Mijn nieuwe aanwinst Elza ITP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosemarin

Re: Mijn nieuwe aanwinst Elza ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 17:45

Ja ik doe ook zeker rustig aan hoor, vandaag gong het alleen niet zo goed. Ik wolde haar de bak in draaien en ze had maar 1 gedachte: WEG! Dus toen heb ik haar toch vastgehouden, vol in de ankers :') en ben constand tegen haar gaan praten. Op een gegeven moment stond ze stil en heb ik het halstertouw los geklikt.

Toen ik haar weer uit de bak wilde halen, beukte ze de hele tijd door het hek heen. Ze respecteerde totaal niet dat ik er tussen stond. Toen heb ik even hou op gezegd op een wat strengere toon, absoluut niet schreeuwend! Toen kwam ze omhoog steigerend. Ik kon haar net wegduwen gelukkig en toen heeft een stalgenoot het even van me overgenomen want ik was flink geschrokken dat ze het deed. Hij heeft haar even den stukje verder gebracht en toen nam ik het weer over om haar in de stal te zetten.

Ik snap alleen niet waarom ze zo ineens deed, want vanaf de weide naar de bak was ze zo braaf en toen ineens draaide die knop om. :(

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:45

Misschien wilde ze je even uitproberen?

Wel een mooi paard en op de foto met jou erbij lijkt ze inderdaad wel 20 cm groter.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:02

Jotoma schreef:
Grappig, ik las je intro tekst met iets van 'gelders', ik dacht gelijk.. Daar komt weer zo'n vos, maar nee! Wat een plaatje!!! En wat een joekel!

Ik hoop dat ze gauw minder nerveus is! Veel plezier met haar!

Wat is er mis met zo'n vos??

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:08

Wat een plaatje zeg, prachtig koppie.

Herken wel wat dingen uit je verhaal haha. Ik heb sinds een maand een 4 jarige tuiger ook zon kasteel.
Niks gewent en alles is spannend...de eerste week de paddock doorgesleurd omdat mevrouw het halster niet op wilde of eigenlijk vond ze het gewoon eng. Toen ging het enkele weken erg goed, vandaag weer even een ik ga flippen en sleur je alle kanten op momentje...er ging een deken op.
Kwestie van het zand afkloppen en rustig verder gaan.

Goed blijven nadenken, wat ben ik aan het doen? Wat ga ik doen en wat verwacht ik daarbij van m'n paard?
....mag ik dat ook verwachten? Of is het teveel gevraagd?

Jonge paarden die weinig of niet in mensenhanden zijn geweest kunnen erg onvoorspelbaar reageren.
Wat er ook gebeurd altijd rustig en geduldig blijven, houd vast aan je plan mits deze verantwoord en realistisch is.
Mijn paard snapt inmiddels dat ze niet dood gaat als er een halster om dr hoofd gedaan wordt. Ik mag verwachten dat dit geen paniek meer bij haar oproept toch vind ze het soms nog spannend. Als de omstandigheden bijvoorbeeld anders zijn. Daar heb ik begrip voor en neem er ruim de tijd voor maar OM gaat dat halster wel....

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 20:15

cissie schreef:
Wat een plaatje zeg, prachtig koppie.

Herken wel wat dingen uit je verhaal haha. Ik heb sinds een maand een 4 jarige tuiger ook zon kasteel.
Niks gewent en alles is spannend...de eerste week de paddock doorgesleurd omdat mevrouw het halster niet op wilde of eigenlijk vond ze het gewoon eng. Toen ging het enkele weken erg goed, vandaag weer even een ik ga flippen en sleur je alle kanten op momentje...er ging een deken op.
Kwestie van het zand afkloppen en rustig verder gaan.

Goed blijven nadenken, wat ben ik aan het doen? Wat ga ik doen en wat verwacht ik daarbij van m'n paard?
....mag ik dat ook verwachten? Of is het teveel gevraagd?

