Wat moet ik nou? Plezier in eigen paard kwijt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:14

Wat ik vooral denk te lezen is dat je je paard helemaal nog niet wil verkopen; je mist alleen een stukje lol en motivatie. Je geeft zelf al aan dat je deze lol en motivatie in anderen kunt vinden.

Het is hier al eerder gezegd en ook mij lijkt het daarom de beste optie om óf rond te gaan kijken naar een andere stal in de buurt, óf rond te gaan kijken naar mensen die hun paard op je huidige stal kunnen (en willen) stallen.

Succes en geef de moed nog niet op hoor!

Steffiee_

Re: Wat moet ik nou? Plezier in eigen paard kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:36

Omdat ik toch het hele stuk gelezen heb, wil ik toch graag reageren, vind ik wel zo netjes.

Ik denk dat jij je paard niet wil verkopen, ook denk ik dat als je dat wel gaat doen, je enorm veel spijt gaat krijgen, en dat zou zonde zijn. Heb de foto's in je profiel bekeken, en jullie zijn zo leuk samen!

Zelf rijd ik op het moment 2 paarden bij, een fries, en een bonte vuilnisbak.
Met Sjors (De bonte) heb ik met de eigenaresse hele duidelijke afspraken. Zij laat meestal op zaterdag of zondag aan mij weten op welke dagen ze die volgende week allemaal rijd, zo weet ik wanneer het mijn beurt is om te rijden.
Bij Jetske (de fries) stuur ik meestal een appje of ik kan komen, of rijd ik er gewoon naartoe (rijbewijs en soms auto, dus dat is handig, anders fiets, is niet langer als eer kwartier).

Misschien dat zoiets je wat lijkt? Zoek een bijrijder die serieus is, zorg dat je de eerste 2 of 3 keer samen gaat, zodat je kan zien hoe hij/zij rijd, en of er een klik is. Is dit niet het geval, kun je het beste meteen eerlijk zijn, en zeggen dat het niks word!
Er zijn genoeg ''oudere'' (jeugd vanaf 16/18 jaar) die een serieus bijrijdpaard zoeken. Mochten ze het echt serieus met je paard willen proberen, kun je altijd vragen of je eens met haar/zijn ouders mag praten, zo weten de ouders ook wat en met wie ze te maken hebben.
Hang een briefje op in de plaatselijke supermarkt (zo ben ik ook aan Jetske gekomen)!

Ook is het indd een optie om van stal te verhuizen, zodat je misschien een binnenbak hebt? Dan kun je ook binnen aan de slag met je paard, want eerlijk is eerlijk, als het bagger weer is motiveert het niet veel mensen om in een buitenbak aan de slag te gaan.

Heel veel succes met je keuze, geef niet op, jullie zijn zo leuk samen!!

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:45

Channn schreef:
Wat ik vooral denk te lezen is dat je je paard helemaal nog niet wil verkopen; je mist alleen een stukje lol en motivatie. Je geeft zelf al aan dat je deze lol en motivatie in anderen kunt vinden.

Het is hier al eerder gezegd en ook mij lijkt het daarom de beste optie om óf rond te gaan kijken naar een andere stal in de buurt, óf rond te gaan kijken naar mensen die hun paard op je huidige stal kunnen (en willen) stallen.

Succes en geef de moed nog niet op hoor!

Hier ben ik het volledig mee eens! meid geef het nog niet op! zo te zien zijn jullie echt een super combinatie en beleef je aan haar veel plezier alleen nu niet in de huidige situatie.
Als ik jou was zou ik echt opzoek gaan naar een andere stal, waar ze dan wel veel buiten komt. :j

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:04

Als ik jou was zou ik ook kijken naar een andere stal. Als je voor andere stallen ver moet fietsen en je geen auto/rijbewijs hebt kun je wellicht kijken naar een scooter. Is minder duur dan een auto, maar gaat wel een stuk sneller dan de fiets.

Daarnaast is een bijrijder zoeken een goede optie. Je kunt het altijd weer proberen. Volgens mij zijn er nog genoeg betrouwbare bijrijders te vinden in die regio.

