Verkoop veulen loopt niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:04

ponyparadijs schreef:
Anoniem schreef:
Ik denk dat je zoals hij nu is er met veel geluk een 1300 à 1400 euro voor krijgt. Als jou maandelijkse kosten niet hoog zijn en je hebt de ruimte kun je hem beter laten staan tot hij 3 is, beleerd leveren ze altijd meer op. Maargoed of je dan wel uit komt in je kosten is natuurlijk erg afhankelijk van hoe je hem kunt stallen tot die tijd.

Voor 1300 - 1400 euro mag je hem zo op komen halen hoor

Dan diskwalificeer je jezelf wel met die vraagprijs. Het is toch niet geloofwaardig dat er zoveel af kan. Had hem dan gelijk voor 1300 neergezet dan was je hem waarschijnlijk wel kwijt geweest. Nu is het te laat ivm inscharen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:05

Kopers gaan in veel gevallen uit van de vraagprijs en gaan niet heel sterk onderhandelen. Als ze al onderhandelen, dan gaan ze vaak uit van een afwijking op de vraagprijs tot zo'n max 20%, dat is bij 2000 euro dus een prijs van 1600 euro, wat nog heel wat anders is als 1300-1400 euro. Ik zou de prijs dan ook verlagen, zodat je meer in de verwachting van de koper komt.

Geef in de advertentie ook aan dat het paard tot een bepaalde leeftijd bij de moeder blijft, en dus bijvoorbeeld de winter nog daar kan blijven.

MissBmx

Re: Verkoop veulen loopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:05

misschien dan geen vraagprijs neerzetten maar bij: doe een goed bod of voor een goede toekomst is de prijs bespreekbaar

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 21:08

janderegelaa schreef:
Dan diskwalificeer je jezelf wel met die vraagprijs. Het is toch niet geloofwaardig dat er zoveel af kan. Had hem dan gelijk voor 1300 neergezet dan was je hem waarschijnlijk wel kwijt geweest. Nu is het te laat ivm inscharen.

Uiteraard heb ik de hoop gehad dat hij bij iemand anders net zo in de smaak zou vallen als bij mij.
En ik er dus iets meer dan 1300 voor zou vangen.

Inmiddels de vraagprijs aangepast

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:09

Dit lijkt mij geen vraag ,meer een noodoproep voor een nieuwe eigenaar.
Het zal de prijs niet ten goede komen maar ook niet het soort baas die je het liefste wilt voor je veulen.

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:10

Het is nu iid een lastige tijd, zelf ben ik juist op zoek naar een merrieveulen met goed papier, een kwpn er dan wel.
De meeste hengsten zullen nu iid al in de opfok staan.....
Laatst bijgewerkt door Yadano78 op 11-12-15 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Blixem

Of vaak de advertentie opnieuw plaatsen dan staat hij bovenaan ;)

Maar inderdaad niet de tijd van het jaar nu :)

Anomien

ik had zeker 1900+ neer willen tellen voor deze man. 1300 is te weinig voor zo'n dier.

Bowen

ponyparadijs schreef:
Bowen schreef:
Dit gaat toch over redenen waarom je veulen niet verkoopt? Kan je een pm sturen met de vraag of ik hem koop als hij met 9 maanden afgespeend wordt, maar dat is erg flauw te noemen.

Voor mij en heel wat anderen, is zo jong een reden om af te haken. Zou het kunnen helpen om in de advertentie aan te geven dat hij bv tot het voorjaar bij jou kan blijven.

Mochten er mensen echt geïnteresseerd zijn dan is er heel veel bespreekbaar.
Er staat niet bij dat hij nu weg moet
Er staat niet bij dat hij moet blijven
Met mij kan je heel veel kanten op.

Overigens is het bespreken van een PB niet zo netjes.
Maar ook al val je over het feit dat hij nu net 6 maanden is ook jij koopt hem niet

Ik heb al 3 paarden. Maar zou ik er 1 bij zoeken dan zou het een veulen zijn, maar niet van 6 maand,die advertenties sla ik over (behalve dan als aangegeven wordt dat het veulen pas vanaf een bepaalde leeftijd weg mag en evt pas op een later en veel gunstiger moment om in te scharen in een nieuwe kudde).

