Wat hebben jullie aan je paard overgehouden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:05

kimmie636 schreef:
Een altijd lege portemonnee en wat blauwe plekken maar gelukkig nooit wat ergs. :)

Wil je over 40 jaar nog wel eens horen :+

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:11

Heb geen eigen paard maar aan de manege paar/andere maarden waar ik op heb gereden heb heb ik wel wat dingetjes aan overgehouden.
- Schouder uit de kom, en nu chronische schouderklachten (waaronder uit de kom gaan). Tja, werd gelanceerd en maakte een judo-rol om mijn val te breken. Beter mijn schouder dan mijn nek...
- Zwaar gekneusde pols en voet. Tja..dat komt er van als er een paard over je heen gallopeerd en op je arm en voet gaat staan.
En een hele hoop blauwe plekken, verrekingen en een aantal kneuzingen. :+

Van mijn verzorg paarden heb ik alleen nog maar beurse ribben gehad. Het beest ging galoperen en bokken, nog voor ik goed en wel in het zadel zat. En het was een wester zadel. Dus die knop prikte behoordlijk in mijn ribben terwijl ik daar zo in aan het zadel bungelde. >;)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:13

mank lopen, slecht trap kunnen lopen (vooral als ik moe ben) en eel sneller last van mijn rug. Door een gebroken bovenbeen ruim 7 jaar geleden. Paarden gaan ook weg als ik een plekje kan vinden

Madje1992

Re: Wat hebben jullie aan je paard overgehouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:20

Lege bankrekening en angst om op andere paarden te rijden

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:26

Op dit moment??? Arm in mitella en woensdag weer melden in het ziekenhuis! .
Je beleefd altijd wel iets met die lieverdjes

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:27

Chronische rugblessure, gebroken neus, 2 gekneusde handen tegelijk, en momenteel gekneusde kuit + voet. En ik ben op de manege ooit bovenop een hindernis gevallen, met 1 been links, 1 been rechts van de balk. Alles onder het bloed en ik kon 2 weken niet plassen van de pijn :Y) :(:)

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:27

Door een trap in mijn gezicht was mijn neus versplinterd, waren mijn oogkassen helemaal kapot en mijn kaak gebroken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:28

Een betere gezondheid, mentaal is hij zo ontzettend belangrijk voor mij!
Fysiek gaat daardoor vanzelf mee, ik kom zo veel meer buiten en beweeg meer op een niet te uitputtende manier.
Ik rijd alleen niet, dat heb ik wijs opgegeven dus ik men.
Verder een lege bankrekening, deze maand de dierenarts gehad voor een peesscan omdat ik vreesde voor een peesblessure.
Gelukkig goed nieuws, dus dat scheelt weer. *\o/*

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:28

2 x hele schouder kapot met flink wat breuken, schouder aantal keer uit ge kom gehad. Heel veel blauwe plekken en inwendige bloedingen en een gekneusde enkel. Maar buiten dat hele fijn herinneringen en momenten met hem gehad! <3 <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:32

Het is niet blijvend maar ook weer wel want elke dag als ik bij hen ben stond hij zijn hoofd aan de mijne. ALTIJD.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:35

Blijvend een kromme arm.

Daarnaast; zwaar gekneusd stuitje, meerdere hersenschuddingen waarvan 1 zware, gekneusde nek, gekneusd been, gekneusde hand, duim uit de kom, rug gekneusd, ribben gekneusd (2x), scheurtjes in de bovenbeenspieren en uiteraard ook gekneusde enkels, blauwe en gekneusde tenen en voeten :'). Sinds 2 jaar loop ik bij een fysio en zijn mijn rugklachten minder. Al die klappers zijn niet goed voor je lijf.

Als je het zo allemaal bij elkaar opteld nog best veel eigenlijk..
Laatst bijgewerkt door JorisDy op 21-12-15 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:36

ik heb helaas ook het een en ander vervelende dingen overgehouden aan paarden

zo heb ik een litteken op mijn arm omdat een paard mij zo nodig moest bijten >;) (gelukkig niet mijn eigen paard) en nog een litteken net onder mijn sleutelbeen, door een paard wat me omver had gerend en bovenop me kwam staan.

een gebroken rug door een val van mijn eigen paard, hij was een beetje erg enthousiast en ging hard bokken en vervolgens scherp naar links en ik vloog rechtdoor. :x

voor de rest rij ik nog steeds met veel plezier! alleen nog steeds last van mijn rug, maar ja wat wil je als je doorloopt terwijl je rug is gebroken! _-:(

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:38

Wat ik aan mijn pony heb overgehouden? Een passie, een droom en een reden om elke dag m'n bed voor uit te komen :D Het gaat niet altijd vlekkeloos, maar de mooie en goede momenten zijn de enige die ik onthoud :=

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:40

Van alles, vooral kneuzingen en blauwe plekken...

En over koeien begin ik niet eens, van gebroken botten en een compleet blauwe hand tot zuigplekken...
(dan wel Blonde d'Aquitaines, geen schattige melkkoetjes...)

Maar ach, tis het wel waard hoor, dat maandelijks omver gestampt worden en getrapt worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:43

Huh, daar maak je toch biefstukken van??

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:47

Haha leuk topic!
Alle gekneusde, gebroken en gescheurde botten en spieren ga ik niet tellen, wordt een volledige pagina. Gelukkig heb ik net zoveel littekens die niet van de paarden afkomstig zijn.

Lege bankrekening uiteraard.

