InekeN schreef:Tis niet natuurlijk. En of ze het leuk vinden? Denk niet dat ze er lol aan beleven. Geen paard springt uit het weiland terwijl dat vaker lager is dan de hindernissen waar wij ze overheen jagen. Maar ja...
Is het natuurlijk kinderen tot minstens hun 16e naar school te sturen? Beleven ze er lol aan...?
Vertel dat mijn vorige paard even?
Die sprong overal uit als hij het gras bij de buren groener was in zijn ogen.

En van die paarden ken ik meer.
Waarop hij als drie jarige ook werd gekocht, voor de springsport.
Natuurlijk.
Nee. Vond hij het leuk. Dikke ja.
Als je een paard eerlijk rijdt. Kijkt naar zijn kunnen vinden paarden het wel leuk. Vind een paard van rijden echt niks zou ik als ruiter toch eens kijken naar mijn manier van omgang.
Daarnaast vind ik wel dat elk paard buiten met andere paarden hoort te staan. Elke dag. Niet in de modderzooi. Nee fatsoenlijk minstens de hele dag op de stuk waar ook energie uitgerent kan worden.
Ik weet dat veel mensen dat niet kunnen bieden en dat vind ik veel onnatuurlijker dan rijden met gevoel richting paard.

? ) kan geloven dat paarden springen gewoon leuk kunnen vinden. Echt, sommige paarden vinden dat leuk en doen dat voor de lol.. over takken die je in de wei legt, over het draad dat om de wei zit (helaas), over een hindernis die nog in de bak stond... We fokken er niet voor niks op
...