Het enige wat ik zeg is dat het misschien kan helpen om in de advertentie te zetten dat hij gewoon tot het voorjaar bij jou kan blijven.
Nu in de winter is in scharen namelijk helemaal niet zo ideaal.

Ik vind trouwens sarcastische pm's sturen ook niet zo netjes , als je naar wil doen, doe het dan met open vizier.
Laatst bijgewerkt door Bowen op 11-12-15 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:11

Gillbo schreef:
misschien dan geen vraagprijs neerzetten maar bij: doe een goed bod of voor een goede toekomst is de prijs bespreekbaar

Dan krijg je 6000 pbtjes van mensen die 100 euro bieden. Als je 1500 wil zou ik voor max 1700 adverteren.

Aanhouden is ook maar beperkt rendabel natuurlijk. Totdat hij 4 en goed doorgereden is, heeft hij ook flink meer gekost en flink meer risico gelopen.
Net zo goed blijkt hij met 3 jaar OCD te hebben en krijg je er bwvs ook nog maar 1500 voor.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:12

de titel mag wat mij betreft ook wat beter. Komt nu over als huis tuin en keuken knol.
Terwijl de foto's wat anders laten zien.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:16

Overigens is de vader van dit veulen echt geen slechte hengst.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 21:20

janderegelaa schreef:
echt geen slechte hengst.

Hoe bedoel je dat precies?
Echt geen slechte maar ook niet echt goed?

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:21

Ik vind hem wel een leuk koppie hebben maar ik heb er nu al 3. :') Ik zou het niet teveel vinden wat je ervoor vraagt hoor. Misschien kan je met 200 zakken en dan ben je hem zo kwijt. Het is jammer genoeg een lastige tijd om te verkopen in iedergeval. Wij hebben 2,5 jaar geleden een veulen van 7 maanden gekocht voor 950 waarvan de vader niet eens bekend was en hij kwam van de manege af.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:25

ponyparadijs schreef:
janderegelaa schreef:
echt geen slechte hengst.

Hoe bedoel je dat precies?
Echt geen slechte maar ook niet echt goed?

Echt geen slechte als ik vind het wel een goede hengst.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:41

Aah hij komt nog even te vroeg, wat een leuk ding! <3

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:08

Ik denk dat de prijs niet eens zo uitmaakt in jouw geval. De tijd van het jaar is nu gewoon niet gunstig. Ik zou hem gewoon nog een keer voorbrengen volgend jaar in de hoop dat hij dan bij iemand in het oog springt. Komt vast wel goed met een beetje geduld.

Wat leeftijd betreft, ik heb mijn veulens gekocht met een paar dagen. De afspraken over per wanneer je een veulen mee wil nemen kun je zelf maken.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 09:43

_sharonnn schreef:
Aah hij komt nog even te vroeg, wat een leuk ding! <3

Hoe veel is even te vroeg? ;)

Jessix schreef:
Ik denk dat de prijs niet eens zo uitmaakt in jouw geval. De tijd van het jaar is nu gewoon niet gunstig. Ik zou hem gewoon nog een keer voorbrengen volgend jaar in de hoop dat hij dan bij iemand in het oog springt. Komt vast wel goed met een beetje geduld.

Wat leeftijd betreft, ik heb mijn veulens gekocht met een paar dagen. De afspraken over per wanneer je een veulen mee wil nemen kun je zelf maken.

Dat nu de tijd van het jaar mee speelt begrijp ik
Maar hij staat natuurlijk al geruime tijd te koop

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:51

Is de prijs inmiddels aangepast? Want ik zie nog steeds 1700 euro bij de advertentie staan, maar in dit topic roep je dat hij voor 1300 euro weg mag. Dan neemt niemand die 1700 euro natuurlijk nog serieus en vraag ik me af waarom het er überhaupt nog bij staat?

