mijn eerste veulen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:27

mijnmacho schreef:
Dus met andere woorden, als een hond die een roedeldier is ook niet gelukkig is en kom niet aan een paard is wat anders. Onze ervaring is, paarden die met meerdere bij elkaar staan niet de aandacht respect en meer niet krijgen die ze werkelijk nodig hebben. Dus een ieder die ook andere beesten heeft hebben ze er minimaal 2 van. WAT EEN ONZIN SORRY. Ik heb ook maar 1 vrouw wil er ook graag 2 hahahahaa wat een gelul sorry zo leefden we vroeger toch ook.

Hoezo... ben jij geen soortgenoot?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:28

Brainless schreef:
mijnmacho schreef:
Dus met andere woorden, als een hond die een roedeldier is ook niet gelukkig is en kom niet aan een paard is wat anders. Onze ervaring is, paarden die met meerdere bij elkaar staan niet de aandacht respect en meer niet krijgen die ze werkelijk nodig hebben. Dus een ieder die ook andere beesten heeft hebben ze er minimaal 2 van. WAT EEN ONZIN SORRY. Ik heb ook maar 1 vrouw wil er ook graag 2 hahahahaa wat een gelul sorry zo leefden we vroeger toch ook.

Hoezo... ben jij geen soortgenoot?

Nou, ik begin eraan te twijfelen.. Ik zie hier eerder een koppige ezel in, dan een weldenkend mens.. :n

mijnmacho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 17:29

klopt struisvogel politiek vraag aan een ieder hier. HOEVEEL JAARLINGEN HEBBEN JULLIE GEHAD EN ZELF GEBRACHT WAAR ZE NU STAAN? Niet ze door een ander laten maken zoals ze nu zijn, wie heeft dit gedaan en het lef gehad hun als jaarling te begrijpen en je eigen fouten toe te geven en terug bekeken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:30

Ik heb 3 jaarlingen gehad.. Sterker nog.. Heb er nu een staan.. (althans.. 9 maanden..) en denk maar niet dat zij alleen staat.. Zij staat met mijn 3 andere paarden.. Variërend in leeftijd.. En ja, ik heb ze gebracht waar ze nu staan.. En ik heb hele fijne, sociale paarden die ik met elk willekeurig paard samen kan zetten..
Laatst bijgewerkt door nine1987 op 04-12-15 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:31

mijnmacho schreef:
klopt struisvogel politiek vraag aan een ieder hier. HOEVEEL JAARLINGEN HEBBEN JULLIE GEHAD EN ZELF GEBRACHT WAAR ZE NU STAAN? Niet ze door een ander laten maken zoals ze nu zijn, wie heeft dit gedaan en het lef gehad hun als jaarling te begrijpen en je eigen fouten toe te geven en terug bekeken.

Ik, ik had een jaarling in de kudde staan die ik zelf de mensenmanieren heb geleerd. Ja dat gaat ook eventjes mis, maar dat is niet erg en dat komt wel goed. Het belangrijkste leerde ze van de kudde namelijk. Jaarling is inmiddels bijna 2,5 en een enorm prettig paard.

Selina

GAAN WE NU OOK AL IN CAPS PRATEN. Je hoeft gelukkig je paard niet alleen neer te zetten om je eigen fouten in te kunnen zien en je paard te begrijpen :+

meisje2000

Jij wil graag twee vrouwen en jou paard wil graag een soortgenoot. Snap je het nu. Jij wilt maar je paard des ter meer. Jei zegt dat honden roedeldieren zijn maar zij komen met grote regelmaat ook i. Aanraking met soo genoten met uitlaten moet dat dan maar verboden worden want ja een paard word alleen maar slechter van een soortgenoot dan zal dat vast voor elk diersoort gelden en dus ook voor mensen

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:32

En jij Ts bent een prachtig voorbeeld van waarom paarden niet vrij verkocht zouden mogen worden...
Niks van kennis maar een heel grote mond en een heel groot ego... Vooral heel jammer voor je paard die over enkele jaren een enkeltje slacht gaat krijgen wegens onhandelbaar en dat zal dan 100% jullie schuld zijn...

