Hoe haal je je ouders over om een paard te kopen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:31

Je doet ook nog voetballen?
Bedenk wel dat een eigen paard meer werk is dan een shetlander (in het algemeen ligt eraan wat je ermee doet). Een eigen paard, je moet er elke dag heen (op de fiets) weer of geen weer. De stal uitmesten en hem of haar beweging geven. Gemiddeld als mijn paard in training is ben ik zo'n 3 uur per dag op stal aanwezig.
Stal uitmesten poetsen en beweging geven. Maar ook de spullen onderhouden. Als ze dan eens een dik ben heeft of ziek is, kan je er 3x per dag heen voor medicatie of koelen en wandelen. Je bent nog jong en je school en toekomst is belangrijk.
Wil je naast je eigen paard ook nog blijven voetballen? Waar ga je dan de tijd nog vandaan halen.

Het lijkt mij een goed idee als je toch voor een verzorgpaard kijkt. Je hoeft er niet iedere dag heen, maar je kan wel rijden etc. Zo kan je ook aan je ouders laten zien dat je het kan en dat je het echt wilt. Ook als het hard waait, hagelt en of regent.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:32

Love_Hanette schreef:
Natuurlijk komen er problemen maar ik weet dat het me wel lukt ik kom eigenlijk niet eens in de puberteit maar word steeds zelf standiger

Die komt nog wel hoor.

Maar verder zou ik ook gewoon nog even afwachten nog een maandje of 2,5 en dan begint het voorjaar weer. Dat is zo lang niet meer. En daarbij is zeuren niet echt een pluspunt. Je zult dan ook begrip moeten tonen naar je ouders toe en dat doe je niet met zeuren.

Love_Hanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 17:34

Ik weet zelf ook dat 230 niet veel is mijn broer heeft bijna 1000 en ik heboommazzel gehad dat ik een pony op mijn 6de mocht daarna ben ik er miss maareen jaartje echt goed mee bezig geweest (ik was7/8 en heel erg verslaafd aan de tv) maar ik vind eigenlijk dat ipads enzo een hindernis zijn in het echte leven natuurlijk is het handig maar toch. Ga eens 1 hele dag alleen maar buiten zijn en dan met het avond eten weer het huis in. Dan voel je je zo lekker fris en allezorgen zijn van je af.

sannuuu

Re: Hoe haal je je ouders over om een paard te kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:37

Ik heb 12 jaar moeten wachten voordat ik eindelijk een eigen paard kreeg. Ik denk dat ik per maand wel 300 euro aan mn paard kwijt ben. Nu staat ze met een blessure en kreeg even een rekening binnen van 600+ euro. Dus met je 230 euro ga je het echt niet redden. Zeker de eerste maanden zijn duur, omdat je alles aan moet schaffen. Beetje goed zadel kost ook snel meer dan 1000 euro..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:38

Wacht rustig af tot het voorjaar en vraag dan weer om een eigen paard.

Zeggen dat je als 13 jarige al zoveel weet over paarden is ook een beetje jezelf overschatten. Zeker als je niet wist dat het redelijk gebruikelijk is jaarlijks te enten. :Y)

"Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef hoe weinig ik weet." En ik ben dan nog opgegroeid op een boerderij tussen de pony's en paarden. ;)

Goed je best doen, lekker bij je tante helpen als ze dichtbij genoeg woont en hopen dat je in het voorjaar op zoek mag naar een leuke rijpony.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:38

Ik verplaats dit topic van TAO naar YRT waar het hoort.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:41

Stop met drammen bij je moeder, dat komt alleen meer over als kinderachtig en helemaal niet verantwoordelijk. Als ze het er in het voorjaar over gaan hebben dan kan je haar in het voorjaar even helpen herinneren.

Ik gok zomaar dat dit is omdat een paard van stalling veranderen in de winter best moeilijk kan zijn omdat er al kuddes zijn gevormd in paddocks ect en inscharen dan vaak lastig is.

Daarbij, die zadels moet je niet vanuit gaan. Er is een grotere kans dat ze niet passen dan dat ze wel passen. Dus spaar nog maar even door. Want met 230 ben je er nog lang niet. Dat zijn misschien net 1 maand stallingskosten of 1 dierenarts bezoekje.

Het klinkt allemaal heel banketstaaf maar jou moeder overweegt het tenminste nog in het voorjaar. Andere moeders zeggen gelijk nee. Laat het dus rusten

