Wij wilden absoluut een paard die minimaal 1.70 mtr groot was voor de hogere dressuursport.
Het werd er 1 van krap aan 1.60 mtr. Ik ga in ieder geval opvallen als ik de hogere klassen weet te bereiken.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar we waren verliefd
Nu nog steeds blij met hem :p 

maar ach je ziet ze ... De eerste koos mij uit en de tweede koos mijn eerste uit.
ten tweee zou ik NOOIT beginnen aan een paard wat kreupel, ziek of iets in die trant zou zijn dus uiteraard schafte ik een stok kreupele aan. Een schimmel moest ik ook niet want die waren niet schoon te houden. Je raad het al: Tis een schimmel
en een paar over nemen van de manege stond ook niet echt in het lijstje want die waren over het algemeen al "verpest" dus ja hoe kom ik aan de mijne juistum

Jeskim schreef:Vraag mij nu wel af hoe zo veel mensen bij een totaal ander paard zijn uitgekomen.
Hoeveel paarden zijn er bekeken voor er tot koop over is gegaan en waarom worden eisen in dusdanige mate bijgesteld? Waren je eisen dan misschien niet haalbaar, heb je je eigen kunnen over of onderschat?
Gewoon nieuwsgierig hoor!!
Ik ben niet eens gaan kijken bij andere paarden dan die paarden die voldeden aan mijn belangrijkste eisen.
Mijn doel was er even haalbaar mee, anders had ik haar niet gekocht.
. Bomproof is hij wel, op de dagen dat het hem past, de ene dag kan er een bom naast hem ontploffen waar hij niet van opkijkt, de volgende dag schrikt hij van zijn eigen schaduw. Bokken, stijgeren en stuiteren doet hij niet vaak, maar als hij het doet, doet hij het vol overtuiging
. Gelukkig niet met de achterliggende gedachte om mij er af te gooien maar meer om me duidelijk te maken dat hij het toch echt niet met me eens is. De omstanders zijn over het algemeen wel onder de indruk van zijn capriolen
. Doorgereden was hij ook niet. Hij was wel correct ingereden maar daarna is het helemaal fout gegaan. Hij had geleerd dat je heel makkelijk je eigen zin kan doen door het bit vast te pakken, je lichaam te veranderen in een betonnen paal met pootjes en dan lekker in eigen tempo te lopen waar je zelf wil
.