MarieIA schreef:zweep en sporen gebruik ik niet. met behulp van je lichaamstaal en bewegingen kun je je paard perfect besturen
ligt eraan welk paard haha
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
martine12h schreef:Sporen vind ik echt vreselijk om te zien, zou er zelf niet mee rijden.
Maar als Zweep gebruik ik een Stick (parelli) dus heb daar veel minder problemen mee.
maar het hangt er natuurlijk vanaf hoe je hem gebruikt
Desiree schreef:Ik denk dat de meeste mensen die vinden dat je niet met zweep en of sporen mag rijden maar rondhobbelen. Ze stellen weinig eisen aan de beweging van hun paard.
het is prachtig als je alles zonder die hulpmiddelen voor elkaar krijgt maar ik denk dat de meesten daar niet in slagen.
anemoonlena schreef:Desiree schreef:Ik denk dat de meeste mensen die vinden dat je niet met zweep en of sporen mag rijden maar rondhobbelen. Ze stellen weinig eisen aan de beweging van hun paard.
het is prachtig als je alles zonder die hulpmiddelen voor elkaar krijgt maar ik denk dat de meesten daar niet in slagen.
het is ook zo dat sommige zeggen dat je met goede tekens en goede band een pony makkelijk vooruit krijgt en geen hulpen nodig hebt, maar dat ligt puut aan de band,
dus je hebt gelijk