De prinsesjes zonder cap...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:35

Mungbean

Re: De prinsesjes zonder cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:41

Het goede nieuws is: als men zich over dit soort dingen op kan winden omdat ze geen grotere zorgen hebben om zich mee bezig te houden, dan gaat het heel goed met de gemiddelde Nederlander :D

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:43

Ik zie drie blije kinderen op hun ponies. Zonder cap, dat is een beetje dom. Verder lekker de verantwoordelijkheid van de ouders.

Zo. En nu weer verder. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:45

Pff wat een ontzettend gezeik weer. Sommige mensen doen echt alsof je nooit gewond kan raken als je dat ding maar op zet. Ik zelf rijd ook zonder cap, nou en? Moet ik toch lekker zelf weten? En die meisjes hebben heus geen voorbeeldfunctie, als kinderen die foto zien denken ze: 'Hé, dat zijn de prinsesjes op hun pony! Leuk!' En niet: 'Oh, de prinsesjes hebben geen cap op dus hoef ik dat lekker ook niet.' Daar letten ze helemaal niet op. Arme Amalia, moet zij straks regeren over zo'n zeikland. Kunnen we nou nooit ergens positief over zijn zonder er commentaar op te leveren?! Vind het belachelijk dat die 'deskundigen' overal commentaar op willen geven... De Facebookpagina van de Hoefslag had de foto ook gedeeld en de reacties daarop: Om te gieren! Daarmee vermaak je je minstens een kwartier :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:46

Flux schreef:
Ik zie drie blije kinderen op hun ponies. Zonder cap, dat is een beetje dom. Verder lekker de verantwoordelijkheid van de ouders.

Zo. En nu weer verder. ;)

Inderdaad!

Sunnda

LindyH schreef:
De doelgroep van de foto is nu eenmaal niet paardrijdend Nederland dat een punt kan maken van het ontbreken van de cap. De doelgroep is heel Nederland, dat graag het gezicht van de prinsesjes goed wil zien. Met cap was deze foto gewoon niet geschikt geweest voor dat doel.

Eigenlijk had deze foto helemaal niet gemaakt moeten worden, maar ik denk de voordelen van 'Oh wat leuk, de prinsesje op hun paard' van de gemiddelde Nederlander wel opwegen tegen de 'Waar is hun cap?' van sommige paardenliefhebbers.

Wat ik me wel afvraag: Heeft de koninklijke familie nog niet genoeg ervaring met ernstige sportongelukken met hersenschade? :x

Wat mij betreft heeft de koninklijke familie niet zozeer een voorbeeldfunctie wat betreft het dragen van een cap, maar wel een verantwoordelijkheid om de prinsesjes te beschermen. Ze zijn van ons allemaal. We betalen allemaal belasting onder andere voor hun beveiliging. Dan is een foto waarop ze het niet zo nauw lijken te nemen met hun eigen veiligheid wel vreemd.

Ik zou een brief sturen: ehmmm de kinderen zijn van ons allemaal want il betaal belasting. Dus ik eis een cap. :') :j

Je hebt vorig jaar ook meebetaald dmv belasting/zorgverzekering aan mijn operatie door een paard. Ben ik nu van jou en de rest ban NL?
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 08-12-15 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Misschien hebben ze het wel expres gedaan vanuit marketing oogpunt. Zo heb je tenminste weer eens de aandacht :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:47

XxFyrstaxX schreef:
Pff wat een ontzettend gezeik weer. Sommige mensen doen echt alsof je nooit gewond kan raken als je dat ding maar op zet. Ik zelf rijd ook zonder cap, nou en? Moet ik toch lekker zelf weten? En die meisjes hebben heus geen voorbeeldfunctie, als kinderen die foto zien denken ze: 'Hé, dat zijn de prinsesjes op hun pony! Leuk!' En niet: 'Oh, de prinsesjes hebben geen cap op dus hoef ik dat lekker ook niet.' Daar letten ze helemaal niet op. Arme Amalia, moet zij straks regeren over zo'n zeikland. Kunnen we nou nooit ergens positief over zijn zonder er commentaar op te leveren?! Vind het belachelijk dat die 'deskundigen' overal commentaar op willen geven... De Facebookpagina van de Hoefslag had de foto ook gedeeld en de reacties daarop: Om te gieren! Daarmee vermaak je je minstens een kwartier :')

