Eigenares kijkt niet om naar haar paard. Ben het zo beu!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:02

Laibadji schreef:
Af en toe wat zenuwachtig en als je wil galoperen durft ze is bokken maar dit is van blijdschap. Natuurlijk hoe langer het paard stilstaat hoe zenuwachtiger ze wordt. Ze blijft wel altijd eerlijk en zal de ruiter niet willen kwetsen.

Ja ja, bokken van "blijdschap", en als je er dan met een gebroken sleutelbeen naast ligt kun je je troosten met de gedachte dat ze je niet had willen "kwetsen", omdat ze zo "eerlijk" is.....
Het paard is momenteel dus niet een betrouwbaar rijpaard, en de eigenaresse is wellicht (terecht) wat angstig er zo op te gaan zitten.
Hoe dan ook TS, het is niet jouw zaak, en je zou je er dus beter niet mee bemoeien.

Shirley

Re: Eigenares kijkt niet om naar haar paard. Ben het zo beu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:07

Wegsturen of terugkopen.
Je kunt haar niet omvormen tot jouw evenbeeld!
Moet je niet willen ook.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:08

Je kan toch een keer tegen haar vertellen wat hier staat?
Dat jij vindt dat het paard een aantal basis dingen moet krijgen en dat het misschien beter is als het paard verkocht wordt als ze dat niet kan geven?(eventueel kan jij dan zelfs nog helpen bemiddelen omdat je al eerder paarden heb verkocht)
Of je kan meer eisen gaan stellen over de stalling. Bijvoorbeeld dat het ze een paar keer per week zelf moet mesten ofzo. Dan kan ze dat zelf doen of een bijrijder met genoeg tijd zoeken. Of de huur opzeggen zoals al eerder is gesuggereerd.
Ik zou het iig niet blijven aankijken als het je zo irriteert. Daar maak je jezelf alleen maar gek mee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:13

Laibadji schreef:
Jullie hebben gelijk als jullie zeggen. Het is niet mijn paard en ik moet mij er bij neerleggen dat de eigenares er niet naar omkijkt...
Toch doet het mij wat... Waar ik wel blij om ben is dat ze nog bij ons thuis staat en dat ik 100% weet dat ze super goed verzorgd wordt! (Tuurlijk, dat doe ik zelf :9 )

Als onze weide droger wordt zal er een piste aangelegd worden. Ik hoop dat het dan zal verbeteren.

En ik kan ook niet boos zijn op dat meisje. Ze is een top meid en we komen super goed overeen. Enkel liggen mijn prioriteiten anders dan de hare. Ik heb ook unief en hogeschool gedaan met een paard ter verzorging. Het is dan mijn inziens een kwestie van planning. Het feit dat ze altijd uitvluchten heeft, vind ik pas heel lastig.

Toen ik haar leeftijd had, moest ik alleen voor mijn paard zorgen. Dat stond ook niet thuis maar op een weide op 20 minuten rijden. Ik moest zelf voor eten zorgen 2 maal daags, stal poetsen, drinken voorzien (lees emmers sleuren). Zij moet niks doen. Enkel in de auto stappen, paard zadelen en rijden...
Het gaat mij een stuk over doorzettingsvermogen en passie... Ik mis dit enorm bij haar en dat is vooral mijn pijnpunt...

Misschien moet je gewoon tegen dat meisje zeggen dat je snapt dat ze tijdelijk geen zin in rijden heeft en kun je haar zeggen dat er goed voor het paard gezorgd zal worden tot ze weer de tijd heeft. ie jonge dame heeft gewoon geen zin, anders ging ze wel rijden. En heel eerlijk, met één keer in de week hobbelen schiet je ook niets op. Laat haar en praat haar niet ook nog eens een schuldgevoel aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:21

Laibadji schreef:
Wat ik dan ook niet snap is dat als ze dan komt ze maar 10 minuten bij haar paard gaat. Haar eens gaat aaien en dan een uur! komt kletsen! Haar paard in de wasplaats zetten en poetsen is er niet bij. (Doet ze trouwens ook nooit als ze gaat rijden.) Dat is laksheid dat ik moeilijk naast mijn kan leggen....

