en ja tuurlijk.. ik moet ook bekennen dat ik vroeger bijna nooit een cap op had maar ik ben er zelf achter gekomen hoe dom dit was toen ik een keer buiten bewustzijn was... tja
tegenwoordig wel ALTIJD een cap op
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tegenwoordig wel ALTIJD een cap op
Witje2 schreef:Ik zeg altijd: wat je niet hebt, hoef je niet te beschermen....
) word zo gelanceerd.
Niks ernstigs gelukkig, want ik had een cap op.
Maaaarije schreef:Heel eerlijk kan ik ook geen reden bedenken waarom je zonder cap zou rijden.
En ik vraag me dan ook af. Ja het is je eigen verantwoordelijkheid om hem niet op te doen, maar stel dat je paard struikeld/valt/schrikt. Jij valt. Op je hoofd, zonder cap.
Paard in paniek, vliegt misschien wel tegen een wandelaar/fietser/auto op.
En dat had misschien wel voorkomen kunnen worden als je wel een cap op had.
Waardoor er misschien wel andere mensen betrokken worden bij het verhaal "ik kies er voor geen cap te dragen"
Nicky91 schreef:Als iemand klaagt over zijn haar, hoofdpijn, hebben ze niet de goede cap..
Ik heb jaar in jaar uit hoofdpijn gehad door m'n cap, niet omdat die te klein was, maar omdat het te warm was.. Nu heb ik een UVEX (kost ook wat) maar ik heb geen raar cap hoofd meer, het zweet druipt niet meer over me gezicht, en m'n hoofdpijn is ook verdwenen!
Irrica schreef:Het is heel prettig voor jezelf als je zo luchtig in het leven staat en gewoon zonder cap gaat rijden, maar de gevolgen zijn ook voor jezelf als het mis gaat. Ik zou nooit zonder cap op op een paard stappen.
) die ik heb is dat een cap vooral schijnveiligheid oplevert. Het is een hoofdbescherming van niets (vergeleken met bv betere fietshelmen en vooral motorhelmen) en heel erg veel dat erg gevaarlijk en kwetsbaar is wordt niet beschermt. Nek en rug bv, maar ook voor het gevaar dat een paard op je kan staan is je torso en nek niet beschermt (wat toch veel grotere delen zijn, de kans dat ze daarop stappen is groter), alleen maar tot in bepaalde mate je hoofd.Dreamybol schreef:Ach, leeftijd zegt niet alles, getuige de foto van de drie prinsesjes die sinds vandaag op het internet circuleert...
Ik vind dat een cap gewoonte moet zijn, net als op de motor een helm op en in de auto een gordel om. En al die mensen die menen dat het hun eigen zaak is en dat niemand anders er last van heeft? Die zijn nog dommer van dom. Want als het misgaat heeft juist de omgeving er ook last van. Fijn voor omstanders, een gespleten schedel. Of voor het ambulance personeel. Of voor de mensen die jouw familie mogen inlichten.
Maar ja, daar wil men niet over na moeten denken, het is immers hún hoofd en dus alleen hún zaak...
Witje2 schreef:Ik zeg altijd: wat je niet hebt, hoef je niet te beschermen....
ElineR schreef:Ja.
Veel mensen zeggen dat het eigen verantwoordelijkheid is, maar weet je.. Als je op je kop valt, en je hebt iets engs en je moet geopereerd worden, kan je dat niet in je eentje betalen. De verzekering betaalt daar aan mee. En wie betaalt de verzekering? Juist, iedereen.
Hoewel, ik weet niet zeker of de verzekering vervalt als je geen cap draagt..
Maar het is wel slim om een cap op te doen ja.