Jonge paarden die weinig of niet in mensenhanden zijn geweest kunnen erg onvoorspelbaar reageren.
Wat er ook gebeurd altijd rustig en geduldig blijven, houd vast aan je plan mits deze verantwoord en realistisch is.
Mijn paard snapt inmiddels dat ze niet dood gaat als er een halster om dr hoofd gedaan wordt. Ik mag verwachten dat dit geen paniek meer bij haar oproept toch vind ze het soms nog spannend. Als de omstandigheden bijvoorbeeld anders zijn. Daar heb ik begrip voor en neem er ruim de tijd voor maar OM gaat dat halster wel....

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Dankjewel, we blijven ook rustig en ik hou mn geduld. Het voelt alleen wel een beetje als een domper haha. Bedankt voor je reactie, zo weet ik iig dat ik niet de enige ben :) en ook wat je zegt, ik hield vol en stopte gewoon mn hakken in het zand want ze MOET rustig worden eerst en dan pas gaat ze los haha

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:24

Die "domper" ga je vaker meemaken hoor....ervaar het maar niet zo. Leermomenten gaan niet zomaar van een leie dakje natuurlijk.

Als ze maar leert dat hem ertussenuit peren geen optie is en dat jij bepaald wanneer iets klaar is.

Komt vast goed, je hebt hulp en ervaring dus lekker aan de gang. Tevreden zijn met kleine vooruitgangen dan komt de tijd dat jullie met sprongen vooruit gaan vanzelf.
Je hebt haar tenslotte nog maar een paar dagen, toch?

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 20:30

cissie schreef:
Die "domper" ga je vaker meemaken hoor....ervaar het maar niet zo. Leermomenten gaan niet zomaar van een leie dakje natuurlijk.

Als ze maar leert dat hem ertussenuit peren geen optie is en dat jij bepaald wanneer iets klaar is.

Komt vast goed, je hebt hulp en ervaring dus lekker aan de gang. Tevreden zijn met kleine vooruitgangen dan komt de tijd dat jullie met sprongen vooruit gaan vanzelf.
Je hebt haar tenslotte nog maar een paar dagen, toch?

Ja dat klopt heb haar nog maar somds donderdag, maar omdat ze alles zo snel perfect deed verwachte ik het even niet haha! Ben er achtergekomen dat het echt een eight brain extrovert paard is, dus veel aanmoedigen en rustig blijven. Ook een goede leer voor mijzelf als ADHDer haha!

Morgen komt de zadelmaker dus ben heel benieuwd hoe ze het dan doet :)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:36

Komt vast in orde met de zadelmaker!

Intelligente paarden ( ik heb er ook 1) zijn een heuse uitdaging op alle fronten.
Spiegelen lijkt een tweede natuur haha.

Succes morgen!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:53

Een mooie merrie heb je. En idd oogt ze lang niet zo groot. 178 is voor een tuiger ook erg ongewoon

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:17

Wát een onwijs leuk dier!! <3 <3 <3 +:)+
Veel plezier en geluk samen :D

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:46

Leuke merrie, ik wist dat er Ahoy in moest zitten. Ze lijkt qua uitdrukking erg op mijn vorige merrie, ook een Ahoy kleindochter (zie profiel).

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:21

Wat een geinig koppie en wat is ze groot!
Mijn Gelderse dame (zie profiel) is gelukkig wat kleiner, qua stokmaat. Qua karakter herken ik wel wat :=
Mijn merrie heeft trouwens een dochter van Ahoy gehad.

WillekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:20

Wat leuk om Elza nu te zien. Heb haar op de stal vaak staan te aaien. Echt een mooi paard, alles klopt gewoon. Het gaat vast goedkomen!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:51

<3 Droompaard!

Tis echt een super knap dier! als klein kind droomde ik altijd van zo'n gelder met zulke aftekeningen

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:55

Leuk paard, veel succes samen!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:21

Alles naar wens verlopen met de zadelmaker?