Agradi versus Media Markt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:02

KimD

Re: Agradi versus Media Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:25

En bij een BOT dealer nóg goedkoper! :D

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 23:50

Mette schreef:
Bij Agradi voor 293 euro, zonder stickerkorting 418 euro.
https://www.agradi.nl/horze-back-on-tra ... ck-175.htm

Bij Horze zelf 199 euro:
http://www.horze.nl/zweet--en-fleecedek ... l?color=BL

Bij de backontrackvoorpaarden.nl 199 euro:
http://backontrackvoorpaarden.nl/index. ... er=product

Bij backontrackwinkel.nl 199 euro:
http://backontrackwinkel.nl/index.php?i ... 71&lang=NL

Ik vraag me even af waarom dit niet zou mogen? :o? Ze bieden zelf de producten zo aan, iedereen kan het opzoeken :)

Volgens mij hebben wij ergens ver weggestopt nog een wet ter bescherming van consumenten. Die bepaalt dat uitverkoop en kortingen ook werkelijke kortingen moeten zijn en dat er in een vastgestelde periode voorafgaand aan de aanbieding er geen prijsverhogingen mogen worden doorgevoerd?

Maar ik heb het sterke vermoeden indien je de Firma List en Bedrog hiermee confronteert zij zich zullen gaan verschuilen achter de absurde " leugen" dat zij net zoals Media Markt met " dagprijzen " werken. Alsof Back on Track op de goederen en termijnmarkt is vinden? Of de inkoop per dag sterk varieert?

Hoe je het ook bekijkt we worden als consument ongelofelijk belazerd!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:02

Ik dacht dat jullie het hadden over het vergelijken van de prijzen, aangezien iemand het alleen per pb wilde sturen.

KimD: Op alle producten zit wel marge, de bedrijven willen er ook wat aan verdienen. Dat is prima, maar wel een beetje proportioneel en eerlijk graag!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:20

Ik ben ook geen fan van de Agradi, maar moet eerlijk zeggen dat ik wel een echt prijs-shopper ben, dus ik ga wel zoeken waar het voor mij (inclusief verzending) het meest voordelig is om iets te kopen, dat is lang niet altijd Agradi, soms wel en dan bestel ik er toch, omdat ik mijn portemonnee ook nog graag te vriend houd.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:29

Doet Albert Heijn ook..maar dat vindt bijna iedereen normaal.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:57

Daarom ga ik ook eerst naar de Lidl, dan naar de Appie en dan naar de Emté :') En ondertussen heb ik mijn winst alweer opgemaakt aan benzine :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:41

Nou dat doe ik dus echt allemaal niet. Als ik een keer wat meer kwijt ben is dat jammer :') Mijn tijd is me ook wat waard.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:48

Als we nou allemaal eens minder online zouden kopen, hielden de echte winkels meer stand. Die vallen met bosjes om, omdat iedereen maar vanaf een schermpje spullen koopt.

Als mij een webwinkel niet bevalt dan ga ik er niet over zitten klagen, wat schiet je er mee op?? Je hebt alleen jezelf mee, dan kijk je toch gewoon verder waar je je wel goed bij voelt???

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:11

Door de verhalen ben ik minder enthousiast over agradi, maar zelf heb ik er nog nooit problemen mee gehad.
Het is wel vaak zo dat spullen niet op voorraad zijn en ook echt twee weken duren voordat ze binnen zijn. Vorige week was er voor t eerst een deken op voorraad en ook echt de volgende dag binnen.
Agradi komt bij mij misschien max 5,- goedkoper uit tov een anderr webshop, ook hoef ik daar vaak geen verzendkosten te betalen, wat bij andere webshops wel het geval is.

Qua kortingen, het is jammer dat het zo over the top wordt aangeboden. Maar dat gebeurd in gewone winkels ook. Met name bij drogisterijen hoef ik de folders al niet meer te bekijken.
Het blijft dus áltijd prijzen vergelijken.

De webshops die ik wel relatief eerlijk vind in hun prijzen met kortingen zijn Divoza, paardendrogist en EJ. Maar daar moet je dan vaak weer verzendkosten betalen

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:36

Chasey schreef:
Als we nou allemaal eens minder online zouden kopen, hielden de echte winkels meer stand. Die vallen met bosjes om, omdat iedereen maar vanaf een schermpje spullen koopt.