Oef... Ik zou het best wel lastig vinden om met jou als oud-eigenaar op stal te staan...
Je schrijft dat je haar drie jaar lang aan het handje hebt gehouden en dat ze het nu zelf moet proberen en dat ze je nu teleurstelt omdat ze te weinig komt, en als ze komt dat rijdt ze niet genoeg, en als ze wel rijdt dan zet ze haar paard vantevoren niet in de wasplaats...
Ik zou het behoorlijk naar vinden als ik zo op de vingers gekeken word en alles precies zo moet als de oud-eigenaar vindt dat het hoort.
Ook je argument dat het paard eronder lijdt dat ze geen aandacht krijgt doordat ze steeds uitbreekt wordt later weer tegengesproken omdat het paard dit eigenlijk altijd al deed. Hoezo is dat dan een argument? Jij vermoedt dat het paard minder zal uitbreken als hij 1x per week of elke dag drie kwartier wordt gereden, maar waar is dat vermoeden eigenlijk op gebaseerd?

Het hele verhaal klinkt me erg in de oren zoals dat van oud-eigenaren die het 'zonde' vinden van het paard als het bij een recreatieruiter terechtgekomen is in plaats van bij een sportruiter. Vindt het paard dat echt zonde? Hoe zwaar lijdt het paard hier nu eigenlijk onder die paar maanden rust? Stel dat ze een peesblessure had gehad, dan stond ze toch ook zes maanden op rust? En wat als morgen de conclusie ernstige kissing spines wordt getrokken, dan gaat het paard toch ook voortijdig met pensioen op de wei gegooid? Of had je dan ook gevonden dat de eigenaresse er toch minstens 3x per week op verder moest rijden? Of zou je eis dan veranderen in dat ze het paard in dat geval minstens 6x per weer moet komen poetsen? Wie ben jij om dat te vinden?
Er zijn zoveel redenen waarom er soms een paar maanden niet gereden wordt - een stal zonder buitenbak en zonder wei waar je op kunt rijden vind ik al een vrij goed argument.

Als het paard niet aantoonbaar problemen heeft met het niet gereden worden, dan ben ik bang dat dit probleem echt in jouw hoofd zit. Jij vindt het zonde van jouw paard dat daar niet uit wordt gehaald wat er volgens jou in zit. Maar toen jij je paard verkocht, verkocht je ook het recht op het vinden van wat dat paard wel/niet zou moeten doen - laat staan het recht om daar anderen een schuldgevoel mee op te zadelen! Jij vindt het zonde dat er niet meer uit gehaald wordt - misschien haalt de huidige eigenaresse wel precies uit het paard wat ze er op dit moment uit wil halen. En zolang het paard daar niet aantoonbaar onder lijdt, gaat haar mening als eigenaar echt boven de jouwe.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-16 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:23

Ze is je dochter niet en ze hoeft ook niet te zijn zoals jij. Als ik bij jou in pension zou staan en je zou zo tegen mij doen of tegen mijn dochter dan had ik allang een andere stal gezocht. Dat soort bemoeienis hou ik niet van en het zou me niets verbazen als dat voor haar ook veel plezier weg haalt. Ik betaal een stalhouder om voor mijn paard te zorgen, niet meer niet minder. Die betaal ik elke maand op tijd en ik zoek voor mijn paard de beste stal uit met zoveel mogelijk weidegang. Als mijn hobby zou bestaan uit 1x per week met een boekje in de wei komen zitten dan doe ik dat. Het is een hobby en geen baan met verplichtingen en een baas die continu op je vingers kijkt.

Sommige paarden doen het beter bij veel rijden maar geen één paard gaat dood van op de wei staan.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:25

Dit gaat volgens mij echt om jouw gevoel naar het paard en het feit dat jij jouw eigen normen en waarden wat betreft paarden en de omgang daarmee niet los kunt laten.
In feite heb je er niets over te zeggen, want het is niet jouw paard.
Paard staat prima bij jullie en de rest is haar eigen keuze.
Als je weer invloed wilt hebben op wat het paard krijgt aan beweging en aandacht, moet je het paard terug kopen. Als je er niet tegen kunt hoe het nu gaat maar je kan het paard niet terug kopen, zul je de huur op moeten zeggen.
Je gedachten hierover zijn wel te begrijpen, maar ook door emoties getekend. Daar kun je verder niet zoveel mee.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:26

