hoe ver reis jij om een paard te bezichtigen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danamuts

Re: hoe ver reis jij om een paard te bezichtigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:43

ik heb altijd gezegd max anderhalf uur. Waar stond het paard wat ik uiteindelijk gekocht heb? Juist, ruim 3 uur rijden, met de enige keer van de zomer dat het windkracht 10 was. Maar ik moest en zou gaan kijken (en dus uiteindelijk kopen)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:42

Maximum een uur rijden of het moet een paard zijn van iemand dat ik goed ken en er dus van op aan kan dat wat in de advertentie staat klopt.

Ben eens naar zo'n "doodbraaf, kan je alles mee doen" paard gaan kijken. Braaf ja tot je in galop zat, dan was het alle hoeken van de bak zien... Of een "braaf en super kalm" paard dat in draf al onder me heen rende.
Blij dat die dichtbij stonden.

Voor het ideale paard wil ik gerust wat kilometers maken maar je kan tegenwoordig nog maar weinig verkopers vertrouwen dat ze de waarheid zeggen, dus doe ik het niet meer. Kan trouwens ook niet langer dan 2,5 uur autorijden want dan crepeer ik van de pijn.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:45

Zover als het moet :)
voor ewn kat naar Bulgarije afgereist, nu neem je een paard niet zo gemakkelijk mee in de handbagage, maar toch

XavierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:55

Ik kom zelf uit Belgie en heb het land al doorkruist voor paarden of tot in Zeeland geweest (dus eigenlijk niet zo ver). Pas op, ik ken ook wel gekken. Een vriend van mij uit Denemarken is naar Mallorca gereden omdat ze daar een speciaal ras hebben die nu (omwille van de economische crisis) vaak spotgoedkoop van de hand worden gedaan 'bijna 2000 km als ik het goed voorheb)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:01

In eerste instantie maakte het me niet uit hoe ver het was, tot ik op een gegeven moment een aantal keer voor jan doedel ergens naar toe ben gereden. Toen heb ik voor mezelf de grens van max. 100km ver gesteld. Ook omdat je toch nog wel meer als 1 keer wilt gaan kijken als het paard je aan staat. Uiteindelijk heb ik mijn paard gevonden, 97 km vanaf huis :D

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:29

250 km enkele reis, 2x kijken en keuren ook nog maar hij was het waard :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:36

Hier heel Nederland door gecrost op zoektocht. Voor mezelf en ook met een paar vriendinnen. Uit eindelijk zijn zowel ik als een vriendin beide dicht bij huis geslaagd voor een paard. Haha
Ik denk dat vooral de advertentie je aan moet spreken en het contact met de huidige eigenaar. Als ik daar een goed gevoel bij had wilde ik die afstand ook wel afleggen.
Bij mijn eigen zoektocht heeft dat uit eindelijk niet veel opgeleverd en kwam ik thuis met een paard wat behalve stokmaat eigenlijk niet aan mijn wensen lijstje voldeed :o

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:41

Mijne komt van 330 km verder 8-)
Zou zo weer ver rijden voor zo'n paard overgens :D 8-)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:47

Of ik nu een Paard ,hond of kat koopt,daarbij kijk ik niet naar afstand.Paard hebben we 300km gereden enkele reis de hond 400 enkele reis,voor 2 katten 175 km.
Het enige wat ik niet wil is een paard halen waarbij ik met de trailer een nacht zou moeten reizen of zo,dus het moet wel op rijdbare afstand zijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 08:08

Ik vind 'te ver' altijd zo'n dom excuus. Als het paard aan je eisen voldoet maakt het toch niet uit of hij nou om de hoek staat of aan de andere kant van NL? Zo groot is Nederland nou ook weer niet.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 08:35

Wij zijn vorige week nog 900 kilometer op een dag gereden omdat mijn droompaardje in de eifelopfok staat. Mochten we haar ooit kopen dan is dat nog een keer 900 kilometer om haar op te halen, maar het was de reis meer dan waard.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 08:43

Ik lees aantal keer paard wat aan eissen voldoet. Hoe vaak komt t voor dat je van ver komt en de omschrijving totaal niet klopt. Braaf paard in adv blijkt bokkende knol te zijn.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 08:50

Ik ben laatst 5u enkele reis onderweg geweest met het openbaar vervoer voor een cavia. (Van Noord-brabant naar Groningen)

Mij maakt het niet uit hoe ver ik moet reizen, maar mijn vader krijg ik dan niet mee O:)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:12

Ben wel eens vanuit antwerpen helemaal naar het noorden van nl gereden. Paard was prima, maar ik kreeg hem niet mee omdat er een andere kandidaat-koper dichter bij huis was, en de eigenaar dat fijner vond. Was wel handig geweest als ik dat op voorhand had geweten :+

