Help! Wel of niet doen? Aankoop paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:09

senna21 schreef:
Wacht even, bokkers adviseren over de aankoop van een paard- wat iets anders is dan vertellen dat de aankoop van jou goed heeft uitgepakt.
Op basis van de informatie van ts valt er iig geen onderbouwd advies te geven.
Uiteraard hoop ik dat het goed uitpakt voor TS, maar ze heeft echt advies nodig van iemand die de situatie kan inschatten.

Ik vind het klinken alsof TS al een keuze had gemaakt en alleen het trappen naar de DA haar nog doet twijfelen. Kennelijk zijn er heel veel dieren die trappen naar de DA maar verder doodbraaf zijn en geen enkel probleem opleveren in de omgang. Dat is toch ongeveer wat ze vraagt? :)

CarpeDiem

Re: Help! Wel of niet doen? Aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:14

Ts, ik hoop dat je paard goed uit de keuring komt bij de andere dierenarts, dat is overigens voor jou het belangrijkste! Want volgens mij heb je je hart al aan haar verloren :)

Ik hoop dat ze goed is en jullie er het paard aan hebben wat je zoekt! Veel geluk alvast

zelmago4it

Re: Help! Wel of niet doen? Aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:10

Ik zou me hier nog niet gelijk zorgen over maken. Een röntgenologische keuring is toch iets wat veel paarden eng vinden. ik vind het ook vreemd dat ze met foto's maken beginnen bij de achterbenen. Normaalgesproken begin je bij de voorbenen zodat het paard kan wennen aan al die rare toestanden om zich heen. Ik vind het niet vreemd dat hij in zo'n situatie dan uithaalt.
Als hij verder helemaal is goedgekeurd, en hij was zonder dat er een DA in de buurt was wel super zou ik het doen. Zorg dat je zelf een dierenarts hebt die je vertrouwt, en waarmee het paard het vertrouwen in de dierenarts weer terug krijgt.
Zoals ik het lees is namelijk echt de dierenarts de oorzaak geweest van dit incidentje.
succes met je beslissing :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:15

verdoving kan een reflex uitlokken..

Ga zelf maar kijken of het paard braaf is, dat heb je zo door...eenmaal thuis zal hij ook nog even een lichte opvoeding nodig hebben, dat is normaal, zegt niets of paard braaf is.