Welke leeftijd peeskappen omdoen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:58

moonxlies schreef:
Zoe_97 schreef:
ik snap niet waar ouders hun kop zit als ze een onwetende 12-jarige die denkt alle kennis in pacht te hebben een veulen geven...

Sorry hoor maar wie zegt dat TS er niks van weet? Als zij een vraag heeft mag ze die toch gewoon stellen? Alsof jij alles weet :+ ..... Doe niet zo betweterig en alsof je de beste bent :n . Want ik denk dat zij en haar ouders zelf wel weten of ze er klaar voor is :j . Ze had een vraag over peeskappen en niet over hoe ze haar leven moet leiden. Dus blijf gewoon bij het onderwerp.

ik doe niet betweterig en ik stel nergens dat ik alles weet ;) Een -jarige heeft die ervaring gewoon niet

moonxlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:41

Hoe weet je dat nou? Misschien heeft ze dat wel? Ken je haar? Ik durf vrijwel met zekerheid te zeggen van niet. Maar ik heb idee dat jij pas op late leeftijd begonnen bent met paarden ( in ieder geval het komt zo over) , en dus nooit het ervaren hebt hoe het is als je daar op jongere leeftijd mee bezig bent.

TS , nog veel plezier en succes met je veulen! :o

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:52

moonxlies schreef:
Hoe weet je dat nou? Misschien heeft ze dat wel? Ken je haar? Ik durf vrijwel met zekerheid te zeggen van niet. Maar ik heb idee dat jij pas op late leeftijd begonnen bent met paarden ( in ieder geval het komt zo over) , en dus nooit het ervaren hebt hoe het is als je daar op jongere leeftijd mee bezig bent.

TS , nog veel plezier en succes met je veulen! :o

daar heb je het toch even mis. Mjn familie heeft altijd paarden gehad en ik rijd sinds ik 6 ben en heb ene eigen paard sinds ik 11 ben. Dit was een ervaren en braaf paard. uit ervaring kan ik je zeggen dat op jullie leeftijd je denkkt alles goed te weten (en ik ben zeker dat je het beste voor hebt), maar je gewoon op die leeftijd ng niet alles correct kan inschatten en corrigeren. Je herenen zijn daarvoor nog niet ontwikkeld.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:57

Zoveel jonger dan jij zijn ze niet hè. Moonxlies haar reacties zijn in ieder geval een stuk volwassener dan die van jou. Je kunt inderdaad niet alleen door iemand haar berichten op internet oordelen of diegene wel of geen veulen kan houden. Bovendien denkt TS niet alles te weten, want dan opende ze geen topic met een vraag. :)*

Arc_En_Ciel

Re: Welke leeftijd peeskappen omdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:01

TS, het is beter om iemand erbij te vragen die ervaring heeft met veulens/jonge paarden als je er zelf geen verstand van hebt. Anders kunnen er vervelende dingen gebeuren en ik weet zeker dat dat niet je bedoeling is.

Wat betreft de peeskappen, ik denk dat het wel duidelijk is dat die niet nodig zijn bij zo'n jong dier.

Succes ermee!

vuurneon

Re: Welke leeftijd peeskappen omdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:04

Ts, blijf ook vooral vragen stellen meid :) liever vaak vragen, dan zomaar lukraak zelf aan de slag gaan :) Laat je er niet door weerhouden om volgende weer weer een vraag te stellen.

Als je over een paar jaar peesbeschermers nodig hebt, kijk dan naar zeer goed ventilerende of leren kappen. Niet die goedkope van hard plastic met neopreen en net 3 gaatjes er in, die worden vreselijk warm en kunnen de hitte niet kwijt.

wech

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 10:24

vuurneon schreef:
Ts, blijf ook vooral vragen stellen meid :) liever vaak vragen, dan zomaar lukraak zelf aan de slag gaan :) Laat je er niet door weerhouden om volgende weer weer een vraag te stellen.

Als je over een paar jaar peesbeschermers nodig hebt, kijk dan naar zeer goed ventilerende of leren kappen. Niet die goedkope van hard plastic met neopreen en net 3 gaatjes er in, die worden vreselijk warm en kunnen de hitte niet kwijt.

Zal ik doen, thanks :)