ruzie met een hondeneigenaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:52

Heb het eens meegemaakt met een politiehond in training. Die kwam van een rot eind op ons afrennen en probeerde mijn pony te grijpen in haar achterbenen.
Mijn pony heeft die hond dus wel een schop verkocht want die was daar uiteraard niet van gediend.

Wij zijn toen op zoek gegaan naar de eigenaren, en boos als ik was verhaal gedaan dat die hond nagekeken moest worden (mijn pony had niks). Kreeg die hond ook nog een schop na van de trainer. En mijn pony had hem maar dood moeten trappen want aan zulke beesten had de politie niks.

Dat is dan weer het andere kant van het spectrum.. ging mij ook weer te ver dit.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:59

Marijke_Dub schreef:
Tot dat je eigen hond ooit in het weiland loopt en je eigen paard en volop achterop springt, omdat je hem dit aangeleerd hebt.

Vind dit een beetje een aparte oplossing.

Ibbel schreef:

.....

En het is echt het enige dat werkt: paard hond laten opjagen. En daarbij als ruiter niet hard gaan lopen schelden op de hond (heb ik laatst weer eens gezien) want dan denkt het paard: "oh jee, gevaar", maar paard enthousiast maken: "yessss, let's go get him".
Na twee honden hoef je je paard niet eens meer om te draaien, dan doet-ie het vanzelf al, zo leuk is het spelletje.

Ik ben het helemaal eens met Marijke. Ik dacht ook altijd dat het een goede oplossing was en heb er meerdere keren gebruik van gemaakt (husky in de achtervolging op het strand, 5 windhonden in haar staart) maar sindsdien heeft zij het op geen enkele hond meer. Honden van de stalhouder/stalgenoten en zelfs eigen hond zijn niet uitgesloten.. Als ik erbij ben corrigeer ik haar maar ik hoef me maar om te keren of ze geeft de hond een tour door het land.
Als ik erop zit doet ze dit niet maar uit voorzorg zet ik haar altijd stil bij een hond die op ons af komt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:01

soesita schreef:
Ik vind het schockerend dat er al twee mensen zijn die schrijven dat als je naar hun toe zo'n grote bek had gehad, je wel hun vuist in je gezicht had gevoeld. Excuseer?????? -O- -O- -O-

Nou inderdaad ja. De hond van TS had inderdaad aangelijnd moeten zijn, maar dat maakt de actie van de hond en voornamelijk de reactie (of beter gezegd gebrek aan reactie) van de eigenaar van de hond niet goed.

Vervelend wat er gebeurt is en het kan nog zeer gevaarlijk zijn ook. Ik geloof echt niet dat het de intentie van de hondeneigenaar is geweest zijn hond eens lekker in de benen en staart van een paard te laten happen. Maar het is wel gebeurt. Als het mijn hond was geweest dan was ik geschrokken en had ik hem terug geroepen en als dat niet lukte was ik er toch naar toe gerend en snel mijn hond terug gepakt. Daarnaast had ik echt excuses gemaakt en gevraagd of het paard toch niets mankeerde.
Als de eigenaar dit zo had gedaan dan was het waarschijnlijk echt anders gelopen.

De lakse houding van de eigenaar zou bij mij ook boosheid oproepen, omdat je als ruiter/paardenliefhebber weet wat er kan misgaan als het paard schrikt of echt flink wordt gebeten. Je kunt van een paard niet verwachten dat ze geen reactie geven op een hond die naar de staart springt of hapt. Dat vind ik los staan van verkeersmak.

In het geval van TS werd de hond wat afgeleid door haar husky. Maar wat als ze die niet mee had gehad en de hond was doorgegaan met happen naar de staart?
Als ik geen eigenaar had gezien die aan kwam rennen, had ik de hond toch zelf een schop gegeven. En als er een eigenaar had aangekomen met zo'n lakse houding, had ik toch ook verteld dat we flink geschrokken zijn en het gelukkig goed afgelopen is. Maar dat ik hem wel (bijna) een schop heb moeten geven om hem weg te krijgen bij het paard. Of hij zijn hond voortaan aan wilt lijnen omdat hij duidelijk niet luistert naar zijn baas.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 10-03-16 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:02