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:55

Ik ben ook op m'n 6e begonnen met paarden en m'n moeder reed hoog en houd ook van paarden en m'n zus heeft ook tijd gereden is ook weg van deze mooie beessies
Op m'n 13 e kreeg ik een veulen wat al helemaal iets groots is aangezien het natuurlijk anders is dan een beleerde pony die alles al kent .
En jeetje ookal wist ik al veel dit heeft me veel gebracht ook heel veel moeilijke tijden ,heb ook veel geluk gehad dat ik super stalgenoten had en mij ook op weg hebben geholpen
En eerlijk als ik dit can te voren had geweten had ik nog gewacht !
Ik en spindle die inmiddels feb 4 word
Hebben heel veel van elkaar geleerd en hebben grote ups en downs gehad
Van jankend naast d'r te staan tot het meest mooiste en bijzonderste momenten ooit !
Ook is het idd echt van belang dat je begrijpt dat een paard miss idd bijna niks heeft medisch maar ander paard weer wel.
Mijn moeder heeft ook onder hete vuren gestaan toen ze een rekening van 1600/1700 euro kreeg omdat spindle zich verwond heeft toen ze over een hek heen sprong en geopereerd moest worden
Of dat ze opeens een dure kuur moest voor bloedwormen ( dit omdat de stal gewoon onhygiënisch was)
Maar toch het zijn gauw grote kosten !
ik zou heel blij zijn als ik jou was dat ze het toch ng gaan bespreken !
Gewoon afwachten en begrip tonen als het toch niet mag , positief blijven en denken en knokken zodat je later toch nog je eigen paard krijgt wat je of zelf onderhoudt door werk of als je ouders dan zoiets hebben dat je er klaar voor bent !
Wees tevreden dat je in iedergeval van een leuke shet mag genieten die je al hebt als maatje .
want als jij later uit wilt gaan of op vakantie met vrienden dan heb je toch 2 diertjes op je verantwoordelijkheid
Dus geniet gewoon nog je bent 13 straks (als je ouder bent) heb je die behoefte om uit te gaan en gaat dat moeilijker door die verantwoording !
Dat merk ik namelijk wel ik kan veel minder qua vakantie of uitgaan .
En tuurlijk soms zijn dingen te combineren of heb je er miss later geen behoefte aan maar ga er niet te snel van uit .
Want ook ik baal er soms van maar ik heb het voor mijn goedzakje over en ben altijd dankbaar dat ik zo'n maatje voor het leven heb!
Het is maar net wat er op je pad komt en welke keuzes je maakt

evapony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:58

Je kunt bijvoorbeeld laten zien dat je verantwoordelijk bent door een tijdje je Shetlander te verzorgen en door alle verantwoordelijkheid op je te nemen.
Of om een tijdje een bruikleen pony te nemen.
Gr Eva ;)

Silver_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:41

Mijn ouders vonden het heel verantwoordelijk van mij toen ik stopte met drammen! Ze vonden mij heel slim daar in. Eigenlijk als ik reëel ben, denk ik dat ik er ook geen tijd voor heb... We zitten nu met de familie midden in 2 verhuizingen (Van ons zelf, en onze oma) Dus veel geld hebben we niet... Ik wist dus dat een pony niet kon. Maar toch wou ik de liefde van een paard, dat toch wel van mij is. En daar heb je verzorgpony's voor! Ik ben met mijn moeder even gaan zitten, en ik heb uitgelegd dat ik het aan kan. Met een verzorgpony kan je ook heel goed laten zien hoe verantwoordelijk je bent! Gewoon nog lekker met school bezig zijn, net als mij, en het komt allemaal wel! :o :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:02

Meid, onderschat het niet hoor. VWO 1 en een deel van VWO 2 deed ik ook met 2 vingers in mijn neus. Totdat er wat gebeurde waardoor mijn leven veranderde, en toen verloor ik grip op mijn schoolwerk, en dan gaat het heel snel. Je denkt nu misschien dat je je schoolwerk altijd voorop zal stellen, maar dat gaat vies tegenvallen hoor. Als je eenmaal een pony hebt kan het zomaar zijn dat het ineens misgaat.

Ten tweede, wees blij dat je ouders het erover willen hebben. Ik wilde ook een pony, ik was bereid om er vanalles voor op te geven, ik kon alleen daar aan denken en ik spaarde al mijn geld, maar mijn ouders wilden het niet, punt. Daar had ik het mee te doen. Dus wacht nou maar tot het voorjaar, en als het dan uiteindelijk toch nee is, jammer. Als je een jaar of 15/16 bent kan je gaan werken, dan zit er misschien nog wel een kans in dat je ouders instemmen, als je zelf een groot deel van de maandelijkse kosten financiert, of zelfs helemaal.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:20

Snap eigenlijk niet dat je hier een topic over opent om te vragen hoe je ouders over te halen... Kan het mezelf ook niet voorstellen bij zulke 'aankopen'. Ik heb nog nooit van me leven om een paard gevraagd. Alleen gezegd dat ik wel is les wou hebben bij mijn buurvrouw. En in een x stond er een pony in onze wei, tussen de schapen. En toen ik te groot werd en pony verkocht was natuurlijk wel is gevraagd of er ooit nog een nieuw paardje kwam. En half jaar later weer een nieuw paardje in de wei.
Vind het al heel wat dat je ouders erover na gaan denken, en ondanks jij zegt me ouders hebben geld zat, Is het echt een duur grapje. Heb overigens wel is een paar maanden zelf mn paard proberen te onderhouden. Maar vroeg al snel weer aan mn ouders of ze een steentje bijwouden dragen. Probeer het zelf maar is gaat je denk ik vies tegen vallen!