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:16

Ik zou Nederland, Duitsland voor een gedeelte en België voor een gedeelte inrijden. Mijn Haflinger Wolder is verkocht naar de omgeving van Hamburg 400 km enkele reis. Dat vind ik zelf wat veel maar als het paard echt het paard is wat ik wil doe ik dat ook wel.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:17

Door heel Nederland, eventueel Belgie en Duitsland; maak ik er een weekendje weg van!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:49

Lynn_Nikita schreef:
Ik lees aantal keer paard wat aan eissen voldoet. Hoe vaak komt t voor dat je van ver komt en de omschrijving totaal niet klopt. Braaf paard in adv blijkt bokkende knol te zijn.

Helaas ben ik het helemaal met je eens! Mijn vriendin is bijna verongelukt met het uitproberen. Terwijl we hadden gezegd dat we een super braaf paard zochten omdat ze haar rug gebroken heeft! Vond dat wel echt schandalig en daar zit je dan ook nog een dag voor in de auto.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:44

Inprincipe deed ik niet meer dan 50 km , als het wel meer werdt zocht ik nog een paar ponys in die omgeving of op de route die mij leuk leken

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:49

hi hi de mijne komt uit duistland,, wat van ver komt is lekker,,

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:47

Alice13 dan zijn jullie zelf "dom" geweest.

Met uitproberen laat ik altijd eerst de eigenaar er zelf op in allle gangen voordat ik zelf op stap. Wanneer ik het niet vertrouw stap ik niet op.

Met keuren ook altijd bloed af laten nemen voor het geval dat...

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:49

Kopen jullie dan als je zo vrr Duitsland of België inrijdt alleen een paard als je hem kan rijden?

Mijnes was net drie en gelukkig (uitzondering bij Amerikaanse rassen ) nog niet zadelmak. Ik heb dus alleen op de grond kennisgemaakt en moest een gok doen naar zijn karakter onder het zadel.

Ik moest wel zeggen dat ik heel bewust op zoek was naar een quarter/paint of appaloosa die nog niet ingereden was voor zijn 3e. Dus of net zadelmak of nog niet.

Hij is wel röntgen en klinisch gekeurd en heb ook bloedje laten trekken voor aankoop. Maar een gokje is het wel. Heb uiteindelijk gekozen voor een appaloosa en die willen nog wel eens wat apartere karakters hebben. Gelukkig is mijn stippel wel gevoelig en sensibel, maar daarbij ook heel onverstoorbaar voor "enge" dingen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:08

Ik had geen voorkeur aan kms.
Maar ze stond 5km verderop :=

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:00

Ineke2 schreef:
Alice13 dan zijn jullie zelf "dom" geweest.

Met uitproberen laat ik altijd eerst de eigenaar er zelf op in allle gangen voordat ik zelf op stap. Wanneer ik het niet vertrouw stap ik niet op.

Met keuren ook altijd bloed af laten nemen voor het geval dat...

Wie zegt dat de eigenaar er niet op is geweest. Beetje kort door de bocht om ons "dom" te noemen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:29

Spekkie01 schreef:
Kopen jullie dan als je zo vrr Duitsland of België inrijdt alleen een paard als je hem kan rijden?

Mijnes was net drie en gelukkig (uitzondering bij Amerikaanse rassen ) nog niet zadelmak. Ik heb dus alleen op de grond kennisgemaakt en moest een gok doen naar zijn karakter onder het zadel.

Ik moest wel zeggen dat ik heel bewust op zoek was naar een quarter/paint of appaloosa die nog niet ingereden was voor zijn 3e. Dus of net zadelmak of nog niet.

Hij is wel röntgen en klinisch gekeurd en heb ook bloedje laten trekken voor aankoop. Maar een gokje is het wel. Heb uiteindelijk gekozen voor een appaloosa en die willen nog wel eens wat apartere karakters hebben. Gelukkig is mijn stippel wel gevoelig en sensibel, maar daarbij ook heel onverstoorbaar voor "enge" dingen.

die van mij was ook niet ingereden...nu 3.5 en nog steeds niet ;) ...ook niet laten keuren.
Ik heb ook maar 600 euro betaald.En heb hem alleen aangeschaft om te borstelen :+

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:47

Ik was op zoek naar een toekomstig wedstrijdpaard en heb er 2 verloren de laatste 3 jaar, dus uitgebreid keuren was voor mij een eerste vereiste.

Gelukkig heb ik "goed" gegokt en ben ik superblij met mijn appie.