Verkopen is natuurlijk ook een optie. Een paard kost veel geld en het is geen schande als je interesses veranderen waardoor je minder tijd en zin hebt om met je paard bezig te gaan. Zeker als student veranderd je leven enorm en kan het misschien juist fijn zijn om weer wat ruimte te hebben om je eigen keuzes te maken zonder dat je in alles rekening moet houden met je paard. Maargoed verkopen is wel definitief, dus dan moet je hier wel volledig achter staan.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:25

Als ik jou was zou ik eerst voor een andere stal gaan kijken, misschien dat je dan je motivatie weer terug vind en zo niet zou verkopen dan altijd nog een optie kunnen zijn.

Mijn motivatie om te rijden is ook een tijdje weg geweest. Ik had geen bak tot mijn beschikking, was vaak alleen en deed ook veel klusjes en als ik daar dan klaar mee was had ik helemaal geen zin om nog te gaan rijden. Inmiddels staan wij op een andere stal en ik vind het heerlijk! Er loopt altijd wel iemand rond, ik heb een bak maar kan ook lekker een rondje buiten om maken en hoef alleen maar de stal uit te mesten, ik geniet nu weer helemaal om naar stal te gaan en lekker bezig te zijn met mijn pony.

Succes in ieder geval met je beslissing!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:40

Ik herken dit en dit kwam bij mij vooral door de gehele verzorging zelf te moeten vooral in de winter. Dan blijft er gewoon geen tijd/energie/zin meer over voor meer.

Ik heb toen van de 3 paarden (ruin, merrie en veulen) de ruin verkocht aan een heel fijn huisje.
Merrie ging naar een goede vriendin waar ze als fokmerrie in de lease ging en haar merrieveulen ging ook daar in de opfok.

Ik kon toen weer even ademhalen en bedenken wat ik wilde. Nu heb ik in de tussentijd eerst mijn voet gebroken en ben nu zelf hoogzwanger dus ze staan daar al wat langer dan oorspronkelijk gepland. Nu met een baby op komst is het voor mij duidelijk, ik wil weer terug naar 1 paard en die in pension hebben zodat ik weer met name gewoon leuke dingen kan doen en niet altijd perse dagelijks moet.

Mijn merrie heb ik dus nu verkocht aan diezelfde vriendin en blijft dus lekker staan waar ze staat. Zodra hier de baby geboren is en alles loopt komt mijn dan 3 jarige weer lekker naar mij toe in pension waar ik haar ga beleren.

Ik zou dus kiezen voor de optie andere stal in jouw geval. Bijrijder of verkopen kun je daarna altijd nog overwegen.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:49

Palmera schreef:
Ik mis optie 4: iemand die al een paard of pony heeft met wie het klikt erbij zetten.

Dan heeft je paard gezelschap en kunnen de voerbeurten afgewisseld worden.

Precies dat is ook het eerste wat in mij op kwam!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:22

Als ik eerlijk ben, op mijn vorige stal had ik dit ook. Ik moest ook veel zelf doen en de blub en dergelijke, bah.... Nu sta ik op een kleine pension bij iemand aan huis waar meerdere mensen staan. De gezelligheid heb ik wel gemist! Ik heb het ontzettend naar mijn zin op mijn nieuwe stal en hoef alleen zelf te mesten, maar dit kan ik op elk moment van de dag doen. Ook is alles een stuk makkelijker daar en geen gedoe en neem ik ook sneller het initiatief om iets te doen.

Mijn aanraden dus: verhuizen naar een andere stal ergens in de buurt waar meerdere mensen zijn, een fatsoenlijk bak, niet te ingewikkeld...

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:40

Als ik zo jouw hele verhaal lees, dan wil je haar eigenlijk niet verkopen. Je bent bang dat je er spijt van krijgt en dit begrijp ik heel goed. Ik zou dit dan nu ook zeker nog niet doen, maar pas later als je er echt alles aan gedaan hebt om zelf weer plezier in het rijden etc. te krijgen.

