Danger, 5 jarige ruin na dressuur nu eerste springlessen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:40

Goed gedaan, wijze en dappere beslissing. En nu gauw aan mij in bruikleen geven :+

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:40

Goed dat ze eraf gaat! slimme zet!
Als jij er weer op gaat zitten en gaat doorrijden gaat dat vast weer goedkomen, aan de basis die het dier al heeft kan je wel zien dat jij wel een goede ruiter bent ;)

Als je niemand beter vindt zou ik hem gewoon even de weide op zetten. Hij heeft al een goede basis, dat is het belangrijkste, na 6 maand kan je dan weer zelf rijden. en het kan zo'n jong dier echt wel deugd doen denk ik!

maar dat heb ik gezegd, als jij je dier onder het zadel wilt houden dan snap ik dat ook perfect, ik hoop dat er toch nog ergens iets uit de bus komt! :)

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 21:49

Joliieeenn schreef:
Was er al bang voor helaas.. Kan zo snel mis gaan, vooral bij jonge paarden.

Maar goed dat je zelf nog even opgestapt bent!

Ben idd blij dat ik nog bij -7 lopend naar stal gedaan ben en nu weet oke ... oliebol ... :D echt zo erg geweest heel sterk in de mond

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 21:51

Thea_Ste schreef:
Goed dat ze eraf gaat! slimme zet!
Als jij er weer op gaat zitten en gaat doorrijden gaat dat vast weer goedkomen, aan de basis die het dier al heeft kan je wel zien dat jij wel een goede ruiter bent ;)

Als je niemand beter vindt zou ik hem gewoon even de weide op zetten. Hij heeft al een goede basis, dat is het belangrijkste, na 6 maand kan je dan weer zelf rijden. en het kan zo'n jong dier echt wel deugd doen denk ik!

maar dat heb ik gezegd, als jij je dier onder het zadel wilt houden dan snap ik dat ook perfect, ik hoop dat er toch nog ergens iets uit de bus komt! :)

Hij heeft het nodig voor zichzelf en helaas boxenstalling dus moet hij iets doen maar dan geen echte werk meer vanaf nu alleen maar ontspannen hobbelen :) misschien is er iemand uit nl in Berlijn die kan komen zou super zijn

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 21:53

denice schreef:
Goed gedaan, wijze en dappere beslissing. En nu gauw aan mij in bruikleen geven :+

Verre reis zeker :D ja ik ga het wel persoonlijk zeggen op een zakelijke vriendelijke manier, dat het helaas niet door gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:00

LenjaV schreef:
Dat heeft hij al gedaan, ik heb het springen opgebouwd en nu mag hij daar in door.. Is toch niet de eerste keer springen, maar wel les van een erbaten berijder waar hij iets Hoger kam. Sorry Telefon duitse ben op stal :D Wat betreft de rest kom ik op terug later snap het niet daarom kort maken etc ten tweede is het ITP
Bedankt het is idd groot groen hier

Nou je paard loopt best heel erg uit elkaar, grote sloffen maakt hij.
Als je hem meer bij elkaar rijdt sloft hij niet zo en zal hij zijn lichaam en gangen verbeteren. Zeker voor een jong paard is het absoluut niet nodig om zo langzaam te bewegen. Gewoon betere verbinding en niet zo ruimte geven om hem te laten sloffen.. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. :)

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 22:08

bobje26 schreef:
LenjaV schreef:
Dat heeft hij al gedaan, ik heb het springen opgebouwd en nu mag hij daar in door.. Is toch niet de eerste keer springen, maar wel les van een erbaten berijder waar hij iets Hoger kam. Sorry Telefon duitse ben op stal :D Wat betreft de rest kom ik op terug later snap het niet daarom kort maken etc ten tweede is het ITP
Bedankt het is idd groot groen hier

Nou je paard loopt best heel erg uit elkaar, grote sloffen maakt hij.
Als je hem meer bij elkaar rijdt sloft hij niet zo en zal hij zijn lichaam en gangen verbeteren. Zeker voor een jong paard is het absoluut niet nodig om zo langzaam te bewegen. Gewoon betere verbinding en niet zo ruimte geven om hem te laten sloffen.. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. :)

Oke ja je bedoeld nog meet actief en wat kleiner maken in de beweging , maar dan moet hij nu erst weer sensibel :D ik heb Wat te doen haha

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 23:51

Zoooo, even een klein beetje laten zien, mij ook als combi met hem! In ieder geval, lag hij vreselijk om mijn hand en had het gevoel hij trekt me straks het zadel uit... daardoor ben ik iets naar achteren gevallen, omdat ik niet rustig tot zitten kwam door al zijn kracht van voren {:)-:( recht in het midden zitten viel niet mee :D
Daarnaast is hij slecht aan de hulpen, gewoon in algemeen niet sensibel!
Ik ga nu veel overgangen rijden, schijnovergangen, hem weer losser maken van voren moet hij loslaten en veel actiever v/a naar voren lopen (ging niet vooruit).
Hij is vast in zijn lichaam, moet actief en los naar voren.
Ik denk als ik er 3-4x weer opgezeten heb, het wel weer wordt.
Echt jammer, maar erger was het als ik er niet vandaag nog even heen geweest was.
Had al zo een gevoel, dat hij er niet beter op is geworden in de dressuur.
super slecht kwaliteit en alles maar goed :D

MVasbo

Re: Danger, 5 jarige ruin na dressuur nu eerste springlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 03:10

Kan jij hem niet terug in nederland doen voor de tijd dat jij er niet op kan? Bij mij op stal staan meerderen paarden dat gewoon wordt doorgetrainde door iemand voor de klant. Misschien ook een optie in plaats van hem stil te zetten.