Wanneer besluit je: dit was mijn laatste paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:09

Ik denk dit is mijn laatste paard. Ik ben 46 en paardjelief is 8, ga er vanuit dat deze 25 wordt. Denk niet dat ik op mijn 64e nog echt een ander paardje zal aandurven. Heb nu soms al de bibbers. Dan is het mooi geweest.

Kunnen we lekker samen oud zijn en tutten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:22

Urielle schreef:
En mijn merrie, staat er al jaren, niet echt een klik mee, eigenlijk nooit zin gehad om ermee te beginnen.

Sinds kort ben ik dan uiteindelijk met haar aan het werk. En nu betrap ik mezelf erop dat ik voor het eerst tussendoor even ga aaien, in de winkel wat lekkers meeneem speciaal voor haar, ik ga haar noemen in gesprekken. Andersom begint zij voor me te werken, het is een enorm koppig karakterdier maar waar ik voorheen tegen haar moest vechten omdat ik gewoon geen invloed had, laat ze zich nu overhalen. Ze sluit me niet meer buiten als ze bang wordt en blokkeert.

Ik denk dat mijn hart zo vol heeft gezeten van mijn andere paard dat ik haar nooit een eerlijke kans gegeven heb.

Pas nu kan ik haar toelaten, laat zij mij in ruil ook toe en krijgt onze band een kans om te gaan ontwikkelen.

Dit is ook heel waar :j Als je hart nog vol zit van je andere paard dan krijgt de 'nieuwe' geen eerlijke kans :-)

En als er dan weer ruimte is dan kom je er vanzelf achter dat de 'nieuwe' ook een heel erg leuk paard is met een geheel eigen karakter :-)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:03

Ik heb wel besloten dat er geen volgend paard komt zolang ik in deze paardonvriendelijke omgeving woon (randstad). Maar als de omstandigheden veranderen sta ik overal voor open :D

Off topic: Samira: wat is het mooiste stukje van de achterhoek?

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:06

Ik heb vorig jaar besloten dat het paard wat ik toen nog had (voorlopig) mijn laatste zou zijn. Qua tijd werd het steeds moeilijker, druk met werk etc etc. En in deze omgeving is het heel moeilijk om een paard te stallen..

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:30

Apple schreef:
Dit is ook heel waar :j Als je hart nog vol zit van je andere paard dan krijgt de 'nieuwe' geen eerlijke kans :-)

En als er dan weer ruimte is dan kom je er vanzelf achter dat de 'nieuwe' ook een heel erg leuk paard is met een geheel eigen karakter :-)

Dit klopt wel.. toen onze gup dan toch deze kant opkwam was het echt elkaar opnieuw leren kennen. Met als bonus dat ze intussen de kans gegrepen had om de irritante peuter puber uit te hangen. Ondanks dat ze als veulen alles keurig geleerd had. De eerste maanden hier zijn een achtbaan van aantrekken en afstoten geweest. Ondanks dat was er van beide kanten de overtuiging dat het uiteindelijk/ ooit wel goed zou komen. Dat is uiteindelijk ook gebeurd, maar was nogal een bumpy ride. En nu een paar jaar later? Ik kan me bijna geen paard voorstellen waar er net zo'n wederzijds vertrouwen en sterke band mee is. Ze zal nooit net zo als mijn once in a lifetime paard zijn. (gelukkig niet.. 1 zo een is genoeg voor je hele leven.) Ze is haar eigen unieke zelf,en dat is onbetaalbaar. Maar voordat ik dat kon waarderen..

off topic; @ nikass; de Achterhoek heeft vele echt mooie plekken. Door de grote verscheidenheid staat voor mij het buitengebied rondom Winterswijk met stip op 1. Elke buurtschap is weer anders of je nu te paard of aangespannen erop uittrekt. :)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:08

Ik heb inmiddels (na het overlijden van mij paard) de keuze gemaakt dat er geen eigen paard meer komt. In ieder geval de komende jaren niet, en hoe meer ik mijn spullen opruim hoe zekerder ik er van wordt.
Ik mis het zorgen, de verantwoordelijkheid en de zorgen niet, brengt een soort van rust.

Rij nu zo'n 2 keer per week een paard van een ander en dit is meer dan genoeg. En het geld komt toch wel op :)

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wanneer besluit je: dit was mijn laatste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:13

Ik heb nu mijn laatste paarden, ben 54, dan moet je keuzes maken. Hoe moeilijk dat soms ook is. Paarden zijn ook niet jong meer maar hoop ze nog lang te hebben.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:18

Hmmm herkenbaar Ruitje

Maar Dandy wilde ik snel een ander paard. Maar niks was goed genoeg omdat het geen van allen Dandy was.
Heb een onbeleerde merrie gekocht om lekker bezig te zijn, met het idee de klik komt wel dan blijft ze. Zo niet is het een leuk project om te beleren en te verkopen.
Klik is er niet en denk nog steeds veel te veel aan Dandy.
Ga nu een veulen met haar fokken die ik dan hou en daarna is het klaar.
Er van uitgaande dat die oud wordt.
Zo niet. Denk ik nog steeds niet dat er een ander komt.
Ben nu 44, 48 als ik rustig aan de slag ermee kan, 70, als hij/zij 25 wordt.
Nou dat vind ik wel genoeg haha

antje_vip

Re: Wanneer besluit je: dit was mijn laatste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:20

Wanneer? Als ik geen zin meer heb of als ik het om 1 of andere reden niet meer kan verzorgen.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 08:55

Ik heb nu een aantal jaar mm eigen paard en die kan hopelijk nog wel 20 jaar mee. Dit js mijn eerste én mn laatste paard. Ik heb het ontzettend leuk, maar een eigen paard is zo'n verantwoordelijkheid en een flink kostenplaatje.
Ik wil lekker zonder zorgen later een huisje kunnen hebben (zonder kinderen, maar lekker met mn vriend en honden ^^)

Vandaar dat dit de eerste en de laatste is. Een bijrijdpaard kan altijd nog. Ik wil de goede herinnering maken en houden en dan stoppen.