Ik heb het zelf een keer mee gemaakt met mijn pony.
Een border collie en beauceron liepen los, geen eigenaar te zien...
Ik wou nog omdraaien omdat de honden het nog niet gezien hadden maar helaas te laat...
Honden vlogen naar de pony en waren aan het blaffen, tegen haar op aan het springen naar haar hoofd.
Eigenaar in de verte, die ziet dat doet niets... komt dichter bij en staat er mee te LACHEN!!!!
Tot de eigenaar bijna bij ons was hapte de border collie in haar been en liet niet los....
Die man werd lijkbleek en riep de andere alvast terug. Ik heb geluk gehad dat pony gewoon verstijfde
want het had lelijk kunnen aflopen.
Ineens was die man bloedserieus en hebben ter plaatse een DA moeten laten komen.
Net geen pees geraakt! Hij heeft alles vergoed en tig x excuses aangeboden.
Sindsdien lopen de honden nooit meer los...

Maar als ik met een van mijn honden mij plaats in TS haar verhaal, geloof me dan grijp ik ook in!
Gewoon omdat ik weet hoe dit kan aflopen...

Mijn pup van toen 4 maanden was op de parking van onze club gegrepen door een 'volleerde' Duitse herder.
Eigenaar had de hond al los, was aan het babbelen met haar zoon en de hond niet in het oog.
Hond vliegt richting mij (die stonden achter de hoek, niets kunnen zien toen ik langs kwam).
Ik gelukkig zo slim om mijn pup op te tillen en die had hem gewoon bij zijn billen vast.
Ik roepen, die eigenaar stond er gewoon op te zien. Nou die hond heeft me een kniestoot laten geven zodat ie eraf ging, kwam terug, die heb ik vol op zijn hoofd gemept.
Toen liet de hond los en ging ie terug naar zijn baasje. Sorry, maar als er niet word ingegrepen dan doe ik het zelf wel, met risico om misschien zelf gebeten te worden.
En dan zo'n mensen die achteraf komen zeggen 'ja maar dat was voor te spelen bedoeld'.
Gelukkig er af gekomen met aardige krassen en niet met bijtwondes... had meer de vacht vast omdat ie geen grip kreeg.

Hondakevin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 10:08

ariatje schreef:
KimD schreef:
Mijn honden zitten qua gevoel even diep als bij andere mensen kinderen, als jij de kinderen van mensen bedreigt dan heb je wel meer mensen die het waarschijnlijk niet zo braaf opnemen.

Als je dus ook maar één vinger richting mijn dieren durft uit te steken met kwaad in de zin, dan ben je van mij. Ongeacht de situatie. Mijn honden hebben al genoeg te maken gehad met mensen die dachten dat 'corrigeren' dé oplossing was. Daarom zitten ze nu als herplaatser bij ons thuis.

Het punt is als mensen zelf hun hond niet opvoeden moet een ander daar de dupe van worden?

En waarom is corrigeren fout? Corrigeren behoort bij iedere opvoeding. Ook van kinderen paarden en zelfs katten. Corrigeren MOET.

Op een verkeerde manier corrigeren zul je bedoelen...

Ik ben 30 jaar geleden door een tweetal ongevoede jachthonden in het ziekenhuis beland en mijn paard in de kliniek. Mijn paard de pezen doorgebeten , over de kop en ik er onder. Niet grappig.

Er is dan maar een route, via het gerecht! De honden zijn een product van de eigenaar, net zoals kinderen van hun ouders. De eigenaren dienen te worden gestraft wegens nalatigheid.

Ben het helemaal met je eens. Je diend je honden kinderen alles waar je verantwoordelijk voor bent op te voeden. Als ik met mijn hond ergens loopt. Heeft niemand daar last van. Zo heb ik hem opgevoed. Ik ben er zelf ook niet van gediend als ik door honden besprongen wordt. Dit is een stukje normen en waarden. Die als ik het op deze site lees ver uit elkaar liggen.

Hondakevin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 10:12

_Alarm_wlkp schreef:
Ik heb het zelf een keer mee gemaakt met mijn pony.
Een border collie en beauceron liepen los, geen eigenaar te zien...
Ik wou nog omdraaien omdat de honden het nog niet gezien hadden maar helaas te laat...
Honden vlogen naar de pony en waren aan het blaffen, tegen haar op aan het springen naar haar hoofd.
Eigenaar in de verte, die ziet dat doet niets... komt dichter bij en staat er mee te LACHEN!!!!
Tot de eigenaar bijna bij ons was hapte de border collie in haar been en liet niet los....
Die man werd lijkbleek en riep de andere alvast terug. Ik heb geluk gehad dat pony gewoon verstijfde
want het had lelijk kunnen aflopen.
Ineens was die man bloedserieus en hebben ter plaatse een DA moeten laten komen.
Net geen pees geraakt! Hij heeft alles vergoed en tig x excuses aangeboden.
Sindsdien lopen de honden nooit meer los...