Als mij een webwinkel niet bevalt dan ga ik er niet over zitten klagen, wat schiet je er mee op?? Je hebt alleen jezelf mee, dan kijk je toch gewoon verder waar je je wel goed bij voelt???

Aan de ene kant snap ik die opmerking maaarrrr... Ik weet altijd heel exact wat ik hebben wil en dan kan ik meestal niet slagen in de ruitersportzaken die op reisbare afstand zijn. (Zijn er trouwens niet veel, 2 kleintjes in Duitsland en dan de Divoza in Nederland) Omdat ze het merk niet in hun assortiment hebben of het product eerst moeten bestellen, en dat laatste duurt dan vaak langer dan wanneer ik het zelf ergens online bestel... Ik ben geen liefdadigheidsinstelling, dus ondanks dat ik het idee van de ondernemer met een offline winkel steunen heel mooi vind, ben ik ook gewoon egoïstisch en ga ik voor de voor mij goedkoopste/makkelijkste optie.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:50

Hier wel tevreden over agradi, bestel er al jaren en heb maar een keer problemen gehad met niet op,voorraad spullen, is uiteindelijk goed gekomen.
Maar, ik doe wel marktonderzoek voordien, sommige sites zijn goedkoper maar betaal je dan meer verzendingskosten. Andere zijn effectief goedkoper. Ik kijk naar wat ik nodig heb, vergelijk en neem de goedkoopste

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:32

Chasey schreef:

Dat is waar. Is dat een probleem?

Chasey schreef:

Ik weet niet of je daar alleen jezelf mee hebt, dan zou dat voor reviews ook gelden. Andermans ervaringen kunnen wel degelijk handig/nuttig zijn bij het kiezen van een product/winkel. Kijken waar je je dan wel goed bij voelt zal iedereen wel doen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:06

Zo zeg, heb ik blijkbaar wel geluk gehad bij mijn eerste Agradi-bestelling! 1 artikel was pas na 5 dagen terug voorradig en mijn bestelling van 4 artikels kwam dag 6. Op de prijs had ik vooraf gegoogled en inderdaad, van 40% korting kan je niet spreken wanneer je de prijzen van de concurrentie vergelijkt maar toch een mooi deken tegen een nette prijs kunnen kopen.
Wel interessant vind ik de gratis levering in Belgie. Dat cijfert anders toch ook door.

Tot heden ben ik wel erg tevreden over de Paardendrogist!

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 20:17

Ik betaal met liefde verzendkosten! Als Agradi ná 40% korting nog steeds 100,00 euro duurder is kunnen er die paar euro verzendkosten bij een ander wat mij betreft wel vanaf.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 20:22

Chasey schreef:

Het is aan de detailhandel de behoeften van de klant te volgen. Niet andersom.
We leven in een vrij land en als ik over een webwinkel wil klagen dan doe ik dat. En het lijkt me in dit geval met gerede grond aangezien ik en de rest gewoon belazerd worden.

Wat ik er mee op schiet? Niets! Maar hopelijk iemand anders wel iets. Dat zij niet in deze grootschalige misleiding trappen. Wordt eens tijd dat er wat aan gedaan wordt....

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:25

Mette schreef:
Bij Agradi voor 293 euro, zonder stickerkorting 418 euro.
https://www.agradi.nl/horze-back-on-tra ... ck-175.htm

Bij Horze zelf 199 euro:
http://www.horze.nl/zweet--en-fleecedek ... l?color=BL

Bij de backontrackvoorpaarden.nl 199 euro:
http://backontrackvoorpaarden.nl/index. ... er=product

Bij backontrackwinkel.nl 199 euro:
http://backontrackwinkel.nl/index.php?i ... 71&lang=NL

Ik vraag me even af waarom dit niet zou mogen? :o? Ze bieden zelf de producten zo aan, iedereen kan het opzoeken :)

:wow: Wat is het überhaupt voor een speciale zweetdeken dat ie 200 euro moet kosten? _O-

Hier ook niet een al te beste ervaring met agradi, laarzen besteld. Stond bij binnen 5-8 werkdagen. Ja my ass, na 8 werkdagen kreeg ik een mail dat ze nog niet leverbaar waren. Uiteindelijk na een goeie 3 weken gekregen, dus valt nog mee vergeleken met anderen hier. Maar vrolijk word je er niet van nee :n

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 20:29

Ja ook dat zijn leuke streken tegenwoordig! Geen voorraad houden. Wel op de webshop zetten dat je het hebt. Klant betaald direct vooraf. Kassa. Nu begint het spelletje. Ze laten je eerst even wachten. Dan mailtje het is er met een paar dagen is en dan weer een pas over paar weken. Intussen hebben zij het geld allang en breed en gaan ze dan pas inkopen.....

