liepen zo het weiland in en gingen gewoon op haar rijden. Weiland lag ook gewoon direct naast de boerderij, waar zit je verstand dan...

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 14:44

vibabu schreef:
Zo kwam ik een keer een fotoreportage tegen van mijn paard met kind er bij met als onderschrift 'mijn schatje'. Beest was niet uit zijn stal gehaald oid maar vond het toch wat vreemd.

Zo was ik ook een keer zijn staart aan het uitpluizen met de hand en kwam ik een stuk afgeknipt stuk tegen :/ Nou is zijn staart echt wel dik genoeg dus wat dat betreft maakt het niet uit maar waar haal je het lef vandaan om zomaar een stuk staart van iemands paard af te knippen.


Ik begrijp ook echt niet waar iemand het lef vandaan haalt.Als het kinderen [of penny's] zijn,dan moeten ze vast met 2 of meerdere zijn geweest.Kan me niet voorstellen dat een kind in haar eentje op een groot paard kruipt.Fyanne is 1.68m en daar klim je niet met gemak op.

W.b.t. foto's,regelmatig maken mensen foto's v.d. paarden,dat heb ik een paar keer gezien.Het is ook niet verboden om foto's te maken van dieren volgens de Wet,zolang ze niet voor doeleinden gebruikt worden.Ik hoorde wel dat er een hele grote foto van mijn paarden op een middelbare school hangt hier in Ermelo.Of het ook echt waar is? ik weet het niet,heb het zelf niet gezien.Vind ik ook niet erg,als het er alleen maar aan de muur hangt.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 14:45

amkeVH schreef:
Pfff wat een absurde verhalen lees ik hier zeg.. Waar halen ze het lef vandaan? Wat nou als er toch iets gebeurd, dan hebben zij een jij een groot probleem..
Ben ik nu even extra blij dat mijn ponys aan huis staan en ik een dh heb die ze niet eens de poort binnen laat..


Dan heb ik geen probleem,ze zijn n.l. geheel vrijwillig en kosteloos op het paard gestapt.Ik heb het allemaal goed nagevraagd bij mijn verzekering. ;)

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:49

Ik zou wel zó witheet worden als er iemand probeerde in de wei op mijn paarden te gaan rijden.
En tegelijk is het levensgevaarlijk, de merrie is te groenig, net zadelmak maar ontzettend springerig de ruin is een héle lastige als vreemden zelfs maar in de wei lopen.

TS ik ben benieuwd of je dit raadsel ooit nog weet te ontsluieren. Hou maar goed in de gaten of het niet weer een keer gebeurt...

Gea99

Berichten: 1171
Geregistreerd: 26-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:51

Kijk dat was slim van je gohya, om dat uit te zoeken.

Sommige kinderen staan nergens voor. En als je ergens iets van zegt, krijg je nog een grote mond toe.
Ik hoop dat je er nog achter komt wie dit gedaan heeft of hebben.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:15

Hoop dat je snel weet wat er gebeurd is.

Mijn vorig paard is ook ooit eens 'verdwenen'. Ik stond op een grote manege met meer dan 80 paarden, ik stond er nog maar net en kende nog weinig mensen.
Kom ik op de manege aan, staat mijn paard niet in zijn stal, ik naar de manege eigenaar: heeft mijn paard een andere stal gekregen om wat voor rede dan ook? Zegt die staleigenaar: nee, maar hij loopt momenteel wel achter je in de piste. Draai ik me om verwachtend dat ik een losgebroken paard ofzo te zien krijg, zit er een compleet vreemde persoon op mijn paard...

Blijkbaar was dat de stalknecht die wel meerdere paarden voor anderen reed, en wou die van mij ook wel eens proberen 'temmen'. Ik was woedend, staleigenaar dacht dat ik de stalknecht wel gevraagd had om mijn paard te rijden. Stalknecht heeft die week nog zijn ontslag gehad.

Ik hoop zoiets nooit meer mee te maken.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:17

Misschien dat een bordje ophangen met camera beveiliging al helpt?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 16:29

Neverland schreef:
Misschien dat een bordje ophangen met camera beveiliging al helpt?


Zo'n bordje had ik eerder hangen,maar het stoort ze blijkbaar niet.Er hangt ook een heel groot waarschuwingsbord,dat je niet in het weiland mag komen.

Jeetje,je paard zal opeens verdwenen zijn! Mijn hek zit op slot met een dikke ketting,ze kunnen niet makkelijk een paard mee nemen naar buiten om te gaan rijden. ;)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:42

Vroeger reed ik op een stal waar ik paarden zadelmak maakte.
Maar ben daar op een gegeven moment gestopt omdat ik de paarden aan huis kreeg maar ik had nog wel contact met de eigenaar.

Hij belde een keer op of ik toch niet een paard van hem wilde trainen bij mij aan huis.
Hij was al zadelmak en braaf.
Zadelmak vroeg ik? Door wie heb je dat dan laten doen.

Nou was een foutje zei hij.
Hij had een penny die de paarden borstelde en op de oude fokmerrie mocht rijden.
Toen hij niet thuis was had penny bedacht dat die schimmel met borstelen wel lief was.
Dus dier opgezadeld. Erop geklommen en gaan rijden.
Toen kwam de eigenaar thuis en kreeg een rolberoerte toen hij penny op zijn 3 jarige zag die nog niets kende. :+

Tja. Braaf dat was hij. :D