Maar als ik met een van mijn honden mij plaats in TS haar verhaal, geloof me dan grijp ik ook in!
Gewoon omdat ik weet hoe dit kan aflopen...

Mijn pup van toen 4 maanden was op de parking van onze club gegrepen door een 'volleerde' Duitse herder.
Eigenaar had de hond al los, was aan het babbelen met haar zoon en de hond niet in het oog.
Hond vliegt richting mij (die stonden achter de hoek, niets kunnen zien toen ik langs kwam).
Ik gelukkig zo slim om mijn pup op te tillen en die had hem gewoon bij zijn billen vast.
Ik roepen, die eigenaar stond er gewoon op te zien. Nou die hond heeft me een kniestoot laten geven zodat ie eraf ging, kwam terug, die heb ik vol op zijn hoofd gemept.
Toen liet de hond los en ging ie terug naar zijn baasje. Sorry, maar als er niet word ingegrepen dan doe ik het zelf wel, met risico om misschien zelf gebeten te worden.
En dan zo'n mensen die achteraf komen zeggen 'ja maar dat was voor te spelen bedoeld'.
Gelukkig er af gekomen met aardige krassen en niet met bijtwondes... had meer de vacht vast omdat ie geen grip kreeg.

Dit bedoel ik. Ik zou precies het zelfde doen. Maar als je dat doet verdien je volgens sommige mensen hier een vuist in je gezicht. Wat ik niet snap. Actie is reactie. Ik bescherm mijn dierbaren. Waar ook mijn dieren bij horen. En dit doe ik met alles wat ik kan. Ik dacht dat ik het nog netjes gedaan had door die man te waarschuwen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:17

Mijn mond valt werkelijk waar open. Dat de hond van TS niet aangelijnd was, geeft een andere baas geen reden om zijn hond ongecontroleerd los te laten en te laten happen naar een paard (omdat haar hond los liep mocht de mijne ongecontroleerd jagen, edelachtbare...).

Het is toch ook logisch dat TS haar vriendin helpt terwijl zij druk bezig is met haar paard in toom te houden?? Sinds wanneer is het fout dat je iemand helpt?
(omdat het mijn pakkie aan niet was, stond ik erbij en keek erna, edelachtbare...).

De eigenaar van de windhond wilde volgens het verhaal niet ingrijpen. Dan moet er dus wel iemand anders ingrijpen: paard of TS. Als het paard ingrijpt is de kans er dat de hond het niet kan navertellen, dus ja ik had als TS zijnde dan ook ingegrepen.
Dat enkele bokkers hierbij dan ook nog losse handen beginnen te krijgen... Zijn jullie van de pot gerukt soms?
Ten eerste keuren jullie het goed dat je hond ongecontroleerd begint te jagen en ten tweede nog boos worden dat iemand zijn dieren wilt beschermen daartegen? Welke essentiële hersencellen missen er bij jullie?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:18

Xanthippe

Re: ruzie met een hondeneigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:26

Magda, in mijn ogen had de ruiter mogen ingrijpen, omdat zij op het aangevallen paard zat, maar TS had zich niet mogen moeien omdat die zich in dezelfde verkeerde positie bevond als de hondeneigenaar.

Dat TS klop moet krijgen hiervoor, is natuurlijk totaal belachelijk. Maar zijn dreigement om de hond te corrigeren ook, dat is zijn taak niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:29

Met het enige verschil dat de hond van TS onder appèl stond en die andere hond ongecontroleerd aan het jagen was. Dat ze fout was om hem daar ook los te laten lopen vind ik van ondergeschikt belang.

Als jij in elkaar wordt geslagen zal ik je voortaan laten liggen en vooral niet helpen. :n

Hondakevin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 10:32

magda_90 schreef:
Mijn mond valt werkelijk waar open. Dat de hond van TS niet aangelijnd was, geeft een andere baas geen reden om zijn hond ongecontroleerd los te laten en te laten happen naar een paard (omdat haar hond los liep mocht de mijne ongecontroleerd jagen, edelachtbare...).

