paardje87 schreef:Het is een zuiver engels volbloed van 9 jaar oud. Ze heeft haar pas 2 weken en heeft er redelijk groot bedrag voor betaald vergeleken met die van mij bij een handelstal. Ze ging akkoord met als het wat zou zijn een gesloten ruil zonder bijbetaling van beide kanten. Wat ik niet erg vind maar wel merkwaardig , ivm met die van mij die niet meer als 1500 waard is. Ze kon het paard niet meer terug brengen en was te pittig voor haar , zegt ze.
Ze heeft gekocht bij een handelsstal en hem pas 2 weken? Als je bij een handelsstal koopt zou je in principe gewoon terug moeten kunnen. Daarom koop je bij een handelsstal. Dat alleen is al een vreemd verhaal. De rest ook overigens. Mijn advies is ook: niet aan beginnen. Bovendien - als er problemen van komen - raak je het contact kwijt om af en toe nog wat te horen over je eigen paard.
Als er nu al geen klik is en ze bang is geworden zal een ruil ook preciezer moeten zijn at bij haar past. Een pittige en eigenzinnige EV Ruilen tegen een brave bom-proof haflinger is dan best logisch... Heb zelf een kruising New Forest/Engels Volbloed en die heeft het me in de ruim 21 jaar dat ik ik hem verzorg en rijd echt met perioden ontzettend lastig gemaakt. En nu nog zit er een flinke kop op met pittig karakter