Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lynn_Nikita schreef:Ik lees aantal keer paard wat aan eissen voldoet. Hoe vaak komt t voor dat je van ver komt en de omschrijving totaal niet klopt. Braaf paard in adv blijkt bokkende knol te zijn.
Ineke2 schreef:Alice13 dan zijn jullie zelf "dom" geweest.
Met uitproberen laat ik altijd eerst de eigenaar er zelf op in allle gangen voordat ik zelf op stap. Wanneer ik het niet vertrouw stap ik niet op.
Met keuren ook altijd bloed af laten nemen voor het geval dat...
Spekkie01 schreef:Kopen jullie dan als je zo vrr Duitsland of België inrijdt alleen een paard als je hem kan rijden?
Mijnes was net drie en gelukkig (uitzondering bij Amerikaanse rassen ) nog niet zadelmak. Ik heb dus alleen op de grond kennisgemaakt en moest een gok doen naar zijn karakter onder het zadel.
Ik moest wel zeggen dat ik heel bewust op zoek was naar een quarter/paint of appaloosa die nog niet ingereden was voor zijn 3e. Dus of net zadelmak of nog niet.
Hij is wel röntgen en klinisch gekeurd en heb ook bloedje laten trekken voor aankoop. Maar een gokje is het wel. Heb uiteindelijk gekozen voor een appaloosa en die willen nog wel eens wat apartere karakters hebben. Gelukkig is mijn stippel wel gevoelig en sensibel, maar daarbij ook heel onverstoorbaar voor "enge" dingen.
...ook niet laten keuren.