Het is toch ook logisch dat TS haar vriendin helpt terwijl zij druk bezig is met haar paard in toom te houden?? Sinds wanneer is het fout dat je iemand helpt?
(omdat het mijn pakkie aan niet was, stond ik erbij en keek erna, edelachtbare...).

De eigenaar van de windhond wilde volgens het verhaal niet ingrijpen. Dan moet er dus wel iemand anders ingrijpen: paard of TS. Als het paard ingrijpt is de kans er dat de hond het niet kan navertellen, dus ja ik had als TS zijnde dan ook ingegrepen.
Dat enkele bokkers hierbij dan ook nog losse handen beginnen te krijgen... Zijn jullie van de pot gerukt soms?
Ten eerste keuren jullie het goed dat je hond ongecontroleerd begint te jagen en ten tweede nog boos worden dat iemand zijn dieren wilt beschermen daartegen? Welke essentiële hersencellen missen er bij jullie?

Dank eindelijk mensen die het snappen. Dacht dat ik er alleen voor stond hierin. Snapte er dan ook niks van. En de meeste hier zijn internet helden die achteraf allemaal precies weten hoe ze het hadden moeten doen. Tot het hun overkomt. Dan is de wereld te klein.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:34

magda_90 schreef:
Met het enige verschil dat de hond van TS onder appèl stond en die andere hond ongecontroleerd aan het jagen was. Dat ze fout was om hem daar ook los te laten lopen vind ik van ondergeschikt belang.

Als jij in elkaar wordt geslagen zal ik je voortaan laten liggen en vooral niet helpen. :n

Elke hond staat volgens zijn eigenaar onder appèl, dus dat is een té subjectieve discussie die nooit tot een uitkomst zal leiden. En ik dacht dat eender welk dier nooit voor 100% te vertrouwen was? Voor hetzelfde geld had die windhond dat nog nooit gedaan en nu wel (de reactie van de eigenaar doet dit niet uitschijnen, maar gewoon voor the sake of argument).

En wat heeft dat ermee te maken? Ik zeg toch dat het dreigement om klop te krijgen compleet belachelijk is :wave:

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:38

Jij zegt letterlijk dat TS zich niet had mogen moeien, dus zeg ik letterlijk dat ik niet ingrijp als jij wordt aangevallen. Dat is geen universitaire stof toch?

Ik ga nu af op dit verhaal en dat de hond van TS gewoon langszij liep en die andere hond ongecontroleerd aan het jagen was, vind ik onder geen beding een reden om niet in te mogen grijpen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:39

Xanthippe schreef:
Magda, in mijn ogen had de ruiter mogen ingrijpen, omdat zij op het aangevallen paard zat, maar TS had zich niet mogen moeien omdat die zich in dezelfde verkeerde positie bevond als de hondeneigenaar.

Dat TS klop moet krijgen hiervoor, is natuurlijk totaal belachelijk. Maar zijn dreigement om de hond te corrigeren ook, dat is zijn taak niet.

Dus TS had gewoon toe moeten kijken naar dit tafereel en het haar vriendin op haar paard op moeten laten lossen :? En dat terwijl het voor TS (naast het paard) veel makkelijker was om in te grijpen dan voor haar vriendin die op het paard zat.
Lekker sociaal richting haar vriendin dan. Gelukkig is TS wel gelijk haar vriendin te hulp geschoten.

En als de hond niet luistert naar de baas en echt (naar) een paard probeert te bijten/happen en de baas zelf niet ingrijpt is het toch logisch dat je zelf de hond corrigeert, al dan niet met een schop?
Dan mag de hondeneigenaar van mening zijn dat ik met mijn handen van haar/zijn hond moet afblijven, maar daar heb ik op dat moment lak aan. De hond zorgt voor een gevaarlijke situatie en kan ook het paard (behoorlijk) verwonden. Dan moet er gewoon ingegrepen worden. In eerste instantie direct door de baas en als hij/zij dat niet doet dat is het toch prima dat iedere omstander bij wijze van probeert deze gevaarlijke situatie zo snel mogelijk op te lossen en rustig te krijgen?
Dan had de baas de hond maar aangelijnd moeten houden.

