Geïnteresseerd in een paard , maar geen duidelijkheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:00

paardje87 schreef:
Het is een zuiver engels volbloed van 9 jaar oud. Ze heeft haar pas 2 weken en heeft er redelijk groot bedrag voor betaald vergeleken met die van mij bij een handelstal. Ze ging akkoord met als het wat zou zijn een gesloten ruil zonder bijbetaling van beide kanten. Wat ik niet erg vind maar wel merkwaardig , ivm met die van mij die niet meer als 1500 waard is. Ze kon het paard niet meer terug brengen en was te pittig voor haar , zegt ze.

Ze heeft gekocht bij een handelsstal en hem pas 2 weken? Als je bij een handelsstal koopt zou je in principe gewoon terug moeten kunnen. Daarom koop je bij een handelsstal. Dat alleen is al een vreemd verhaal. De rest ook overigens. Mijn advies is ook: niet aan beginnen. Bovendien - als er problemen van komen - raak je het contact kwijt om af en toe nog wat te horen over je eigen paard.

Mioux

Re: Geïnteresseerd in een paard , maar geen duidelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:05

Als ik alles zo lees zeg ik ook niet doen, het verhaal klinkt te apart...

Ze kan hem bij de handelstal gewoon terugbrengen of mooie prijs verkopen, dus waarom zou ze "maar" 1500 bij wijze van ruilen terwijl voor EV meer gevraagd kan worden, want tenslotte is hij gezond toch?

En als ze al na 2 weken hem weg wilt doen, plaats van tijd in t paard steken en trainen of laten trainen desnoods, dan vraag ik me af of je jouw paardje daar wel heen wilt brengen? Wat als het verhaal wel klopt en t beestje is gezond,maar straks na een week of 2 heeft ze ook wat op jouw pony aan te merken en verkoopt het ook maar weer? Nee zou me er niet fijn bij voelen...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:13

Het kan wel dat je na 2weken met een nieuw paard merkt dat je hem niet aankunt en er bang van wordt. En dan kan het zijn dat je hem echt kwijtwilt en ook wil ruilen tegen een "goedkoper"paard.Was de paardenwereld maar wat eerlijker en opener, dat zou ook voor de paarden beter zijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 00:51

Niet elke handelsstal geeft geld terug. Hoor vaak genoeg dat je moet ruilen en meestal is dat niet tegen een goedkoper paard O:) Als er nu al geen klik is en ze bang is geworden zal een ruil ook preciezer moeten zijn at bij haar past. Een pittige en eigenzinnige EV Ruilen tegen een brave bom-proof haflinger is dan best logisch... Heb zelf een kruising New Forest/Engels Volbloed en die heeft het me in de ruim 21 jaar dat ik ik hem verzorg en rijd echt met perioden ontzettend lastig gemaakt. En nu nog zit er een flinke kop op met pittig karakter O:)

Maar zou inderdaad wel enorm goed oppassen en dingen uitzoeken en vaker uitproberen voor je ruilt...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 01:30

Van een haflinger naar een EV met een verhaal.... poeh dat is een beste omschakeling. Dat is van een polo naar een Porsche. Kan goed gaan maar extra slipcursus is wel aan te raden.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 06:41

Anne_GTI schreef:
Van een haflinger naar een EV met een verhaal.... poeh dat is een beste omschakeling. Dat is van een polo naar een Porsche. Kan goed gaan maar extra slipcursus is wel aan te raden.

_/-\o_

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 06:52

En hoe is het afgelopen?