Ik begrijp het probleem eerlijk gezegd niet. Het is jouw paard niet meer en als zij voor de stalling betaalt is het haar keuze niet te rijden/komen als ze volpension heeft. Ik weet dat het sneu is maar het paard ligt er echt niet wakker van hoor. Je kunt kijken of je het paard terug koopt of dat je haar stalling opzegt. That's it. Ik vind het zelfs niet kunnen dat jij zomaar een bijrijder uitzoekt voor andermans paard. Dat is jouw verantwoordelijkheid niet (meer).

Misschien heeft ze het wel heel zwaar met haar studie of zit ze met iets anders, ze weet dat het paard goed wordt verzorgt dus schuift ze die zorg even weg. Ik snap van jouw kant ook dat het erg jammer is dat er weinig met je oude paard gedaan wordt maar denk dat dit alleen maar ruzie veroorzaakt en dan gaat het paard misschien wel ergens anders heen waar je ook niet weet waar het terecht komt. Al vind ik het wel echt super dat jij voor haar paard zorgt en dat je bezorgd bent. En ook dat je haar de optie gegeven hebt het paard bij jou gestald te laten staan ipv op een andere manege. Maar misschien is het wel beter als ze een andere stalling zoekt.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:27

TS je kunt dit paard, jouw ex-paard, niet loslaten, althans daar lijkt het toch wel op. Waarom heb je het paard in eerste instantie eigenlijk verkocht? Je hebt nu nog een ander eigen paard.

Je kunt van een nieuwe eigenares niet verwachten dat die het paard zo behandelt als jij gedaan zou hebben. Er is een verschil tussen jou en haar in leeftijd én in levensfase, ze studeert, heeft een vriendje, tsja, zo gaat het zo vaak.
IPV in jezelf over de gang van zaken te gaan zitten wrokken zou je het meisje ook kunnen hélpen, zoals iemand al eerder suggereerde: als ze een uur wilgaan zitten kletsen met jou, dan kun je dat ook tactisch omzetten in poetsen, longeren, of ander gedoe met haar paard, want jij zit dat uur dan toch ook te kletsen? Zet dat bijv. eens om samen iets doen met het paard/de paarden.
ik krijg de indruk dat je het paard (de merrie) nog steeds een beetje als jouw paard ervaart.
Dat is natuurlijk niet de realiteit, evenmin als het realistisch is jouw standaards voor frequentie en hoedanigheid van omgang met de merrie op haar over te willen dragen. Het is háár paard, nu.
Als je de omgang met het paard zelf wil bepalen en bedisselen, naar jouw normen, koop het dan terug ( wil ze trouwens eigenlijk wel van het paard af, wordt het haar teveel,?) Gaat dat niet of wil je dat niet, probeer dan TS in haar dilemma/drempelvrees/tijdgebrek te hélpen er mee. je schreef eerder al dat angst een bepaalde drempelvrees bij haar kan veroorzaken. In plaats van meer dwang-drempels op te roepen zou je ook kunnen proberen haar met zachte, tactische hand een beetje te begeleiden, zónder dwang dat er meteen IETS MOET.

Ook het op eigen houtje uitzoeken van een bijrijder voor wat nu HAAR paard is vind ik ongepast en eigenlijk niet kunnen (tenminste als dit niet met haar volle instemming is gebeurd), aangezien dit nogal dwingend en bemoeizuchtig overkomt... nóg een reden waardoor het meisje kopschuw kan worden om zelf iets met de merrie aan te vangen.

Als dat alles op niets uitloopt en bij jou op niets dan onbegrip en ergernis stuit, kan het meisje wellicht daadwerkelijk beter af zijn met een andere stalling, met het paard, zodat jij niet meer de hele dag met dit gegeven wordt geconfronteerd, want je blijft je er tóch aan ergeren.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 28-01-16 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:28

Ik vind het eigenlijk heel slim van haar om als ze geen tijd of zin heeft, het rijden dan maar even helemaal te laten voor wat het is. Liever dat dan dat ze met tegenzin opstapt omdat haar "omgeving" het zo wilt.

