Wat gebeurt er met jouw paard na jouw dood?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:28

Door alle berichten ben ik toch ook weer aan het nadenken gezet en heb besloten dat ik het nog iets verder ga toespitsen; nu heb ik het namelijk alleen over [***], maar wie weet wat er nog aan paardenspul bij komt. Dat wil ik dus veranderen in paarden/pony's ipv paard, en dan wil ik ook meteen tweede persoon als 'peetouder' opnemen zodat de paarden altijd ergens terecht kunnen, ook als het de eerste persoon door welke omstandigheid dan ook niet uitkomt. En die persoon krijgt dan natuurlijk ook het hele toebehoren inclusief de barokke tuigen, maar daar heeft over het algemeen nooit iemand bezwaar tegen. ;)

Memuska

Re: Wat gebeurt er met jouw paard na jouw dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:31

Toevallig ben ik vorige week mijn testament wezen aanpassen: mijn merrie is 2 maand terug overleden dus die moest er uit, en mijn nieuwe paard moest er in. Mijn bruggepensioneerde en het trekpaard blijven hier. Bij de jonge staat genoteerd dat eerst de vorige eigenaresse / fokster de kans krijgt om hem terug te kopen / nemen (dat moet mijn vriend dan maar regelen), anders gaat hij naar mijn trainer.

Mijn andere dieren (hond, katten, papegaai, koi) staan trouwens ook in mijn testament.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:43

Ik wil dat Sam op zijn huidige stal blijft waar hij nu zo geniet van het leven. Mijn man, bijgestaan door mijn ouders, krijgen de zorg over hem. Op het moment dat het niet meer haalbaar is om hem in leven houden (medisch, financieel), wil ik dat hij ingeslapen wordt. No way dat hij de handel in gaat.

Nu dit alles maar een vastleggen op papier..

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:50

Hier staat een pony die van mijn vader is.
Een draver op mijn naam en een pony bij de vriendin van mijn vader.

Overlijdt mijn vader dan blijven de pony's gewoon staan waar ze staan.
Moest er iets met mij gebeuren dan blijft de draver ook gewoon thuis staan.

Ze hebben allemaal hun mankementen dus meteen verkopen zal er niet in zitten.
Maar niets op papier, vind ik te moeilijk om te doen aangezien er zoveel nog kan veranderen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:53

Mijn paarden gaan naar een goede vriendin van mij die een eigen pensionstal/verkoop/trainingsstal heeft. Dan mag ze zelf beslissen of ze ze wil houden om bijvoorbeeld lessen op te geven of dat ze er een goed nieuw thuis voor zoekt. Maar ik weet dat zij de mogelijkheden heeft om de paarden op te vangen en dat ze ze super leuk vindt. Dit is uiteraard ook met haar besproken. De katten daar ontfermd mijn familie zich over. Hoe of wat weet ik niet, dat is nu ook moeilijk te specificeren, maar ze hebben genoeg verstand van katten om dat goed op te kunnen lossen. Ze hebben echter totaal geen verstand van paarden, daarom vind ik het belangrijk om voor de paarden echt iets te regelen, dat mijn ouders niet ineens met 2 paarden en iedere maand flinke kosten zitten te kijken.