En ineens wordt het wel heel definitief..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:39

Je komt eerder over als 13, dan 18 en wat je zaait is wat je oogst, hè? Wat wil je zelf nou eigenlijk met dit topic?

Je hebt het over mensen die jou afzeiken, maar gaat niet in op de mensen die vragen of je dan vindt dat recreatief rijden geen paardrijden is. Die mensen vragen dat eerst voor ze constateren dat jij hen dus keihard afzeikt.
Je wilt begrip, maar toont geen enkel begrip voor de vragenstellers. Je wilt blijkbaar bevestiging dat de paardrijwereld uit 'bitches' bestaat. Dat je die bevestiging door je eigen manier van schrijven en reageren alleen al krijgt dringt niet helemaal door hè? :(:)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:40

Ik snap het gewoon echt niet waarom je zegt dat je afscheid neemt van het paardrijden maar je hebt gewoon een eigen paard? Waar je op blijft rijden? Dat is waar de meeste van ons over vallen. Niks aanvallends bedoeld, gewoon een vraagteken bij ons.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:40

Citaat:
Gezellig met z'n allen iemand de grond in stampen die net even wat anders doet als de rest.

Ik geloof dat je niet helemaal leest wat de rest dan zegt en doet. Je gaat nu recreatief rijden, net als heel veel andere mensen.. Dus hoezo doe jij net even iets anders als de rest? Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen een beetje beledigd zijn door jouw openingspost. Je doet net alsof wedstrijden rijden alleen het echte paardrijden is en dat het beginnen met recreatief rijden gelijk staat aan niet rijden. Misschien kun je dat nog even verduidelijken?

Verder hoop ik dat je je weg hierin gaat vinden, het is in ieder geval fijn dat je een paard hebt gevonden waar je wat plezier ritjes mee kunt gaan rijden. En wie weet zit er in de toekomst nog eens een eigen paard in! Nadat ik meerdere paarden van anderen had gereden die verkocht werden was ik er ook helemaal klaar mee. Sindsdien m'n eigen en echt, heerlijk! <3 Het gedrag op wedstrijden herken ik enerzijds wel, anderzijds verschilt het echt heel erg per locatie en soms ook nog of het indoor of outdoor is. Dat is tenminste mijn ervaring. De locatie waar ik veel wedstrijden rijd is altijd erg gemoedelijk en we wensen elkaar allemaal - zonder arrogant te doen - succes. En dat terwijl ik met een haflinger tussen de dure paarden rijd ;) Soms is het ook gewoon je eigen houding die het 'm doet.
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 11-02-16 11:44, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:42

Ach stop toch met zo dramatisch doen. Als je mijn dochter was had je een schop onder je achterste gehad. Ik leef best met je mee, het is ook vaak moeilijk om niet jaloers te zijn op de ruiters met prachtige paarden en dit uitrustingen. Maar jij zit precies in de leeftijdsgroep om je daar dus echt wat van aan te trekken, jammer. Mijn kinderen, vooral één dochter hadden daar vroeger ook nog wel eens last van, tot dat ze zo goed werd dat ze de dure paarden regelmatig het nakijken gaf op wedstrijden. Het gezeur en gezeik was er toen ook al maar zij werd er alleen zeer gemotiveerd door. En dan zie je de andere kant van de medaille, je steekt door prestaties je hoofd boven het maaiveld uit en dan komen de opmerkingen juist van mensen zoals jij, daar al eens bij stil gestaan??
Paardrijden doe je voor jezelf en niet voor anderen, wil je prestatiegericht rijden dan moet je gewoon een dikke rug kweken en mooi doorgaan zonder je iets van commentaar aan te trekken. Kun je dat niet dan hoor je in geen enkel sport thuis en zal je overal iets vinden waardoor je er mee stopt.
En ik bedoel dit absoluut niet negatief naar jou en je beslissing toe maar wel om de reden die jij geeft om met de sport te stoppen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 11-02-16 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:45

Jammer dat je zo'n nare beleving van de paardenwereld hebt. Het is inderdaad niet allemaal rozengeur en maneschijn, maar ik jou wel erg kort door de bocht gaan. Vroeger dacht ik ook net als jou, dat er op wedstrijd enkel arrogante "paardenwijven" en snobs waren die elkaar scheef bekeken, maar ben een paar keer meegegaan met vrienden en eigenlijk is de wedstrijdwereld helemaal niet zoals ik had verwacht. Natuurlijk heb je er wel rotte appels tussenzitten die niemand wat gunnen en zichzelf meer dan de rest voelen door hun paard met een bepaalde afstamming, maar over het algemeen zijn de meesten vrij sportief in de omgang. Ik heb er door de jaren heen een leuke vriendengroep aan overgehouden. Het is maar waar je je voor openstelt ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:47

Rianne_ schreef:
Citaat:
Gezellig met z'n allen iemand de grond in stampen die net even wat anders doet als de rest.