Het is natuurlijk heel leuk dat iedereen nu opsomt wat die zelf allemaal wel niet over heeft voor zijn of haar paard. Allemaal goed en wel, maar dat is ieders eigen keuze.
En om heel eerlijk te zijn? Mijn paard is de vreugde van mijn leven, maar tijdens mijn studie heeft ze het me heel vaak knap moeilijk gemaakt. En ik heb totaal geen spijt van mijn keuze, maar ik weet wel dat ik op studiegebied niet alles uit mij heb gehaald wat erin zit door mijn paard.
Mijn keuze daarom als enige juiste zien of opleggen aan andere paardeneigenaren, zal ik nooit doen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:43

Je moet dit echt met haar moeder gaan bespreken en met het meisje erbij.

Dat het de bedoeling is dat ze zelf voor haar dier zorgt, nu haar is geleerd hoe dat moet en dat je slechts de stalhoudster bent en dat je nu voor de extra diensten gaat doorberekenen, dat het niet de bedoeling is dat je voor het grootste deel ervoor moet opdraaien qua tijd en verzorging.

Of je moet het accepteren dat het is zoals het nu is en hoef je slechts het dier te gaan voeren en buiten en binnen te zetten klaar.

Moet je eens gaan opletten wat er dan gebeurd als er geen hoefsmid meer geregeld wordt en of inenting/ wormenkuren etc. dat moet ze voortaan maar zelf gaan regelen en er ook zelf bij zijn als ze komen en ga ook niet uitmesten of juist wel maar dan wel met extra betaling voor jouw extra diensten...........en als het meisje niet kan dan maar haar moeder, want ze is in de eerste plaats verantwoordelijk voor wat haar dochter doet en heeft toestemming gegeven voor een eigen paard....

Hoog tijd dat ze gaat leren wat het is om een eigen paard te hebben, ze zijn er verantwoordelijk voor en niet jij en daar wringt nou net de schoen, je bemoeit er te veel mee en doet er alles voor zonder dat er met ze is overlegd, gepraat.

Of koop het terug, in het geval dat ze het verkopen wilt en heb je een lesje geleerd en verkoop je het voortaan aan ervaren paardenmensen of je houdt het zelf.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 19:45

Bijrijder heb ik niet voor gaar 'gezocht'. Die is er spontaan gekomen nadat ik aangaf dat haar paard maanden niet bereden was. Ik ben ook lief naar de eigenares en breek haar niet af. In tegendeel. Ik probeer haar zoveel mogelijk te helpen. En ik begrijp haar situatie ook. Dit is nu vooral ventileren en mijn gevoelens delen. En ik begrijp de reacties. Ik moet inderdaad loslaten.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:54

Ik kan de reacties hierboven wel snappen
Maaaar
Dat is allemaal heel makkelijk gezegd!!!

Want je praat over ts dr gevoel!!!

En tuurlijk dient ze los te laten etc alleen is dat eerlijk gezegd in deze situatie niet makkelijk.
Ts weet uit ervaring dat paard handelbaarder is als ze meer gereden wordt en oprechte aandacht krijgt.
Dat kan eigenaresse nu haar niet geven en dat maakt dat ts zich ongemakkelijk voelt.
Paard wordt goed verzorgd dus eigenaresse maakt zich niet druk, is met andere dingen bezig.
Wat haar goed recht is overigens!

Alleen omdat ts nog een band heeft met paard en het liever anders ziet, voelt dit niet fijn.
Is uiteindelijk ts d'r probleem: je zal toch motten loslaten op een of andere manier..

Nu praat ik hierboven voor ts ( wat eigenlijk niet kan: voor anderen praten) alleen ik herken het:
Ik zie ons oude paard ook nog div. Keren per week en in zo'n situatie is het soms voor beide partijen gewoon lastig. Want het is en blijft toch "je oude paard" met daarbij behorende gevoel!