Ik hoop van harte dat dit een relaccount is...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:33

maximuss schreef:
En jij Ts bent een prachtig voorbeeld van waarom paarden niet vrij verkocht zouden mogen worden...
Niks van kennis maar een heel grote mond en een heel groot ego... Vooral heel jammer voor je paard die over enkele jaren een enkeltje slacht gaat krijgen wegens onhandelbaar en dat zal dan 100% jullie schuld zijn...

Ik hoop van harte dat dit een relaccount is...

Dat dus.. :j
Had t niet beter kunnen verwoorden..

Brainless

mijnmacho schreef:

Mijn eigen eerste veulen heeft gewoon in de opfok gestaan... die is niet door andere mensen gemaakt, maar gewoon met soortgenootjes.

Dat heeft niets met fouten toegeven te maken; want ik vind dat geen fout.
Ook voor het beleren heb ik liever paarden die 3 jaar in de opfok tussen andere paarden heeft gestaan dat paarden die alleen "opgevoed" zijn door mensen.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 04-12-15 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje2000

En iks heb er ook twee grootbracht. De eerstie 15 jaar geleden epn de tweede is nu 2 jaar en 9 maanden en beide vanaf hun geboorte zelf opgevoed.

Tamara_Macy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:35

mijnmacho schreef:
beste allemaal, Wie heeft er ooit een veulen als hengst gehad en ook nog een Arabier. Die dit wel hebben gehad weten waar we over praten, want als je zijn vertrouwen hebt gewonnen doet die alles voor je. Dit lukt ons perfect en zonder geweld of afzeiken zoals velen doen en zeker laten doen, door anderen (LEKKER MAKKELIJK TOCH). Omdat ze er zelf geen bal vanaf weten, beseffen sommige hier wel over wat voor Kaliber we praten. Denk het niet, dus eerst op goede leuke manier en soms wat harder hem dingen duidelijk maken. Daarna de rest, want is 100x makkelijker hem dingen te laten begrijpen en leren als beiden elkaar vertrouwen.

Ben je serieus of niet? Je praat als een vijf jarig kind over een hengst. Je denkt dat je het zo goed weet. Waarom start je een topic? Je komt jezelf wel tegen als hij je gaat dekken :D :D :D

nine1987

Re: mijn eerste veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:36

*beeld* :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:37

misschien moet je even gewoon Nederlands typen, dan kan iedereen je ook volgen ;)

Waarom zou een paard dat met meerdere in een groep staat niet genoeg aandacht respect en meer (?) krijgen?

(Het mishandel verhaaltje gaat ook nergens over, het zal vast niet opgevallen zijn dat het 99% merrie is die mishandeld/ toegetakeld word, de rest zijn gewoon onhandige ongelukken)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:40

Tamara_Macy schreef:
mijnmacho schreef:
beste allemaal, Wie heeft er ooit een veulen als hengst gehad en ook nog een Arabier. Die dit wel hebben gehad weten waar we over praten, want als je zijn vertrouwen hebt gewonnen doet die alles voor je. Dit lukt ons perfect en zonder geweld of afzeiken zoals velen doen en zeker laten doen, door anderen (LEKKER MAKKELIJK TOCH). Omdat ze er zelf geen bal vanaf weten, beseffen sommige hier wel over wat voor Kaliber we praten. Denk het niet, dus eerst op goede leuke manier en soms wat harder hem dingen duidelijk maken. Daarna de rest, want is 100x makkelijker hem dingen te laten begrijpen en leren als beiden elkaar vertrouwen.

Ben je serieus of niet? Je praat als een vijf jarig kind over een hengst. Je denkt dat je het zo goed weet. Waarom start je een topic? Je komt jezelf wel tegen als hij je gaat dekken :D :D :D

Ben erg benieuwd wat hij dan gaat dekken. Ben bang dat als het macho zijn dochter word en het paard een enkele rit slager krijgt. En het banketstaaf het paard kan er niets aan doen

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:41

Je kunt wel merken dat het je eerste veulen is :')

Dreamy

Re: mijn eerste veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:33

Wegens het negatieve verloop van het topic, met weinig kans op verbetering, wordt het tijdelijke slotje omgezet naar een definitief slotje.