Wie heeft hier nog meer een Grote Vriendelijke Reus?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ik voel me op mijn gemak bij grotere paarden.

Ja.
224 (55%)
Nee.
36 (8%)
Sommigen wel, sommigen niet.
145 (35%)

Totaal aantal stemmen: 405

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:50

Nooit gemeten, maar ze is zeker rond de 1.85, zo niet groter. Zelf ben ik 1.87.
En toch blijft ze m'n kleine meisje.
(Foto's van een half jaar geleden)
Afbeelding

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:53

AlwaysH schreef:
BartJE _O-

:D
In zijn paspoort staat Bart, maar omdat mijn vriend ook al Bart heet hebben we er maar Bartje van gemaakt :+
Gaf wel eens wat verwarring als ik zei 'ik ga op Bart rijden' :')

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:00

Hier nog zo'n grote! Barbedos is 9 jaar, 1.82 m, afstamming Indorado x Martel xx. We rijden allround in de dressuur, springsport en SGW :)

Afbeelding
Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 11:02

Ah gatsie daar gaat mijn puberbrein _O-

@JewEmm, wat een reus! En dat ramshoofd :wow:

@saarie, wat een leuk dier! Je cognac tuig is ook gaaf!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:05

Hier kan ik niet anders dan me bij aansluiten! Winner is rond de 1.73 en ik ben 1.67 ongeveer.

Mijn grote vriendelijke reus:
Winner, 12 jaar, Pavarotti van de Helle, een schat <3.

Afbeelding

Afbeelding

Je kan echt alles met hem doen, hij vind het altijd best :p.

Afbeelding

AlwaysH

Re: Wie heeft hier nog meer een Grote Vriendelijke Reus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 11:08

Opgeblazen winterbuikje?

Stef_Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:17

Hoe houden jullie de grote reuzen goed op gewicht? Ik blijf het lastig vinden, hij krijgt onbeperkt hooi/voordroog aangevuld met maisbrok en probreed muesli. Kan hem nu aardig op gewicht houden, maar een paar flinke ritten en meneer valt in op z'n flanken... Wat geven jullie zoal? En wat werkt goed?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 13:23

Stef_Diva schreef:
Hoe houden jullie de grote reuzen goed op gewicht? Ik blijf het lastig vinden, hij krijgt onbeperkt hooi/voordroog aangevuld met maisbrok en probreed muesli. Kan hem nu aardig op gewicht houden, maar een paar flinke ritten en meneer valt in op z'n flanken... Wat geven jullie zoal? En wat werkt goed?

Ik ga niet echt over zijn voer, maar eet wel dat hij eigenlijk vooral op hooi staat.

Hij heeft nu ook echt een grasbuikje en na intensief rijden is die helemaal verdwenen.

Ik kan je niet verder helpen want ik ga daar niet over bij de mijne.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:26

Stef_Diva schreef:

Tja, die van mij leeft op vrij hooi en vrij gras. En af en toe een schep granen. Ik rij haar niet heel intensief. Sinds ze onder het zadel is wordt ze alleen maar zwaarder...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 13:27

Spieren kweken is zwaarder dan vet, zal ik dan maar zeggen :+

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:31

Stef_Diva schreef:

In de ochtend een halve schep biks, en daarna hooi, na het rijden een topje hooi en in de avond ook weer een halve schep biks en hooi. Toen die van mij bij ons kwam was hij vrij dun, nu ziet hij er al veel beter uit!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 13:33

Niet onbeperkt hooi?

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:33

AlwaysH schreef:
Niet onbeperkt hooi?

Nee, dat krijgen ze bij ons niet.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:35

8nnemiek, zo kijkend naar de foto van je zus en bartje geloof ik echt niet dat hij 1,80 is. Hoe groot moet dan je zwager wel niet zijn 2.10? We hebben het toch over schofthoogte, niet oorhoogte...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 13:37

mrie schreef:
8nnemiek, zo kijkend naar de foto van je zus en bartje geloof ik echt niet dat hij 1,80 is. Hoe groot moet dan je zwager wel niet zijn 2.10? We hebben het toch over schofthoogte, niet oorhoogte...

Nu je het zegt... :o

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:51

Ik lees nu nog eens de titel van dit topic. Grote Vriendelijke Reus. Shires staan echt bekend als Gentle Giants. Het tijdschrift van de Nederlandse Shire Horse Society heet ook niet voor niets Gentle Giant News. En het zijn grote schatten.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:04

Ik heb ook een GVR, Billy van 1,77. Ik ben 1,72 en hij steekt echt een stukje boven mij uit. Hij heeft zelf geen idee van zijn grootte, hij mag zich namelijk graag nog groter maken als hij iets ziet.

