Dorine92 schreef:PollyKnollie schreef:Soms doen mensen hun paard weg omdat ze er 'niets mee kunnen'... Onzin!
Ik persoonlijk vind het heerlijk om met een 'oudje' te wandelen of lekker te knuffelen.
Uhh nee dat is geen onzin. Dat VIND JIJ hooguit onzin. Als ik ergens naar wil kijken koop ik wel een vis, als ik wil knuffelen koop ik wel een konijn en als ik wil wandelen koop ik wel een hond. Stukken goedkoper, zelfs al koop je ze alledrie
Betekent niet dat ik niet om mijn paard geef maar ik ben wel realistisch. Ik ga geen honderden euro's per maand uitgeven voor een paard waar ik niet meer mee kan doen wat ik ermee wil doen. Op een landje pleuren doe ik ook niet want ik denk dat iemand anders nog veel plezier van hem kan hebben en heel erg veel van hem kan leren. Voor alles is een markt. Ik denk dat er zeker mensen zijn die de leeftijd geen punt vinden als ze voor een gunstige prijs een doodbraaf lichte tour paard kunnen kopen.
amen..
als ik een oud paard wil knuffen ga ik wel naar een stichting of naar de kinderboerderij..
ik vind 185 euro per maand stalling+ voer + smid + tandarts + arts een beetje te veel voor een grote knuffel.
wandelen kan ik ook heel goed gratis.. en als ik mijn paard om wat voor reden zou moeten wegdoen, dan zijn mijn stalgenoten maar al te blij als ik met die van hun zou willen gaan wandelen.. kost mij 0.0.
ik heb mijn paardje gekocht als rijdier en maatje. als een van beiden zou gaan ontbreken, dan is het niet realistisch om hem aan te houden.. ik ben geen miljonair, ik heb geen eigen weide en ik heb mijn pony gekocht om vooral lekker mee door de bossen te zwerven.. ik erop, hij onder mij wel te verstaan.. dan wandelen we best een keertje als afwisseling of zoals nu, dat zelfs opzadelen leidt tot stikbuien wegens kinkhoest aan mijn kant.. maar als de band weg is, of hij is niet meer geschikt om mee te rijden.. dan zal hij, zoals het er nu voorstaat echt weggaan.. het zij naar iemand waar hij een goed plekje krijgt, hetzij slacht/inslapen.

Die blijft.

.
Ben het overigens wel met je eens!