En ja de hond van TS liep ook los, maar dat is geen vrijbrief voor de andere eigenaar zijn hond ook los te laten lopen. En daarbij luisterde de hond duidelijk niet naar de baas. Maar eigenlijk is de reactie, of beter gezegd het gebrek aan reactie van de eigenaar hierop, het grootste probleem.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:41

soesita schreef:
Ik vind het schockerend dat er al twee mensen zijn die schrijven dat als je naar hun toe zo'n grote bek had gehad, je wel hun vuist in je gezicht had gevoeld. Excuseer?????? -O- -O- -O-
Brutale mensen zijn niet leuk om mee om te gaan, maar persoonlijk heb ik geleerd dat dat geen geweld rechtvaardigt. >;)

Wat de situatie betreft: ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt dat er een hond echt ging happen. Wel al vaker loslopende honden die naar mijn paard toerennen en blaffend om de achterbenen blijven hangen. Die hondenbaasjes krijgen dan van mij -afhankelijk van hun reactie en pogingen om de hond te corrigeren meer of minder vriendelijk- een duidelijke bemerking over hoe gevaarlijk dit voor paard, ruiter en hond kan zijn.

De tip met hond opjagen ga ik onthouden voor hardnekkige gevallen. Ik wil wel eerst de hondeneigenaar de kans geven om zijn hond te corrigeren voor ik zelf ga handelen. Tenzij de hond echt gaat happen natuurlijk. Dan zie ik het maar als wettige zelfverdediging. }:)

Verder ben ik het volkomen met de reacties eens dat jij als eigenaar van een eveneens loslopende hond beter de hand in eigen boezem had gestoken en het aanspreken van de hondeeigenaar beter aan je vriendin had overgelaten.

Zo doe ik het ook: kans geven om het op te lossen als eigenaar (en 80% doet dit gelukkig ook), gesprekje aan gaan over de gevaren. Staan ze er niet voor open, in ieder geval paard naar de hond draaien en er op af stappen. De meeste honden druipen echt wel af. Ik heb nog nooit een hond hoeven opjagen in ieder geval.
Wel moet je paard dan niet bang zijn voor honden. Weet je dat je paard niet fijn reageert, zorg dan dat je een zweep bij je hebt. Niet om er op los te rammen, maar wel om een hond weg te kunnen houden bij je paard.

Daarbij TS, je bent zelf inderdaad ook niet heilig met een loslopende hond en een belerende preek naar een eigenaar. Met honing vang je meer vliegen dan met azijn :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:43

Absoluut, de hondeneigenaar gaat hier natuurlijk het zwaarst in de fout, geen discussie mogelijk.

En zoals jij zegt, Delphi, dat het geen vrijbrief is voor de hondeneigenaar om zijn hond te laten loslopen omdat die van TS losliep, is het ook geen vrijbrief voor TS om een andere hond te corrigeren omdat die losliep. Het een laat het andere niet toe, maar dat werkt in beide richtingen.

Natuurlijk versta ik wel dat TS zijn vriendin heeft willen helpen, en ik zou hoogstwaarschijnlijk in the heat of the moment hetzelfde gedaan hebben. Maar ik zou dan nooit in discussie gegaan zijn met de hondeneigenaar, omdat ik zelf ook in de fout was met mijn loslopende hond.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:46

Kom op zeg, de eigenaar was het niet geheel mee eens dat hij fout zat met zijn ongecontroleerde jagende hond. Dan krijg je van mij ook een preek.

Ik vind het schokkend dat velen vallen over de ts en haar loslopende hond, die gewoon langszij liep, maar niet over die windhond en de dreigementen die zijn ontvingen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:49

Xanthippe schreef:
Absoluut, de hondeneigenaar gaat hier natuurlijk het zwaarst in de fout, geen discussie mogelijk.

En zoals jij zegt, Delphi, dat het geen vrijbrief is voor de hondeneigenaar om zijn hond te laten loslopen omdat die van TS losliep, is het ook geen vrijbrief voor TS om een andere hond te corrigeren omdat die losliep. Het een laat het andere niet toe, maar dat werkt in beide richtingen.

Natuurlijk versta ik wel dat TS zijn vriendin heeft willen helpen, en ik zou hoogstwaarschijnlijk in the heat of the moment hetzelfde gedaan hebben. Maar ik zou dan nooit in discussie gegaan zijn met de hondeneigenaar, omdat ik zelf ook in de fout was met mijn loslopende hond.