Ik herken je probleem heel goed! Zelf heb ik dit ook gehad, vriend, studie, sociaal leven, paard, werk... Het werd mij ook te veel. Ik denk dat voor jou een combinatie van optie twee en drie het beste zullen zijn. Verhuis naar een stal waar mensen zijn, waar je gezelligheid mee kunt delen en samen kunt rijden, überhaupt de dingen samen doen. Als je een bijrijder vindt, dan kan diegene (mits goede klik uiteraard!) ook heel veel zorg wegnemen. Je bent niet meer 'verplicht' om elke dag te gaan en je hebt dan bijvoorbeeld tijd om deze dagen dat je niet naar stal hoeft, met je vriend af te spreken of weet ik veel wat! Is toch best een fijne gedachte.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:52

Kan je maar 1 ding aanraden: verhuizen naar een pensionstal waar je all in hebt of in elk geval niet alle voerbeurten. Ik heb mijn 2 grote paarden jaren thuis gehad, kwam ook niet meer aan rijden of wat dan ook toe door al het werk, er waren al buren die klaagden dat ze me alleen maar met een kruiwagen zagen... Noodgedwongen moest ik ze op pension zetten... Wat een paradijs... Ik hoefde alleen maar te gaan om te knuffelen en te rijden. En dan heb ik er alsnog 1 verkocht omdat ik naast mijn werk en de rest eigenlijk geen tijd genoeg had. Ze op pension zetten was de beste keuze die ik kon maken, want ik heb mijn plezier in mijn paard weer terug. Wel heb ik lang gezocht naar een stalling waar ze in de winter ook buiten komen, dat is gelukt met de eerste stalling en ook op de huidige, weliswaar 33 km van huis maar wat een fijn plekje waar ik fijn buiten kan rijden. En geen zorgen als ik een dag niet kan, ze komt in de molen en in de bak met dr vriendje.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:13

Oh Franka :( je zit behoorlijk in de knoop zo te lezen.

Mij lijkt verhuizen ook de beste optie. Door alle 'rompslomp' om deze basic stal heen heb je geen tijd meer over om daadwerkeljk plezier te hebben van je paard naast je studie en sociale leven. Haar op een andere (misschien dan niet je oude..) stal verhuizen waar je het voeren en erfonderhoud in ieder geval uit handen word genomen lijkt mij het beste.. dan zal je je denk ik veel prettiger voelen en kan je je even richten op leuke dingen doen met je paard.

Een bijrijder waar het mee klikt zal ook schelen, al is het maar voor 2 dagen in de week. Maar dat is misschien makkelijker getypt dan gevonden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:42

Allereerst enorm bedankt dat jullie de moeite genomen hebben alles te lezen :) Een aantal hebben even een pb van mij. Verder heb ik van iedereen alles gelezen, nogmaals heel erg bedankt voor al jullie reactie's!
Een aantal specifieke vragen zal ik zo apart beantwoorden, maar eerst even de vragen die meer van jullie vragen. Waarom geen tweede huurder erbij?
Wij zijn (waren, kom ik zo op terug) hard opzoek naar een tweede huurder. Helaas is dit toch veel lastiger dan verwacht. De 'stal' ligt niet "centraal", het dichtstbijzijnde station (tevens de dichtstbijzijnde bushalte) is nog zeker ruim 20 minuten lopen, je moet dus eigen vervoer hebben of in de buurt wonen.
En verder, het is een prachtige plek voor de paarden. Geen luxe, maar alles wat je nodig hebt is aanwezig. Echter komt er wel veel meer bij kijken dan een andere stal; zelf voeren en al het onderhoud (oa van de bak en weide) moet je zelf doen. Veel mensen willen dit niet, maar ook veel hebben er gewoon echt de tijd niet voor. En eerlijk, dat snap ik wel... Daarbij is er ook geen binnenbak of geen kantine'tje waar je even op kan warmen, en een hoop willen toch die 'luxe'. (Zeker in deze periode, met dat rare weer steeds...)

Ik heb morgen of donderdag een afspraak staan bij een andere stal hier wel in de buurt. Ik kende deze stal helemaal niet, maar kost ongeveer hetzelfde als mijn oude stal, en is maar 20 minuutjes fietsen!

[naam] op m'n werk zetten is gene optie, dat is allemaal privé terrein en daar willen ze geen pension. Het is geen stal, zijn allemaal hun eigen paarden aan huis.