Begint u het te snappen?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:31

Ik had gelukkig gekozen voor achteraf betalen, omdat ik van tevoren wel wist dat ze lange levertijden hadden. Agradi was de enige die die laarzen verkocht op dat moment, dus met achteraf betalen wel de gok genomen :j

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:36

Ik bestel geregeld bij Agradi maar dan alleen als ik extra korting krijg. Voor alleen die 20% doe ik het niet, dan ben je inderdaad duurder uit.
Ik wacht tot ze 30-40% acties hebben en bestel dan vaak zoveel dat ik al geen verzendkosten heb. Vervolgens heb ik altijd nog wel een kortingsbon ergens waardoor ik uiteindelijk toch wel wat lager uitkom dan wanneer ik ergens anders bestel. De service vind ik verder prima, bij mij is altijd geleverd binnen de termijn die bij het product stond dus ja, waarom niet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:52

Waarom winkels het doen.
Gewoon omdat er heel veel mensen niet prijs bewust zijn, en er ook geen energie insteken om prijzen te gaan vergelijken.
Mensen zien alleen -20%, -30%

Dat de standaard advies prijzen (dat wil zeggen, deze prijzen zijn NIET verplicht om te hanteren. Al word eronder zitten vaak niet gewaardeerd) hoger zijn, dat word in hun hebberigheid over het hoofd gezien.

Nu zie ik wel dat klanten vaak alleen naar de korting kijken. Ook wij krijgen wel eens de vraag, bij (ik neem in dit geval even) Agradi 20% korting op dat artikel. We willen het liever bij jullie bestellen, maar dan wel met dezelfde korting als bij Agradi.
Dat ze dan met sommige artikelen dan nog duurder uit zijn dan de standaard prijzen die wij hanteren is het soms voor mensen lastig te begrijpen. Want ze zien maar half wat het bij ons of bij hun kost, puur alleen de -20% korting.....

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 21:12

Delaja schreef:
Ik bestel geregeld bij Agradi maar dan alleen als ik extra korting krijg. Voor alleen die 20% doe ik het niet, dan ben je inderdaad duurder uit.
Ik wacht tot ze 30-40% acties hebben en bestel dan vaak zoveel dat ik al geen verzendkosten heb. Vervolgens heb ik altijd nog wel een kortingsbon ergens waardoor ik uiteindelijk toch wel wat lager uitkom dan wanneer ik ergens anders bestel. De service vind ik verder prima, bij mij is altijd geleverd binnen de termijn die bij het product stond dus ja, waarom niet.

Maar heb je niet in de gaten dat indien ze 40 % korting geven ze eerst de prijzen met een gelijke marge duurder maken? Je krijgt geen korting! Niets nada noppes. Bekijk de voorbeelden hierboven eens!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:16

ariatje schreef:
Delaja schreef:

Maar heb je niet in de gaten dat indien ze 40 % korting geven ze eerst de prijzen met een gelijke marge duurder maken? Je krijgt geen korting! Niets nada noppes. Bekijk de voorbeelden hierboven eens!

Ja dat weet ik, ik vergelijk ook altijd alles voordat ik daadwerkelijk bestel. Maar al met al ben ik vergeleken met andere websites wel goedkoper uit.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 21:27

Dan ben ik heel benieuwd waar jij vergelijkt want ik ben nooit goedkoper uit bij Agradi....

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:31

Ach, zoveel sites werken zo. Ook hele grote zoals Zalando en Asos.

Het mooie van internet is dat je alle prijzen (best makkelijk) kunt vergelijken en overal kortingscodes kunt vinden en dan komt Agradi vaak toch als de goedkoopste uit. En zo niet, dan kun je gebruik maken van hun laagste prijs garantie. Doe ik ook regelmatig, krijg je ook nog 10% van het verschil terug *D