Ik geloof dat je niet helemaal leest wat de rest dan zegt en doet. Je gaat nu recreatief rijden, net als heel veel andere mensen.. Dus hoezo doe jij net even iets anders als de rest? Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen een beetje beledigd zijn door jouw openingspost. Je doet net alsof wedstrijden rijden alleen het echte paardrijden is en dat het beginnen met recreatief rijden gelijk staat aan niet rijden. Misschien kun je dat nog even verduidelijken?

Precies;
Ik denk dat 75% van Bokt alleen recreatief bezig is; als het nog niet meer is.

Dus TS jij doet het niet net even anders als de rest, maar juist wat het grootst gedeelte van Bokt doet.
Gewoon leuk met je paardje aan de gang met wat voor jullie beiden het leukst is.

Larissabest

Re: En ineens wordt het wel heel definitief..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 11:51

Ik denk niet dat iedereen op wedstrijd, of überhaupt in de paardenwereld ook daadwerkelijk ''paardenwijven'' zijn, zoals in mijn post staat, heb ik een hele leuke tijd gehad, en vooral de laatste jaren, waar het wél heel leuk was. Daarnaast heb ik een groot genoeg netwerk opgebouwd in de paardenwereld waar ook leuke paardenmensen zijn.

ÉN ik ga niet recreatief rijden, ik snap dus ook niet waar iedereen dat vandaan haalt? En daarbij komt?

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:51

Zonde, je was altijd zo lekker met de paarden bezig. Maar ik snap je wel.

Lekker even geen verplichtingen in de paarden, geen dames die het nodig vinden om iedereen te verkondigen dat ze beter zijn dan de rest. Probeer lekker je plezier te vinden met Selina. En denk bij die over de top dames dat zij echt niet gelukkiger zijn doordat ze een duur paard onder hun kont hebben.

Paardrijden doe je voor jezelf en je eigen gevoel. Wij hebben ook nooit de centen gehad (en nog niet) voor een duur paard. En toch heb ik het erg gezellig in de dressuursport. Maar ik kan al die poeha naast me neerleggen. Want die is er zeker weten.

Succes in het vinden wat je zoekt.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:53

Larissabest schreef:
Nu wil ik alleen nog maar lekkere relaxte rondjes rijden met Selina, en lekker vertroetelen. Genieten van wat ik heb, want soms is minder, ook beter. .... Het zal dan ook heel raar zijn om te zeggen dat paardrijden niet meer mijn nummer 1 hobby is..

Dus je stopt niet, 1x per week, al rij je 1x per maand, het is nog steeds een paard waar je bovenop zit.
Laatst bijgewerkt door Amyyy op 11-02-16 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:53

Larissabest schreef:
Ik denk niet dat iedereen op wedstrijd, of überhaupt in de paardenwereld ook daadwerkelijk ''paardenwijven'' zijn, zoals in mijn post staat, heb ik een hele leuke tijd gehad, en vooral de laatste jaren, waar het wél heel leuk was. Daarnaast heb ik een groot genoeg netwerk opgebouwd in de paardenwereld waar ook leuke paardenmensen zijn.

ÉN ik ga niet recreatief rijden, ik snap dus ook niet waar iedereen dat vandaan haalt? En daarbij komt?

Dit schrijf je:
Citaat:
Nu wil ik alleen nog maar lekkere relaxte rondjes rijden met Selina, en lekker vertroetelen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:54

Ik had ook de quote onder de knop.
Maar jullie zijn me voor.

Daarom begrijpt niemand je ts.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:55

Larissabest schreef:
Nu wil ik alleen nog maar lekkere relaxte rondjes rijden met Selina, en lekker vertroetelen. Genieten van wat ik heb, want soms is minder, ook beter.

[ [url=m/0pNFkR.jpg]Afbeelding[/url] ]

relaxte rondjes rijden... en of je nu met halster, touwtje om de nek of volledige uitrusting gaat, dat valt allemaal onder recreatief rijden.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:55

Ik had ook uit je OP opgemaakt dat je een eigen paard hebt, en stopt met de wedstrijden. Ga je je paard verkopen?

Larissabest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 12:00

wallance schreef:
Zonde, je was altijd zo lekker met de paarden bezig. Maar ik snap je wel.

Lekker even geen verplichtingen in de paarden, geen dames die het nodig vinden om iedereen te verkondigen dat ze beter zijn dan de rest. Probeer lekker je plezier te vinden met Selina. En denk bij die over de top dames dat zij echt niet gelukkiger zijn doordat ze een duur paard onder hun kont hebben.

Paardrijden doe je voor jezelf en je eigen gevoel. Wij hebben ook nooit de centen gehad (en nog niet) voor een duur paard. En toch heb ik het erg gezellig in de dressuursport. Maar ik kan al die poeha naast me neerleggen. Want die is er zeker weten.

