Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, we hebben een paddock paradijs. dus voor de zomer hebben we een pad rondom waar ze altijd lopen, daar staat nauwelijks gras.. maar 'daarbinnen' hebben we verschillende weilanden met wel veel gras en tussen die weilanden wisselen we

Lovas schreef:magicmist schreef:
Dit schreef saddle dancer :Hier staan de paarden vrijwel altijd op stal, 1 dag komen ze er niet uit (rustdag), en verder elke dag een uur aan de stapmolen, intensief rijden, longeren, of 'vrij' in de bak (met de zweep aanjagen). Sommige paarden mogen goed ingepakt soms een paar uurtjes in de paddock, en dat was m welik heb niet t idee dat wij ongelukkige paarden hebben, en ken maar weinig paarden die echt grlukkig worden van 24/7 buiten. Alles is hier in topconditie en loopt hoog in de sport, geloof maar dat ze t zo slecht niet hebben hier
Onze paarden vinden naar buiten ook best fijn hoor, en tot ze 2,5 zijn mag datlekker hard worden, belangrijk op die leeftijd, maakt ze later minder blessuregevoelig
![]()
Ik zie juist veel vaker blessureleed bij buitenpaarden dan bij de onze, er loopt er hier natuurlijk ook welleens niet helemaal lekker, maar wat ik af en toe van 24/7 buiten paarden hoor?? Aiii lijkt me naar.
Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ik persoonlijk geen 24/7 buitenpaarden ken die hoog in de sport presteren...
EDIT: het eerste berichtje was van saddle dancer de ander een reactie van een ander en die reactie daarop weer van saddledancer en de laatste reactie van mij (lovas) heel onduidelijk sorry