En dat is heeeel anders gevoelsmatig dan dat je gewone pensionpaarden hebt staan van vreemde, die nooit komen!!
Ts: succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:55

Draai het voor de grap eens om: je staat niet op je eigen stal maar die van de vorige eigenaresse. Geen probleem, want jij bent er elke dag, rijdt veel, en doet alles precies zoals je vindt dat het hoort - alleen de oude eigenaresse vindt dat je teveel van het paard vergt, dat je eigenlijk minder zou moeten rijden en het paard meer rust moet geven, bovendien niet steeds zou moeten rijden maar ook aan grondwerk zou moeten doen, en dan bij voorkeur volgens het rechtrichten van de academische rijkunst want van al dat niet rechtgericht kilometers maken in de bak slijt het paard alleen maar...

Je moet niet alleen het idee loslaten dat jij degene bent die weet wat het beste is voor je ex-paard, maar uberhaupt het idee loslaten dat jouw mening/interpretatie/conclusies zwaarder wegen dan die van anderen. Oké, jij vindt dat het paard meer onder het zadel moet komen. Maar er zijn duizenden mensen die vraagtekens zullen zetten bij jouw definitie van rijden, en die vinden dat je eigenlijk x zou moeten doen. Zij hebben net zoveel gelijk over jóuw paard, als jij gelijk hebt over háár paard.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:57

Ik zie in je profiel ook nog eens staan wat voor job/bezigheid je hebt: kun je dan niet JUIST meer begrip opbrengen voor een jonge meid in een nieuwe ontwikkelingsfase in haar leven? En ook dan zou je toch juist horen te weten dat in de eerste instantie aan het handje houden (drie jaar lang!) dit gedrag van haar juist in de hand gewerkt kan hebben?
Je had haar juist beter in die drie jaar zelfstandiger behoren te maken, maar omdat het paard van jou is geweest, TS, ben je er veel te dicht bovenop blijven zitten, en vond je het naar mijn indruk eignlijk wel prima dat je nog steeds alles kon bedisselen en sturen (dat het ging"zoals jij voor ogen had").
Kijk eens goed naar het aandeel dat je zelf in de ontstane situatie hebt gehad, je hebt het wel een beetje zelf in de hand gewerkt, althans er aan meegewerkt door TS (en daarmee je ex-paard) te véél te willen begeleiden en sturen.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 28-01-16 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:08

Iris82 schreef:
Jij kan haar niet met jou vergelijken en dat moet je ook niet willen.

inderdaad. iedereen is anders en elke studie is ook anders.

dat jij vroeger alles zelf moest doen en deed harstikke fijn maar dat verplicht niemand omdat ook te doen omdat jij dat ook deed.

persoonlijk had ik een andere stal gezocht als de pensionhouder zich met mij gaat bemoeien.. mijn paard ik kan rijden wanneer ik wil of niet. zolang die buiten komt en alles krijgt (smid voer veearts water beweging in wei)

probeer gewoon je er niet aan te ergeren, er zijn toch veel meer leukere dingen dan alleen maar om dit ""gefrustreerd"" te zijn. :j

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 20:17

terpentijn schreef:
Ik zie in je profiel ook nog eens staan wat voor job/bezigheid je hebt: kun je dan niet JUIST meer begrip opbrengen voor een jonge meid in een nieuwe ontwikkelingsfase in haar leven? En ook dan zou je toch juist horen te weten dat in de eerste instantie aan het handje houden (drie jaar lang!) dit gedrag van haar juist in de hand gewerkt kan hebben?
Je had haar juist beter in die drie jaar zelfstandiger behoren te maken, maar omdat het paard van jou is geweest, TS, ben je er veel te dicht bovenop blijven zitten, en vond je het naar mijn indruk eignlijk wel prima dat je nog steeds alles kon bedisselen en sturen (dat het ging"zoals jij voor ogen had").
Kijk eens goed naar het aandeel dat je zelf in de ontstane situatie hebt gehad, je hebt het wel een beetje zelf in de hand gewerkt, althans er aan meegewerkt door TS (en daarmee je ex-paard) te véél te willen begeleiden en sturen.