Succes in het vinden wat je zoekt.

Wat lief dat je reageert! Plezier vinden komt helemaal goed, ik sla lekker mijn eigen weg in, en ga hier van genieten!

Larissabest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 12:01

kwii schreef:
Ik had ook uit je OP opgemaakt dat je een eigen paard hebt, en stopt met de wedstrijden. Ga je je paard verkopen?

Oh wat knap?! Ik heb én geen eigen paard, én ik heb nooit officieel wedstrijden gereden..

Larissabest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 12:02

Brainless schreef:
Larissabest schreef:

Dit schrijf je:
Citaat:
Nu wil ik alleen nog maar lekkere relaxte rondjes rijden met Selina, en lekker vertroetelen.

Staat daar? ''Nu wil ik alleen nog maar lekker recreatief rijden...'' ? Nee, juist.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:04

Maar wat is het dan wel?
Je stopt dus niet met "de" paarden maar gaat meer van je verzorgpaard genieten op de momenten dat jij je er prettig bij voelt.

Dat doe ik ook (en velen hier), en dat valt echt onder recreatief rijden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:04

Wat staat er dan?

Je reageert continue boos terwijl je zelf onduidelijk bent.

Doe je dat zo buiten bokt ook snap ik wel dat er veel paarden wijven in je omgeving zijn.
Actie geeft reactie

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:05

Ik snap het hele nut van je topic niet. Je gedraagt je zelf zoals je omschrijft in je OP als een 'paardenwijf'. Ik denk dat je eerder met jezelf in de knoop zit, en dit afschuift op alle andere mensen die wel plezier in hun paardenleven hebben..

Ik hoop dan ook dat je je plezier en geluk op deze manier kan vinden voor jezelf! Op welke manier dan ook, er is geen verkeerde! Alleen het afschuiven op andere mensen.. Dat is wél verkeerd. Ik snap deels je mening wel, ben zelf fanatieke wedstrijdamazone en krijg ook te maken met mensen die zich wat anders opstellen. Het is aan jezelf om hiermee om te gaan. Veelal ligt veel aan jezelf, probeer dat maar eens uit te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:05

_O- jeetje.....
Euhh.....
Ik snap het niet.
Waar stop je mee?
Wat ga je nu doen?
Wat gaat er anders worden?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:06

Je bent vooral erg onduidelijk... "lekker relaxt rondjes rijden" Hoe moet je dat anders interpreteren dan recreatief rijden? .
Ik snap er geen hout meer van... maar als jij er gelukkig van wordt prima.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:08

Sorry ik vind dit topic gewoon hilarisch.. hoe TS geïrriteerd reageert terwijl ze zelf zorgt voor onduidelijkheid en erna zelf de berichten uitkiest voor op te reageren. :') :')

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:08

Nou ik ga je geven wat je kennelijk alleen wilt horen.

Wat óntzettend goed van jou dat je je helemaal Eigen weg in slat! Echt petje af hoor! Ik zou het zelf nooit durven want ja, er moest maar eens ooit iemand iets van mij denken! Ik wens je veel plezier en geluk met het niet paardrijden? Want ik heb echt geen idee waar je mee gaat stoppen, als je niet eens iets deed?

Nou blij? Ik snap er werkelijk waar geen ene fluit van. Je bent zó onduidelijk. Waar ga je nou mee stoppen? Waarom vallen leuke rondjes niet onder recreatief rijden? Waar ga je nou mee door?

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:09

Is het zo dat je bij een dressuurstal loopt waar iedereen wedstrijdgericht is? En nu je erbij neerlegt dat 'alleen recratief bezig zijn' jouw idee van paardrijden is?

Want zoals al vaker genoemd, maar een klein percentage van bokt rijdt wedstrijden. Veel zijn manegeruiters, geen ruiters (meer), recreatie of andere takken van sport (niet prestatiegericht).

Ik probeer ook het verschil te begrijpen tussen 'voor' en 'na' ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:10

Ter info voor ts.

Ik heb fanatiek meerdere paarden van niets tot Z gereden.
Altijd veel plezier op wedstrijden gehad. Ook met paarden zonder uitzonderlijk papier.
Nu rij ik wanneer het uitkomt met werk en ook het weer.
Ben ik nu gestopt met rijden?
Nee ik rij nu recreatief. Net zoals jij.
En zowel in sport als nu heb ik altijd veel plezier.

Jij hebt geen wedstrijden gereden.
Bij voorbaat zijn het al verwaande wedstrijd wijven.
Je rijdt recreatief en gaat nu stoppen.
Maar blijft selina nog wel rijden.

Wat veranderd er dan?

Kun je daar zonder boos worden uitleg in geven?