We begonnen en eindigden met 3 Tinkers, maar onderweg....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:26

xxrossiexx schreef:
ik schrik er ook best van hoeveel je gewisseld hebt in het afgelopen jaar en voornamelijk van bibi binnen 2 weken weer verkocht?! :o
maar ik wens je veel plezier in 2016 met je paarden! +:)+

oké ik kom tot 7
caily
bo
bibi
lola
kyano
carrera
kyra

oh en om je nummer 8 te geven: Luna

En wederom kun ook jij niet tellen ;)
Als jullie de boel zo na pluizen doe het dan wel goed!

Ik had mij niet zo uitgebreid verantwoord hoor caily!
Je hebt dit jaar een hoop mooie maar ook verdrietige dingen mee moeten maken maar toch boks jij het in je eentje even voor elkaar.

Op naar een mooi 2016 met het trio.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 10:31

Ik kan wat hebben hoor, ik heb nu de twee paardjes die ik absoluut niet verkoop. Ik had ze als samen voor dikke winst naar het buitenland (bekenden die erg goed zijn voor hun dieren) kunnen verkopen, heb er niet eens over gedacht, al bieden ze een miljoen, die twee blijven hier hoor.

Ik hoor jullie al denken maar als deze ook niet meer passen of je het niet meer aan kan? Tja, deze twee zijn gewoon hun puzzelstukjes op hun plek en vanwege de band die ik met ze heb en de situatie hoe ik hier paarden hou, zouden ze niet ergens anders beter af zijn. Als ze "arbeidsongeschikt" raken maakt me dat niks uit, ik heb ze niet voor wat ze kunnen, maar voor wie ze zijn. Als ik ze niet meer kan houden heb ik gelukkig een hele lieve grote vriendenkring en anders bestaan er hele goede pensionplekken!

Maar laten we hopen dat deze dames gewoon heel lang fit en gezond blijven, net als ik. Dan wordt het minimaal 20 jaar samen genieten; plannen genoeg! :D

Zoals in de OP staat, het was even door de zure appel heen bijten, maar dit eindstation is het meer dan waard.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 14:13

Morris schreef:
Cally ga je toch niet verantwoorden, zonde van je tijd en energie.
Laat lekker gaan allemaal.

Mijn laatste commentaar waar t's op reageerd was allesbehalve negatief of sarcastisch bedoeld!

Diszle

Re: We begonnen en eindigden met 3 Tinkers, maar onderweg....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 16:51

Ik weet niet of je mij nog kent (Emmelie), maar ik heb jou nog vers in mijn geheugen zitten, hoe jij Lady, Henk en Kyra leerde kennen en hoe ontzettend gek jij was met deze paarden!
Wat ontzettend gaaf dat jij Kyra nu tot jouw eigen paard mag noemen! En ik kan niets meer dan respect hebben hoe jij je dromen nastreeft en deze moeilijke beslissingen hebt durven nemen.
Alle paarden lijken op de juiste bestemming terecht gekomen te zijn, en ik denk juist dat je trots mag zijn op jouw aandeel hierin!

Ik wens je alle goeds toe voor 2016 met jouw toppers! :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 19:14

Dankjewel Emmelie! Jou zal ik nooit vergeten, wie weet wat ik dan allemaal gemist had? :D Kom je eens langs, dan mag je een ritje met Lady haar dochter maken!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:00

Zo goeiedag, wat een gezellige reacties komen hier voorbij :=

Lotte, ik ken je niet persoonlijk maar zie weleens wat op Facebook voorbij komen en hoewel ik soms ook wel gedacht heb 'huh' heb ik veel respect voor hoe je het allemaal doet. Ik denk dat iemand die de situatie niet kent niet zomaar een oordeel kan vellen. Op naar een knallend 2016 met je bonte toppers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:23

Ik snap dat je verliefd op ze wordt, want op de foto's zijn het echt geweldige beesten.
Bij dat continu inwisselen van paarden kun je je vraagtekens zetten, helaas gebeurt dat veel te vaak met een gewoontedier als een paard, maar wat mij vooral shockeert is:

- Kyano: geboren op 3 juni, wegverhuisd op 23 oktober
- Bibi van Tinkerstal de Gorterstraat: geboren in juni een aantal dagen na Kyano, naar TS verhuisd op 23 oktober, 31 oktober weer wegverhuisd naar een nieuwe stal

Worden die veulens echt op 4,5 maand oud bij hun moeders weggehaald?? :wow:
Dat zou voor mij alleen al een reden zijn om nooit bij Tinkerstal de Gorterstraat naar een paard te kijken. Een slechtere start kun je een paard niet geven, helemaal als je zo'n te vroeg afgespeend veulen vervolgens twee weken later weer doorverhuist. Dat heeft niets meer te maken met paardenliefde of 'het beste plekje' voor een veulen vinden; de enige plek voor een veulen is in de eerst zes maanden namelijk aan de uier van de moeder. Nergens anders.
Dat sommigen ervoor kiezen om een paard op 5,5 maand af te spenen is al jammer, maar 4,5 is echt te absurd voor woorden als je het over paardenliefde hebt. Dat alleen al zet alle andere verkopen 'uit liefde voor het paard' in een heel donker daglicht.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:19

Heb je overzicht direct op dezelfde dag gezien en gelezen maar kon de juiste woorden niet vinden om te reageren... Naar nu ik zoveel reacties zie/lees pfff tja dan wil ik toch reageren.
De meeste mensen die hier zo negatief reageren kennen je niet en hebben geen idee dat "houden van" ook los laten is.. Je hebt de juiste keuzes gemaakt en wat bokt daarvan denkt is jammer... Wij weten wel beter!!

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:20

xyzutu2 schreef:
Ik snap dat je verliefd op ze wordt, want op de foto's zijn het echt geweldige beesten.
Bij dat continu inwisselen van paarden kun je je vraagtekens zetten, helaas gebeurt dat veel te vaak met een gewoontedier als een paard, maar wat mij vooral shockeert is:

- Kyano: geboren op 3 juni, wegverhuisd op 23 oktober
- Bibi van Tinkerstal de Gorterstraat: geboren in juni een aantal dagen na Kyano, naar TS verhuisd op 23 oktober, 31 oktober weer wegverhuisd naar een nieuwe stal

Worden die veulens echt op 4,5 maand oud bij hun moeders weggehaald?? :wow:
Dat zou voor mij alleen al een reden zijn om nooit bij Tinkerstal de Gorterstraat naar een paard te kijken. Een slechtere start kun je een paard niet geven, helemaal als je zo'n te vroeg afgespeend veulen vervolgens twee weken later weer doorverhuist. Dat heeft niets meer te maken met paardenliefde of 'het beste plekje' voor een veulen vinden; de enige plek voor een veulen is in de eerst zes maanden namelijk aan de uier van de moeder. Nergens anders.
Dat sommigen ervoor kiezen om een paard op 5,5 maand af te spenen is al jammer, maar 4,5 is echt te absurd voor woorden als je het over paardenliefde hebt. Dat alleen al zet alle andere verkopen 'uit liefde voor het paard' in een heel donker daglicht.

Even off-topic; maar ja, dat is vrij normaal
In de fokkerij, voor de winter dus vaak eind oktober moeten ze weg bij moeders. À omdat fokkers in de winter veulens bijna niet verkocht krijgen. B het inscharen bij opfoks lopen vaak tot half november.

Dat het beter is voor een veulen om langer bij mama te blijven spreekt vanzelf, maar het gebeurd veel vaker en bij heel veel grote fokkerijen zo. Dus dit is weinig aan ts aan te merken ;-)