Ik vind eerlijk dat je helemaal gelijk hebt! Ik heb dit inderdaad mee in de hand gewerkt. Ik heb geprobeerd om goed te doen maar te veel doen is ook niet goed. Jammer genoeg kan ik de tijd niet terug draaien.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:20

Kan je niet nog een bijrijder zoeken? Iemand die lekker fanatiek s en je misschien ook nog een handje helpt..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:21

Het is wachten op het moment dat ze haar paard verkoopt. Zo gaat dat heel heel vaak. Mensen die rijden, en dan gaan ze studeren of ze krijgen een kind, en eerst komen ze minder vaak en uiteindelijk gaat het paard weg. Kennelijk is het ook moeilijk om een studie en een paard goed te combineren. Dat lukt er niet veel. Ook vaak ivm met de afstanden van waar gestudeerd wordt en waar het paard gestald staat.

En een gemotiveerde bijrijder vinden is altijd moeilijk voor iedereen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:22

Ik weet een hele goede maar niet in belgie...helaas

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:32

Laat het los en wees blij dat het paard bij je op stal staat aangezien je zeker bent dat hij goed wordt verzorgd. Rijden is immers geen basisbehoefte van een paard. Alles wat hij nodig heeft om goed te overleven krijgt hij. Als eigenaar zou ik niet blij zijn als de oud-eigenaar zich zo met mij zou moeien. Straks gaat ze het dier nog verhuizen en kan jij helemaal niets meer doen.

Ik zou de keuze van de eigenaresse respecteren en het paard gewoon goed verzorgen. Het dier wordt niet mishandeld, komt naar buiten, krijgt haar eten,... En jij hebt dit voor een groot deel in de hand... Wat wil je nog meer als oud-eigenaar? Je moet niet verwachten dat anderen doen wat jij altijd deed of nog altijd doet.

Als je het er heel moeilijk mee hebt kan je vragen of je het paard mag overkopen en zelf 2 a 3 berijders zoeken zodat het dier voldoende gereden wordt. Indien dit niet kan (van jou kant of haar kant) dan moet je het gewoon los laten en het dier de beste verzorging geven die je kan geven of vragen dat ze hem op een andere plek zet.

Zolang het paard van haar is, is het niet aan jou om een berijder te zoeken of hier op aan te dringen. Dit kan je enkel doen op uitdrukkelijke vraag van haar. Zich mengen in hoe zij met haar paard omgaat is niet aan jou. Je komt mij over als een gefrustreerde eigenaar die haar bijrijder gratis laat rijden maar een zoveelste bijrijder heeft die dingen doet tegen de afspraak. Jij bent enkel oud-eigenaar en eigenaar van het grondgebied waar het paard staat en je moet je zo gedragen vind ik.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:37

Je hebt gelijk Riel. Het rijden an sich is een mensending. Niet een paardending. Gewoon ervoor zorgen dat hij weidegang krijgt en de aandacht kan krijgen van andere paarden. Uiteindelijk telt dat voor een paard toch zwaarder dan de aandacht van een mens.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:49

Knap van je dat je wel naar jezelf durft te kijken TS.
Overweeg anders het paard terug te nemen, dan is het paard, waar je naar je eigen gevoel nog steeds 'verantwoordelijk' bent en wat je tóch al helemaal verzorgt, gewoon weer van jou.
Maar dat rijden zou ik gewoon geen punt van maken. Dat een paard dat graag 'wil', zit in ons mensenhoofd, niet in een paardenhoofd. Er zijn maar weinig paarden die van rijden echt gelukkiger worden, 90% van de paarden staat toch liever gewoon lekker in de wei.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 21:05

Ik voel mij zeker niet te goed om mijn fouten toe te geven. Alle opmerkingen en commentaar van de bokkers helpen mij om een andere kijk te krijgen op de situatie. Het helpt mij te reflecteren én het met een andere blik te bekijken waarvoor mijn dank.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:08

Laibadji schreef:
Ik voel mij zeker niet te goed om mijn fouten toe te geven. Alle opmerkingen en commentaar van de bokkers helpen mij om een andere kijk te krijgen op de situatie. Het helpt mij te reflecteren én het met een andere blik te bekijken waarvoor mijn dank.

Nou, dan hoop ik dat dat meisje het paard aanhoudt, want dan blijft het bij jou staan en bij jou staat hij goed! Het gaat tenslotte om het welzijn van het paard. +:)+