Verder leuk veulen, maar niet bijzonder en dan ook nog NRPS papier, waar ik zelf niets tegen heb, maar wel een kleine groep geinteresseerden trekt.
Ik denk overigens dat dit topic ook niet in je voordeel werkt.
Overigens heb ik het idee dat bij pony's voornamelijk de dieren met een speciaal kleurtje trekken, hoewel ik die vaak juist niet heel bijzonder meer vind. Ik zie liever een goede bruine of vos dan een halfslachtige palomino of valk.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:58

Ik denk niet dat het de vraagprijs is. Het is een slechte tijd, het us gewoon lastig om te verkopen en hengstveulens nog lastiger

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:11

Ik heb je advertentie even gelezen.
Afgezien van de foto's die inderdaad veel sprekender kunnen is er met de advertentie niet heel veel mis.
Echter; je vraagt 1700(of nu inmiddels 1300) euro voor een hengstveulen met NRPS papier, een gewone kleur zonder spectaculaire aftekeningen en met normale gangen.
Hij valt niet op; is geen hoogvlieger.
Zegt natuurlijk niets over zijn kwaliteiten als rijpaard later maar, mensen kopen naar de huidige situatie.
Met zo'n vraagprijs wil je niet verkopen, simple as that.
Reëel voor zo'n veulen is 900 euro.
Dat jij daar niet mee uit de kosten bent dat begrijp ik maar, dat is het risico van fokken en iedere fokker weet dat de kans dat je geld toe moet leggen(zeker op hengsten) groot is.
Je gaat, ook als je dit veulen nu laat staan, nooit je investering eruit halen.
In jouw geval zou ik hem nu van internet afhalen; hem volgend voorjaar als jaarling goed op de foto zetten en dan 1300 euro vragen.
Is de kans groot dat hij alsnog voor 1000 weggaat maar, dan ben je hem wel kwijt.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:26

Prima afstamming, ik vind de prijs helemaal niet gek. Jammer dat er geen juiste reacties op (zijn ge)komen. Heb je hem al op ehorses.de? Toen ik mijn Haflinger hier voor 3000€ te koop had vonden de mensen in NL het aardig wat geld en vanuit Duitsland kreeg ik de vraag waarom hij zo goedkoop was. Uiteindelijk is hij daar ook heen gegaan en hebben die mensen er 400 km enkele reis voor gereden. Groningen ligt op een prima afstand van Duitsland en daar is de markt veel groter, zeker het proberen waard :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 10:28

Cayenne schreef:
Overigens heb ik het idee dat bij pony's voornamelijk de dieren met een speciaal kleurtje trekken, hoewel ik die vaak juist niet heel bijzonder meer vind. Ik zie liever een goede bruine of vos dan een halfslachtige palomino of valk.

Het is geen pony hoor.

Nessie schreef:
Prima afstamming, ik vind de prijs helemaal niet gek. Jammer dat er geen juiste reacties op (zijn ge)komen. Heb je hem al op http://ehorses.de? Toen ik mijn Haflinger hier voor 3000€ te koop had vonden de mensen in NL het aardig wat geld en vanuit Duitsland kreeg ik de vraag waarom hij zo goedkoop was. Uiteindelijk is hij daar ook heen gegaan en hebben die mensen er 400 km enkele reis voor gereden. Groningen ligt op een prima afstand van Duitsland en daar is de markt veel groter, zeker het proberen waard :)

Ik zal eens kijken of ik hem daar op kan zetten

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:44

Ik heb je advertentie bekeken en ik mis goeie foto's. Als ik door een pagina met advertenties heen scroll dan kijk ik naar de foto's en daar baseer ik op of ik de advertentie wil bekijken. De foto's die er nu bij staan geven geen goed beeld, hoe schattig hij ook was als bouwpakketje van de zomer. Persoonlijk zie ik liever een goede foto van zijn hoofd, volledig lijf en hoe hij beweegt, als extra zijn 1 foto van vader en 1 foto van moeder voldoende. Daarnaast spreken titels met woorden als ' gave ' ' super mooie e.d ' mij minder aan.

Ik heb mijn merrie eind januari gekocht toen ze anderhalf was en daar was de prijs er toen naar, die man wilde er vanaf en ik was er heel blij mee. Als je er niet persé nu vanaf wilt dan zou ik tot maart/april wachten en dan weer in de verkoop zetten.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:54

Knert schreef:
ik had zeker 1900+ neer willen tellen voor deze man. 1300 is te weinig voor zo'n dier.

Precies, hij heeft een prachtige vader (heb hem zien lopen en as errrug onder de indruk!) en heeft een aansprekend koppie, ziet er lekker wakker uit.

Ik heb de laatste reacties niet gelezen dus kan best zijn dat ik iets nu niet heb gelezen.