Zou (als ik er één had) mijn dochter van 12 nooit zonder cap op een paard laten :n
Onverantwoordelijk doet ze maar als ze volwassen is.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:49

Wat ik het ergste vind is dat iedereen er blijkbaar wat van moet vinden. Je zal zo onder een vergrootglas liggen, brr.
Of ze doen het goed of niet. Er zit weinig tussenin. Hier ook weer. Gezeur.
Ik zou zó gestoord worden als ik zo bekend zou zijn.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:51

Leven en laten leven, waar men zich al druk om kan maken zeg.... pfff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:52

Selina schreef:
XxFyrstaxX schreef:

Zou (als ik er één had) mijn dochter van 12 nooit zonder cap op een paard laten :n
Onverantwoordelijk doet ze maar als ze volwassen is.

Nou mijn moeder is alles behalve onverantwoordelijk :') Ik vind dat iedereen zelf moet weten of hij/zij een cap draagt of niet. Als iemand zonder helm op een fiets stapt hoor je daar ook niemand over, kan ook van alles op gebeuren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:53

Ja het viel me meteen op. Ik ben nog van de generatie waarin ik van mijn paard gebonjourd werd zonder cap, maar ook als ik mijn haren los had. Heb 1x gezien dat een pluk haar aan de gesp bleef hangen bij een val en gelukkig eindigde zij alleen met een kale plek.
Maar blijkbaar ben ik ouderwets en is dit de standaard van het koningshuis. Prima hoor, zolang als eentje haar hoofdje spietst we geen dramas hoeven te maken met z'n allen. Ik slaap er niet slechter van vannacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:55

luxje schreef:
Leven en laten leven, waar men zich al druk om kan maken zeg.... pfff

Precies _/-\o_
secricible schreef:
Ja het viel me meteen op. Ik ben nog van de generatie waarin ik van mijn paard gebonjourd werd zonder cap, maar ook als ik mijn haren los had. Heb 1x gezien dat een pluk haar aan de gesp bleef hangen bij een val en gelukkig eindigde zij alleen met een kale plek.
Maar blijkbaar ben ik ouderwets en is dit de standaard van het koningshuis. Prima hoor, zolang als eentje haar hoofdje spietst we geen dramas hoeven te maken met z'n allen. Ik slaap er niet slechter van vannacht.

Het was waarschijnlijk alleen maar voor de foto..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:57

dan hoeven we ook niet bang te zijn voor een gespiesd hoofd en is er geen optie tot drama lijkt me. Buiten dat heb ik wel twijfels of ze echt voor de foto hun cap af hebben gezet en hun haar los hebben gedaan en nog even netjes gekamd, maar ik was er niet bij dus meer dan mijn persoonlijke twijfel is het niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:58

secricible schreef:
dan hoeven we ook niet bang te zijn voor een gespiesd hoofd en is er geen optie tot drama lijkt me. Buiten dat heb ik wel twijfels of ze echt voor de foto hun cap af hebben gezet en hun haar los hebben gedaan en nog even netjes gekamd, maar ik was er niet bij dus meer dan mijn persoonlijke twijfel is het niet :)

Als je goed kijkt op het hoofd van Amalia ( :') ) zie je de rode rand van de cap. Maar goed, ik wil geen discussie starten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:59

secricible schreef:

De kans dat ze met een hoofdletsel in het ziekenhuis terecht komen door een ongeval met de fiets is velen mate groter.
Ook een fietshelm wordt aangeraden door diverse instanties.... maar geen hond die daar op let.
http://kinderhelmen.com/pagina.php?id=Waaromstraathelm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:03

Brainless schreef:
secricible schreef:

De kans dat ze met een hoofdletsel in het ziekenhuis terecht komen door een ongeval met de fiets is velen mate groter.
Ook een fietshelm wordt aangeraden door diverse instanties.... maar geen hond die daar op let.
http://kinderhelmen.com/pagina.php?id=Waaromstraathelm