Afbeelding
Samen met mij

Afbeelding
Samen met (grote) shet Roosje aan het sjansen

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:14

Wat een leuke beesten komen hier voorbij!
Die van mij vond ik 2 jaar geleden toen ik ze kocht aan de kleine kant (toen werd ze net 4),
maar ze gaat nu toch wel richting de 1.75 (nooit officieel gemeten, want die stok bijt :+ )
Ze toont niet heel groot, want het is geen heel breed gebouwd paard :P
Zelf ben ik ong 1.76, dus ze is wel een mooie maat voor mij.
Vriendelijk is ze zeker wel, maar niet altijd de braafste haha (hou wel van een beetje karakter)

Afbeelding

Afbeelding

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:59

Ha Joya! Die is zeker groot geworden dan zeg! :O

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:10

Kwa voer extra krijgt hier onbeperkt hooi, luzerne 1.5 schep en sportbrok 1 schep per dag
Hij is niets te dun

Hier naar een buitenrit, hij mag altijd even snacken voordat hij op stal gaat nu dat nog kan. De nieuwe stallen zijn bijna klaar en dan kan het niet meer

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:19

mrie schreef:

Het staat echt zo in zijn paspoort, hij heeft een eerste premie en is toen ook officieel gemeten. Ik ben zelf 1.70 en hij steekt echt boven me uit. De foto vertekent wel wat omdat we op een helling stonden en de foto van een laag standpunt is genomen.
Hier misschien duidelijker:
Afbeelding
:D

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:37

Ik heb dan wel geen eigen maar ik heb er 2 verzorgd/gereden.

Meet amato, 26 nu met pensioen op een wei met z'n vriendjes (t paard met de deken.)
1.85 superlief en een held op sokken.
[img]Ik heb dan wel geen eigen maar ik heb er 2 verzorgd/gereden.

Meet amato, 26 nu met pensioen op een wei met z'n vriendjes (t paard met de deken.)
1.85 superlief en een held op sokken.
Afbeelding

Dan Cabo, super paard, 100% bomproof. Alleen maar lief. Kun je bij wijze van onder gaan slapen.
Hij meet ook 1,85 is ondertussen al 30 jaar maar heeft buiten wat slechtere tanden en t moeilijker opnemen van voedingsstoffen een super gezondheid.
Hij word (ja echt) nog steeds buiten in de bossen gereden. En hij blijft galoperen nog steeds het leukste vinden. Zolang hij het nog leuk vind en het lichamelijk kan, gaan we nog buitenritjes maken en zodra dat verandert gaat hij met pensioen. Hij staat met 2 vriendjes 24/7 buiten. De jongste is 8 maanden oud.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 29-02-16 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:39

mijn kerel is een kleine 180 en een lekkere 1100kg :)
Afbeelding
Afbeelding

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:41

Ik hield altijd meer van Fjorden en Haflingers qua maat, maar met een man van 1,90 en geld voor één paard hebben we nu een paard (pa KWPN en ma BWP) van 1,77. Tenminste, dat hebben we afgelopen oktober gemeten, in zijn paspoort staat 1,68, maar sinds we hem kennen (net voor zijn 4e, hij wordt eind mei 6) is hij nog behoorlijk gegroeid.
Ik ben zelf 1,68 (foto is van de zomer en vertekent wat, want ik kan niet eens over zijn rug kijken en mensen zien me ook gewoon niet als ik aan de andere kant sta te poetsen, soms best handig), dus hoop eigenlijk wel dat ie nu is uitgegroeid, maar onze stalbaas zegt dat ze nog tot hun 8e door kunnen groeien. Ik fluister hem dus regelmatig in dat dat alleen in de breedte hoeft. :+

Afbeelding

Buiten dat ie best hoog is, is ie ook lang, dus we zijn nu hard bezig om de goede spieren erop te rijden. We zijn dus echt samen aan het groeien, want ik had nooit gedacht zo'n jong paard te hebben, wat het ook wel weer heel erg leuk maakt. We hebben hem nu een jaar en mijn plan is om zeker eens per jaar eenzelfde foto van hem te maken, zodat we een leuk overzichtje gaan krijgen. :)

En hoewel ik hem dus wel wat hoog vind, zou ik echt niet meer zonder willen! Hij is soms nog wat onbenullig, maar zit geen kwaad in. Juist ontzettend blijmoedig en vriendelijk en een grote knuffelkont. Ik heb flinke gezondheidsproblemen en loop heel slecht, maar kan hem zonder problemen aan de hand meenemen. Laatst weer eens op een wat kleiner paard gereden en weer terug op mijn eigen voelde hij meteen weer vertrouwd en fijn aan. <3

Iser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:43

Grote paarden zien? Afgelopen weekend was het Strao in Noordwelle, met meer dan 100 trekpaarden. Kijk maar eens op de FB-pagina strao Noordwelle, met honderden foto's en een filmpje van een trekpaard dat wel heel graag wil zwemmen!