De verandering blijft eng... Moet ik even zeggen, dat ik binnen een jaar toch weg moet waar ik nu sta, die mensen gaan verhuizen. Dus die keuze had ik toch moeten maken, al had ik haar graag nog één zomer hier laten staan, maar dat is voor mij op dit moment niet de juiste keuze. Ze moet weg; of samen met mij naar een andere stal, of naar iemand anders. Dat is het enige wat ik zeker wet

@Nirvana_ Als ik eenmaal opgestapt ben vind ik opzicht wel weer leuk. Maar ook niet langer dan een half uur (excl in- en uitstappen) en zodra ik weer klaar ben met afzadelen is dat gevoel ook weer helemaal weg...

@tiwi1969 Dat kan 'helaas' niet. Een volpension kan ik echt niet betalen.. Dus of ik nou rij of niet, ik zal elke dag naar haar toe moeten om haar stal te doen, eten klaar te zetten en te zorgen dat ze op de een of andere manier beweging krijgt.

@Mazida ik betaal ALLES zelf. Paard maar ook mijn rijbewijs. "Even snel mijn rijbewijs halen én een auto kopen" zit er voor mij dus niet in...

@Annettu_ Geloof mij, ik heb alles al geprobeerd... Ik heb een tijdje niet kunnen springen door knie blessure (van [naam] afgevallen op het asvalt, dus sowieso een tijd niet kunnen rijden), zodra dat weer kon dat gelijk gedaan, en dat vonden we beide dan ook echt leuk om weer te doen. In de periode dat ik dus niet kon rijden hebben we veel gedaan! Vrijspringen (mijn springpaard vond het eng en durfde niet alleen te springen >;) :') ), schriktraining, longeren, wandelen buiten, parcours lopen... Deed voor mij gewoon niks, ben echt in alle het plezier kwijt. Behalve in het gewoon bij haar zijn, lekker tutten of gewoon niks doen, daar kan ik nog wel van genieten..

@zelmago4it Die mensen waar ze staat vragen is geen optie. Die verhuren dit, maar hebben aangegeven er verder niks mee te maken te willen hebben. (Uiteraard hebben ze dat niet zo bot gezegd als ik nu doe ;) )
Met de buurmeisjes heb ik wel is een buitenrit gemaakt. Echter (aub vat niemand dit verkeerd op) hebben een hoop paarden niet de conditie/energie om [naam] buiten bij te houden, en hun pony's ook niet. Ik zit dus echt op een energiebom omdat ik haar niet even kan laten gaan, dat rijd voor ons beide niet fijn. En verder zit er niet echt een stal in de buurt, de dichtstbijzijnde zit dan om ruim 20 minuten stappen..
Mijn vriend kan paardrijden, heeft hij vroeger gedaan ;) Hij of vriendinnen zijn wel is mee, maar dan rij ik ook niet. Je kan hier nergens binnen zitten dus zij staan dan maar in de kou te wachten, dat vind ik ook niet fijn...
Voor nu voeren mijn ouders (zoveel het ze lukt) 's avonds, en af en toe 's ochtends in het weekend zodat ik is kan blijven liggen. Geeft mij aan de ene kant wel rust, maar aan de andere kant ook weer niet omdat ik voor min gevoel hun er dan mee opzadel.

@Teteltee zo'n uitloopstal-idee hebben we het vaker over gehad. De pony van mijn instructie is 28 geworden, voor hem hebben we wel vaker naar zoiets gekeken, zodat hij als hij het buiten zat was (of [naam] zat was) gewoon naar zijn stal kon lopen. We hebben een hoop manieren bedacht en "uitgeprobeerd", maar dit werkt gewon echt niet zonder de complete tuin van die mensen over hoop te halen, of zonder het onszelf onwijs moeilijk te maken qua doorgangen. Helaas...

@terpentijn "TS lijkt mij iemand die ook erg veel vanzichzelf MOET en EIST." Precies dit. Ik MOET van mezelf, en ik MOET ook alles zelf doen omdat ik andere (ouders, vriendje, vriendinnen) niet lastig wil vallen met de problemen van/rondom MIJN paard. Mijn paard, mijn probleem... Het is ook niet de eerste keer... Ik heb al op het randje van een burn-out gezeten (oa vanwege haar in combi met nieuwe studie in [plaats] toen) en dat wil ik niet nog is. Daarom ben ik er nu ook zo erg mee bezig en zit ik er zo erg mee, want dat wil ik niet nog een keer, werd namelijk iemand beter van.
Verder heb je echt met alles wat je zegt volledig gelijk. Ik ben er ook wel over uit dat ik haar niet nu verkoopt. Dat wordt een overhaaste, en hoeveel ik er ook over nadenk wordt dat ook ene ondoordachte beslissing.
Ik ben mezelf ook niet, ik ben mezelf ook een beetje kwijt, ben alleen ook nog hard opzoek naar een manier om mezelf weer terug te vinden...