Nee inderdaad, maar eigenlijk is het precies hetzelfde als een cap: laat iedereen het lekker zelf weten. Bij een motor en sommige scooters is het verplicht maar daar kan ik het me nog bij voorstellen, die gaan dan ook veel harder dan een paard of een fiets.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:12

Toevallig zat ik gister in een prachtige discussie over Amalia haar verjaardags cadeau op een Metro artikel, nu zie ik dit weer voorbij komen. :')
Mijn gedachte? Laat die kinderen lekker met rust. Natuurlijk, het koningshuis heeft een voorbeeldfunctie. Maar zullen er nu echt kinderen zijn die in hun paardrijlessen tegen hun instructrice gaan vertellen dat ze geen cap op hoeven omdat de prinsessen dat ook niet hebben? Lijkt me stug.
Voor mijn idee is het gewoon voor de foto gedaan. Want ik moet zeggen, die cap siert niet altijd even leuk op foto's, dus ik vind het oké als je hem af doet om een foto te maken als je stilstaat. Rijfoto's vind ik dan weer wat gevaarlijk, maar dan geld alsnog: eigen risico! Wie zal er nou het meeste last hebben van de val zonder cap? De prinses/persoon in kwestie of Bokt?

Mensen kunnen zich zo opwinden over de keuzes van andere mensen tegenwoordig.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:14

tja voor de foto zonder Cap dat gebeurt hier ook, als je valt heb je hoofdpijn. Maar dat zijn niet onze kopzorgen toch....ook daar hebben ze dan weer een oplossing voor.
Een leuke foto en leuke ponys en ik hoop dat de zussen net zo veel plezier hebben als ieder ander kind! ;)

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:20

Ik vind het een super leuke foto, leuke meiden en leuke pony's. Zelf heb ik ook twee van die leuke pony rijdende meiden :-) en die hebben dus ook al een keer hun cap afgezet voor een mini fotoshoot in de tuin. Pappa net naast de foto er langs, maar de cap was af. Ben super blij met de foto's die daaruit zijn gekomen. Normaal rijden ze met cap EN bodyprotector, maar dit was een risico dat ik aanvaardbaar vond ;-) . Denk dat Maxima dezelfde afweging heeft gemaakt en hopelijk nu ook heel blij is met de foto's van haar meiden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:24

XxFyrstaxX schreef:
secricible schreef:

Als je goed kijkt op het hoofd van Amalia ( :') ) zie je de rode rand van de cap. Maar goed, ik wil geen discussie starten.

Ik heb gekeken, wnat dit stond er eerder ook al. Ik zie geen rode caprand hoor. En ook geen breuk in haar haar van haar zogezegde elastiekje dat ze voor de foto uitgedaan zou hebben. Maar verder ben ik het met je eens, de discussie niet waard want feitelijk doet het er niet toe wat mij betreft, ze moeten het lekker zelf weten. Ik ben ook wel eens op een paard geklommen zonder cap, eigen keuze.

Brainless, ik vraag me af of jou opmerking waar is. Er zullen ongetwijfeld meer hoofdletsels door fietsen zijn dan door paardrijden, aangezien er meer gefietst wordt dan paardgereden, maar ik betwijfel of je met fietsen een grotere kans maakt dan met paardrijden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:25

Wat wel weer heel grappig is: Alexia en Ariane hebben veiligheidsbeugels :)

Btw, ik vind het vooral een ontzettend leuke foto.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:25

Waarom spreekt iedereen over een voorbeeld functie? Het zijn kinderen kom op zeg die hebben geen voorbeeld functie dat mag je niet eens van ze verwachten. 8)7

bijna iedereen doet de cap wel eens of voor de foto dus waarom zouden hun dat niet mogen?

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:28

Ik vind dat je wel een beetje hopeloos bent als je je hier druk over kunt maken. 8)7

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:31

Ach, hoe vaak wordt niet op bokt gezet: 'Ik heb mijn cap even afgedaan voor de foto!'? Wie weet was dit ook wel het geval op deze foto. Bovendien hockeyen de meisjes vast ook niet zonder de (hockey) bescherming en ik denk echt niet dat hun ouders -net zo min als andere ouders- hun jonge dochters zonder enige bescherming laten paardrijden..