Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

0000 schreef:Ten eerste, super dat je lesgeefster serieus met je meedenkt! Merendeels vind ik het heel goed klinken, er zijn wel een paar dingen die mij wat minder prettig in de oren klinken.
Ik vind echt dat je niet aan zoiets moet beginnen met de instelling 'hij zal altijd wel stug blijven'. Dat hoeft namelijk echt niet waar te zijn, op deze leeftijd kan hij nog prima leren loslaten en lekker in zijn vel komen zitten. Ik vind het persoonlijk wel heel belangrijk dat zowel ikzelf als mijn instructrice geloven in mijn paard.
Verder is wijken juist een zeer goede losmakende oefening. Mits correct gereden natuurlijk. Schouderbinnenwaarts kan ik me voorstellen, daar vraag je al gedragenheid en een stuk meer buiging dus daar zou ik inderdaad mee wachten, maar wijken, voltes verkleinen en vergroten is juist de manier om een paard soepeler en losser te krijgen. Van alleen rondjes rijden zal hij niet beter worden. Voorwaarts neerwaarts is uiteraard supergoed, voor ieder paard, wel belangrijk om je paard daarin in balans te rijden en ook nog eens wat af te wisselen in hoofd/halshouding. Heel veel succes samen!
CalipsoLover schreef:[
Begrijp mij zeker niet verkeerd. Diallo is een correct en goed paard. Het probleem is dat hij de basis dressuur is verwaarloosd bij hem in het verleden. Hij is ondertussen 12 jaar, komt heel moeilijk door de rug, zwaar in de mond en vooral, hij geniet niet van dressuur. Diallo is echt geboren om te springen, hij geniet hier zo van. .
genja schreef:Ts sn best dat je met twijfels zit en tegen dingen aanloopt.
Maar eerlijk gezegd vind ik het best onrespectvol tegen de vorige eigenaar die hiet blijkbaar ook op bokt zit. Dat ze zegt dat ze slecht en hard gereden en en hard aangepakt.
heb je hier over nagedacht?
Desiree schreef:nuscaniels schreef:Geen enkel paard wordt beter van in de krul trekken, geen enkel paard kan dan goed zijn rug gebruiken.
Waarheid als een koe. Toch zie ik mensen hun paard met te veel druk rijden, en dat is feitelijk net zo goed in de krul trekken. Maar dat terzijde.
nuscaniels schreef:Geen enkel paard wordt beter van in de krul trekken, geen enkel paard kan dan goed zijn rug gebruiken.
nuscaniels schreef:Ik viel over het stukje dat hij niet het type! paard daarvoor is. Vond dat een rare opmerking, juist omdat geen enkel paard daar beter van wordt. Juist alsof de instructrice dat bij andere type paarden wel de geschikte oplossing vind.

Irene_S schreef:Ik zou ook als tip meegeven hem eens door osteopaat na te laten kijken. Ieder paard zou Z moeten kunnen lopen ongeacht leeftijd. Heb die van mij op zijn 19e nog naar de M gekregen...
Goede instructie is inderdaad het halve werk! Hopelijk kunnen jij en je instructrice na de bovenstaande laatste les weer vooruit. Als het niet je type is of als er geen klik is, verkopen, maar je zegt dat je dat niet over je hart kunt verkrijgen. Dan moet je misschien een reeel doel stellen en/of hard werken.
Edit: Misschien ooit naar Magnesium / Glucosamine gekeken?