Voor nu denk ik dat ik haar ga verhuizen. Nee, dat weet ik wel zeker. Per 1 maart wil ik hier weg zijn, want dat is het enige wat ik wel 100% zeker weet. Hoe geweldig dit plekje ook is, ik heb het hier een jaar prima naar mijn zin gehad, ik moet nu iets anders hebben want dit hou ik niet lang vol. Ik ben ongezellig en mezelf niet.
Als die andere stal wat is gaat ze daarheen, anders terug naar m'n oude stal.
Ik geef mijzelf 3 maanden, als ik dan nog mijn plezier niet terug heb gaat ze toch weg... Ik wil in deze periode geen bijrijder zoeken. Als ik besluit haar te houden ga ik dat denk ik toch doen, maar voor nu zou ik dat ook niet eerlijk vinden tegenover de eventuele bijrijder.
Ik hou jullie op de hoogte! Vind ik zelf ook fijn, alles zo opschrijven geeft voor mijzelf ook een beetje overzicht en toch ook een heel klein beetje rust :)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:14

Ik heb alles gelezen en moet eerlijk zeggen dat het best eng is want ik zit momenteel met ongeveer hetzelfde.. alleen heb ik er 4 en wil graag wisselen van tak in de paardensport waar ze niet geschikt voor zijn..

Ik wens je veel succes en sterkte met het vinden van een fijne stalling en dat je je plezier weer terug gaat vinden!!

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:17

Goed en fijn voor jezelf dat je nu in ieder geval een plan van aanpak hebt, ik denk dat goed is voor jou situatie.
Ik hoop dat het allemaal lukt en goed gaan komen en dat je snel weer plezier erin gaan krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:08

Nog een kleine update... Zondag gaan wij verhuizen :) (naar een andere stal, niet terug naar mijn oude) Ik kan haar niet nu al verkopen, niet zonder zeker te weten dat ik er (als is het maar voor m'n eigen (schuld)gevoel) alles aan gedaan heb om het wel weer te laten werken, zoals het de afgelopen 2 jaar gewoon ging.
Je leven veranderd en soms groei je inderdaad over je hobby heen, maar ik wil mijn fantastische merrie nog niet zomaar opgeven ;)
Vanaf 1 maart gaat mijn persoonlijk ultimatum in. Vanaf dan ga ik het 3 maanden aankijken, is daarmee mij plezier nog niet terug, kan gaat ze alsnog te koop. Maar dan kan ik zelf beter die keuze maken, omdat we dan alles geprobeerd hebben om het beter te maken.
Voor nu neem ik ook nog geen bijrijder. Misschien dat ik dat wel ga doen zodra ik dus over 3 maanden zeker weet dat ik haar hou, maar voor nu zou mij het ook een rotgevoel geven als ik een meisje vind dat helemaal gek op [naam] wordt en vervolgens gaat ze toch weg...
We gaat het gewoon weer proberen zoals we dat altijd gedaan hebben, samen :)
Nogmaals iedereen bedankt voor alle reacties en steunende succeswensen!

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:18

Goed om te horen! Heel veel succes!

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:52

Ik hoop dat jij je plezier weer terug gaat vinden, het blijft een geweldige sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:11

Misschien is het wat om (mocht het toch niet bevallen) haar een half jaar als draagmerrie te doen om volledig van de kosten en zorgen af te zijn en dan daarna te kijken of het je beviel? Dan heb je een half jaar geen 'paard' en daarna kun je kijken wat je graag zou willen? :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:19

Ik wou inderdaad opperen, waarom is alleen je oude stal een mogelijkheid.

Ik zou haar, in jouw situatie, verhuizen naar een leuke stal waar het werk je uit handen word genomen en je je paard alleen kan doen voor de 'leuk' en niet voor de 'moet'.

Leuk een eigen weide; maar het werk wat daarbij komt kijken is naast een studie of fulltime baan bijna niet te doen.
Zelfs als je sociaal leven niet zo belangrijk vind, maar gewoon ook afentoe rust wilt.