Maar TS heeft de hond helemaal niet gecorrigeerd omdat de hond los liep. TS heeft de hond gecorrigeerd, omdat hij richting het paard hapte en dat een hele gevaarlijke situatie zou kunnen veroorzaken.
Als die hond rustig het paard voorbij gewandeld was of alleen had staan kijken, dan had TS het waarschijnlijk geen enkel probleem gevonden. Dan was het wel raar geweest als ze de hond gecorrigeerd had.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:50

Xanthippe schreef:

Oo dus jij staat er wederom naar te kijken hoe die windhond los gaat op het paard?
Ja, edelachtbare ik mocht niet ingrijpen omdat mijn hond ook los liep... Dat ik erger had kunnen voorkomen, niet mijn fout.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:53

Delphi schreef:
Xanthippe schreef:

Maar TS heeft de hond helemaal niet gecorrigeerd omdat de hond los liep. TS heeft de hond gecorrigeerd, omdat hij richting het paard hapte en dat een hele gevaarlijke situatie zou kunnen veroorzaken.
Als die hond rustig het paard voorbij gewandeld was of alleen had staan kijken, dan had TS het waarschijnlijk geen enkel probleem gevonden. Dan was het wel raar geweest als ze de hond gecorrigeerd had.

Goed punt, daar heb ik de focus verkeerd gelegd.

magda_90 schreef:
Xanthippe schreef:

Oo dus jij staat er wederom naar te kijken hoe die windhond los gaat op het paard?
Ja, edelachtbare ik mocht niet ingrijpen omdat mijn hond ook los liep... Dat ik erger had kunnen voorkomen, niet mijn fout.

Hier kan toch de ruiter ingrijpen en op de hond toestappen zodat het hem te heet onder de voeten wordt en hij het hazepad kiest? Ik zou zelf inderdaad niet op een bijtende hond afstappen, dat klopt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:54

Xanthippe schreef:

TS haar hond liep toch braaf bij haar en luisterde. De preek was ook niet omdat de hond los liep. De preek was omdat de hond achter het paard aan ging en dit hele gevaarlijke situaties op kon leveren en omdat de baas amper ingegrepen heeft.

Dus als jij zonder gordel in je auto rijdt en iemand bekrast daarna je auto dan laat je het ook maar gaan, omdat jij immers ook een overtreding beging?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:55

Hondakevin schreef:
mrie schreef:
Dat snap ik wel, en tuurlijk was dat een rare situatie die je liever niet meemaakt, maar jij hebt het niet bepaald beter gemaakt.

wat had ik moeten doen ?

Meneer, ik zag net uw hond op een paard afrennen en hij was bijna getrapt.
Het is hier redelijk druk met ruiters, misschien is het handig om de hond binnen het zicht te houden?
Het zou echt naar zijn als hem wat overkomt, hij is zo leuk :+

Jouw hond liep ook los en hoe vaak ik gehoord heb "Dat doettie anders noooit!" ;)
Schept niet echt de omgeving om iemand anders de les te leren.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:55

De ruiter was druk bezig om haar paard onder controle te houden. :)*

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:57

Delphi schreef:
Xanthippe schreef:

TS haar hond liep toch braaf bij haar en luisterde. De preek was ook niet omdat de hond los liep. De preek was omdat de hond achter het paard aan ging en dit hele gevaarlijke situaties op kon leveren en omdat de baas amper ingegrepen heeft.

Dus als jij zonder gordel in je auto rijdt en iemand bekrast daarna je auto dan laat je het ook maar gaan, omdat jij immers ook een overtreding beging?

Naast de kwestie, ik draag altijd mijn gordel in de auto :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:58

Xanthippe schreef:
Hier kan toch de ruiter ingrijpen en op de hond toestappen zodat het hem te heet onder de voeten wordt en hij het hazepad kiest? Ik zou zelf inderdaad niet op een bijtende hond afstappen, dat klopt.

De ruiter zit toch op het paard? Wat als ze afstap en hij schiet weg en ze kan hem niet houden? TS was waarschijnlijk veel sneller in de mogelijkheid om in te grijpen. En ik vind het slimmer om als ruiter op je paard te blijven. Natuurlijk grijpt iedereen anders in. De ene zal wel op een bijtende hond af gaan om iemand te helpen en een ander niet.
Maar hoe dan ook heeft TS toch gewoon goed gehandeld? Ik snap niet waarom zij volgens jou niet in had mogen grijpen?