'Ik ben goed, jij verkeerd' gedachte.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:39

Wat mij vooral opvalt bij dat soort meningen is dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en nemen makkelijk dingen aan die ons verteld worden, zonder er bij stil te staan of dit eigenlijk wel goed is voor het welzijn van het paard (want daar draait het om).
'Mijn paard vindt het niet leuk om op de wei te staan, hij loopt altijd aan het eind van de middag te ijsberen bij het hek omdat hij eruit wilt'
Vergeten erbij te zeggen dat het paard alleen op een kale weide staat met zijn enkels in de blubber en al zijn vriendjes naar stal ziet gaan EN dat het rond etenstijd is. Allemaal dingen die op te lossen zijn, als we er tijd in zouden steken.

Daarnaast ook met sporen of S&T, mensen geven vaak aan dat dit voor 'verfijning van de hulpen' is, maar als je er naar door vraagt dan kunnen ze je eigenlijk nooit vertellen wat die verfijning nou inhoudt.

Maar goed, dit is geen discussie over wel/niet aantal uur wei of bepaalde sporen/hulpmiddelen. Je hebt inderdaad gewoon verschillende groepen mensen die allemaal een eigen mening hebben, maar onderbouwd is het nooit. Terwijl er een vermogen aan kennis ligt of mogelijkheid is om het te verkrijgen met de nieuwste technologien, maar dat we niet gebruiken.. of wat nog niet goed aan het daglicht is gebracht. Zonde.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:47

AmoorM schreef:
MyHorseGirl schreef:
Zo veel mensen zo veel wensen.. Iedereen heeft gewoon z'n eigen ideeën en idealen. Voor jou is misschien vier uur weidegang per dag genoeg en de ander wil weer 24/7. Prima, ieder zijn ding. Je mag daarover discussieren, maar ik vind het af en toe wel ver gaan hoe iemand zijn mening wil opdringen. Helaas is het niet voor iedereen om gewoon te accepteren dat iedereen anders is!

Sporen vind ik wel een ander verhaal, daar wordt tegenwoordig zo verkeerd mee omgegaan. Je ziet ze veel voorbijkomen.. Met sporen rijden en ze voor de verkeerde doeleinden gebruiken. Is gewoonweg zonde. Maar goed, dat is wederom een mening. Dat zal zo blijven.

Maar wat vindt jij verkeerde doeleinden? De een rijdt met sporen voor Z oefeningen en de ander om voorwaarts te rijden. Of om het wijken ect.. Of de één rijdt er standaard mee en de ander een paar weken om even over en dood punt te gaan en bouwt het daarna weer af.

Er zijn zoveel verschillende manieren en theorieën. Ik denk dat je stapel gek wordt als je je van iedere bokker iets moet aantrekken. En je op den duur helemaal niet meer normaal met paarden kunt om gaan of kunt rijden omdat je bang bent dat je het steeds verkeerd doet.

Dit is natuurlijk zo, maar als je bepaalde dingen gebruikt voor verkeerde doeleinden, zoals sporen gebruiken om voorwaarts te rijden, ben je imo verkeerd bezig. Sporen zijn daar niet voor bedoeld. Op het moment dat jij sporen nodig hebt om je paard vooruit te krijgen, dan is hij eigenlijk al dood voor je gewone beenhulpen. Dit los je anders op door echt te rijden.

Maar goed, verder ieder zijn ding natuurlijk. Leef en laat leven. Als je je van iedereen wat zou moeten aantrekken in het leven, dan word je daar echt niet gelukkig(er) van.