Verder heb ik mijn geestelijke gezondheid en mijn relatie aan mijn paard te danken. Iedereen die ook een relatie heeft met iemand die depressief is weet wat ik bedoel. Gelukkig kan ik op een paardenrug alles relativeren.

En verder heel veel zelfkennis.

Kort samengevat; ze zijn het waard!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:49

Morganlefay schreef:
Huh, daar maak je toch biefstukken van??

Van koeien? Neeh, de dames niet hoor, vorige week nog bijna door een bokkende kudde bijna omvergerend... Ook kalfjes vermoorden je zo met een trap :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:51

een bult op mijn bovenbeenspier:paard was niet blij dat ik bij z'n stal stond terwijl er eten aan kwam.hij draaide zich met z'n billen naar me toe,luiterde niet naar mijn waarschuwing,haalde uit en bam!vol op mijn bovenbeen.met als gevolg ,2 maanden moeilijk lopen en pas na 6 maanden kon ik alles weer.wel af en toe nog die bult die ik voel,maar had erger gekund

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:56

Een dode dikke teen, en een rug die op 3 verschillende plaatsten nog steeds met haken en ogen aan elkaar hangt door breuken en barsten en hoekjes en kantjes eraf :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:59

na 50 jaar paarden is er wel e.e.a. stuk gegaan aan mijn lijf..... blijvend: na een hap in mijn arm is er een bult in een spier van mijn bovenarm gebleven, mijn rechter SI gewricht (rug) is niet meer helemaal jofel na een val, de linkerhelft van mijn gezicht is wat verfrommeld na een val, mijn neus is een paar x gebroken vroeger door die fijne caps met zo'n elastiekje onder je kin (toen had je nog geen andere) en ik heb een flubberknie: knieschijf schiet er steeds uit, geen banden meer, maar als ik een nieuwe knie krijg, kom ik nooit meer op een paard en ik ben nog geen 60, dus dat wil ik niet :+

en dan de nodige kapotte middenvoetsbeentjes en tenen van de lomperikjes die het nodig vonden om even op mijn voeten te landen |o en slijmbeursontstekingen van het dagelijks uitmesten en vegen met te zwaar materiaal. (nu ik alles in eigen bezit/beheer heb, heb ik dat materiaal aangepast aan voor mij hanteerbaar spul)

Mijn paard is nu 17, ik hoop dat hij nog heel lang blijft, we worden samen oud, hij heeft ook de nodige mankementjes opgelopen in de loop der jaren <3

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:04

Een blij gevoel <3 Aan alle ehm... inmiddels 14, van wie we er nu nog 9 hebben.

Verder een zere bankrekening, of een zeer hart wegens overlijden. Lichamelijke ongemakken die variëren van een hersenschudding of een kapot onderbeen, tot 3x gebroken kleine teen (was zelf de ezel in die tijd gok ik :') ) en ontwrichte ledematen en dan heb ik vast nog wat verdrongen.

En dan toch blijft dat blije gevoel. <3
Laatst bijgewerkt door Sientje op 21-12-15 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:06

Morrie schreef:
na 50 jaar paarden is er wel e.e.a. stuk gegaan aan mijn lijf..... blijvend: na een hap in mijn arm is er een bult in een spier van mijn bovenarm gebleven, mijn rechter SI gewricht (rug) is niet meer helemaal jofel na een val, de linkerhelft van mijn gezicht is wat verfrommeld na een val, mijn neus is een paar x gebroken vroeger door die fijne caps met zo'n elastiekje onder je kin (toen had je nog geen andere) en ik heb een flubberknie: knieschijf schiet er steeds uit, geen banden meer, maar als ik een nieuwe knie krijg, kom ik nooit meer op een paard en ik ben nog geen 60, dus dat wil ik niet :+

en dan de nodige kapotte middenvoetsbeentjes en tenen van de lomperikjes die het nodig vonden om even op mijn voeten te landen |o en slijmbeursontstekingen van het dagelijks uitmesten en vegen met te zwaar materiaal. (nu ik alles in eigen bezit/beheer heb, heb ik dat materiaal aangepast aan voor mij hanteerbaar spul)

Mijn paard is nu 17, ik hoop dat hij nog heel lang blijft, we worden samen oud, hij heeft ook de nodige mankementjes opgelopen in de loop der jaren <3

:7

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:13

Na de mooiste 11 jaren met hen, nu een gebroken hart zonder hen...
Helaas hoort afscheid nemen bij het leven en slijt dat gebroken hart ook wel weer :j

Verder geen nare dingen als gebroken ledematen ofzo :n :')

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:15

Naast wat hersenschuddingen, gekneusde ribben, arm uit de kom, verstuikte pols, ettelijke blauwe ogen, gat in m'n kop, gebroken enkel, gebroken middenhandsbeentje en een hersenkneuzing niets eigenlijk. Valt best mee voor 40 jaar...

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:21

- Een litteken op mijn rug van een val buiten van mijn eerste paard
- litteken van een flinke bijt van een verzorgpony
- Een scheurtje in mijn schouder door een val van een zogenaamd braaf paard waar ik ging kijken om eventueel te kopen en waar ik nu na bijna 5 jaar nog steeds last van heb.

En verder regelmatig wat blauwe plekken van mijn huidige paard die me als schuurpaal gebruikt na het rijden :( en in het begin toen ik hem net had ook regelmatig een blauwe voet of teen. Gelukkig nog nooit iets heel ernstigs!