Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dusja, ik vloog rechtdoor.. zat in de verlichte zit in volle galop en hij sprong ineens in de remmen en draaide 90 graden linksaf
en mij maar aankijken van 'gôh, wat doe jij nou weer op de grond?'
had verder niks en Harvey ook niet.
) rondgelopen. Sindsdien rij ik eigenlijk nog maar minimaal, ben te bang. Als ik al rij dan stap ik de hele tijd en kleine beetjes draf, maar als ze ook maar een beetje fris is of een keer uitglijdt ben ik er al weer klaar mee. Wel jammer, wil het zo graag oppakken maar durf niet. Ook al jaren niet meer gegaloppeerd, durf het niet meer... Behalve de keren dat ze er vandoor ging op buitenrit dan
Had gelukkig een cap op, heb een hersenschudding en een zwaar gekneusde hand er aan over gehouden. Ben verder bont en blauw.
Wat je dan wel leert is weigeringen uitzitten.
Anyway: ik stuur haar op de dubbel af, waar ze een klasse eerder ook al braaf over was gegaan. Ze zette af, maar alleen met d'r voorbenen, dus kwam midden in die eerste oxer weer neer. Gelukkig was ik wel zo oplettend om voorwaarts te klikken toen ik daar als een popje naast haar hing en stapte ze dus netjes naar voren. Was ze naar achteren geschoten, dan had ik mooi liggen koekeloeren. 
Gelukkig kan ik daar voor nu vooral om lachen en heb ik ze allemaal overleefd.
Daarna nooit meer van een paard gevallen bij bijrijdpaarden etc
*klopt af*