Als ik dagelijks er heen moet voor puur water/eten/uitmesten en dan ook nog eens bij koud/nat/bar weer, is bij mij de lol er ook zo af, en wil ik ze het liefst morgen nog verkopen (in die 15 jaar paarden regelmatig voorgekomen) maar als ik ze dan verhuis naar een stal met aanspraak (= toch ook deel van sociaal leven) en waar al het werk uit handen wordt genomen, ben ik alle ellende na een dag ook weer vergeten.

En dit is dan natuurlijk naast 40-urige werkwerk + alle normale dingen. Als ik geen werk zou hebben, zou ik het natuurlijk niet erg vinden om het werk op weide te moeten doen.
Maar na 8 uur werken + 2 uur reistijd dan in het half donker een keer op stal komen en dan nog kei hard aan het werk MOETEN, daar gaat het meer om.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:02

Hoe is het nu met jullie? Hoe bevalt de nieuwe stal?
Ik persoonlijk vind je ultimatum van drie maanden ook weer zoveel moeten..
Laat dat toch lekker los!! Als je nieuwe stal bevalt, je het geld hebt en je paard gelukkig is: laat het dan gewoon eerst eens even rusten.
Eerst jezelf weer vinden, 1 of 2 dagen per week niet naar je paard en als je er bent je focussen op plezier en rust en genieten ipv moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:24

Wij staan nu een week op onze nieuwe stal. Plezier en ontspanning is (uiteraard) echt nog niet direct terug, maar ik merk wel dat ik zelf meer rust heb omdat ik niet meer 3x per dag erheen hoef. Ik heb nog maar 2x gereden en 1x een buitenrit, maar ik begin wel langzaamaan weer mijn ontspanning terug te vinden in het naar [naam] gaan. Ik denk dat ik dat ook behoorlijk zou missen als ze weg is en ik weet zo snel niet waar ik die ontspanning dan vandaan moet gaan halen.
Mijn 3 maanden ultimatum hou ik wel aan. Of ik besluit d'r dan te houden en ga (dan waarschijnlijk) opzoek naar een bijrijder, of ik verkoop haar. Ik heb het geld en de tijd ja, maar als ik er geen plezier meer in ga krijgen houdt het wel een keertje op :) En om het dan maar steeds aan te blijven kijken, "want wie weet vind ik het over een half jaar wel weer leuk" dat doe ik niet. Ik doe geen half werk en als ik het 'zat' ben ga ik voor mijn fantastische merrie opzoek naar een baasje die met de volle 100% voor haar gaat :)
Anders blijf ik het uitstellen, en hoe moeilijk ook, de knoop zal toch een keer doorgehakt moeten worden, of we nou links of rechts gaan ;)

ijsco2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:09

""En dan ook nog, dit is voor mij misschien wel beter, maar is dat voor ET ook? Zij is zo op d'r plekje hier, en heeft sinds ze hier staat zoveel mentale rust gevonden""

Dat vindt ze ergens anders ook wel.
Het is en blijft een paard en geen mens.

Ik zou verhuizen waar je de passie voor paarden met anderen deelt.
Lijkt me de enige oplossing.

ijsco2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:10

O je hebt al een nieuwe stal gevonden. Waarom een ultimatum als het geen centenkwestie is? Ik denk dat je jezelf teveel onnodig vragen stelt. Verkopen kan altijd nog.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:42

Je moet weer zoveel van jezelf.
Je doet haar niets tekort hoor.
Lekker ontspannen, lekker het genieten proberen terug te vinden. Denk dat je nu jezelf alleen maar druk op legt met een ultimatum. Wat als je over twee maanden nog met jezelf worstelt.. Dan kijk je mer grote ogen naar je "laatste maand".

ninalovenina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:45

Wat mij heel erg heeft geholpen toen ik ook een beetje een rotperiode had en veel prestatie druk had met mijn pony. Is even alles naar het begin, niet presteren maar echt de leuke dingen doen.

Ga eens een stuk op de hei rijden, plan een dagje, waarbij je dan echt alle tijd hebt.
Kleine dingen helpen je om je plezier terug te krijgen en misschien inderdaad je passie weer met andere delen.
X