Wanneer hebben jullie voor het laatst zandgehapt ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:56

Gisteren weer zandgehapt. Zat op t grootste paard dat in de lessen meeloopt. (Ik denk rond de 1.75 maar weet niet precies) paard heet Lugano.

Lugano gooit hoog op dus in draf was het al wennen.
Bij de rechtergalop ging het mis.. In de hoek ging hij ineens stilstaan en omdraaien..
Gelukkig precies in de hoek gevallen dus kwam niet tegen de kant aan...
Heb er ook niks aan overgehouden gelukkig haha

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:03

Anderhalve maand geleden, en ik kan jou steeds niet fatsoenlijk zitten :'(
Zwaar gekneusd heiligbeen...

Tinkertje89

Re: Wanneer hebben jullie voor het laatst zandgehapt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:05

2 dagen geleden voor t laatst, m'n paard sprong nogal dom over de hindernis.. Ach ja kan gebeuren, daarna weer opgestapt en verder gesprongen(les)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:07

Begin augustus. Ging met paard en al onderuit. Was niet fijn.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:14

Eind juli 2015. Hij schrok van iets in de bosjes, ik stuurde van "het gevaar" af (stomme beslissing) waardoor hij er van weg kon ronnen. Reed met barebackpad, bewust gekozen om er af te vallen anders moest ik trekken aan de teugels om erop te blijven.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:16

2 maanden geleden nog met de springles lag een deken over de sprong, maar die was op het laatste moment toch wel erg eng. Had het niet verwacht en toen lag ik ernaast. Heb er ook prachtige foto's van :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:18

Ik in het najaar van 2014, was aan het buitenrijden met mijn toenmalige paard.
Er was een pad met flink wat kuilen, welke vol plassen lagen, gingen er voor de 2e keer in een rustig handgalopje doorheen, totdat meneer besloot dat hij er ook wel over heen kon... :')
Ik lande gelukkig naast het water en niet erin, maar meneer was vast in volle vaart richting huis gegaan.

Xliesje13X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:21

Ik een paar weken geleden. Ik reed zonder zadel en ik lette even niet op want ik was aan het praten stapt ze opeens naar rechts. Ik gleed er heel langzaam af :') echt vallen was het dus niet. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:32

1 jaar geleden, de laatste keer dat ik dus op mijn paard reed voor het me duidelijk werd dat meneer ziek was.
Eigenlijk had ik hem moeten voelen aankomen. Paardlief wilde bij het opstappen niet stil staan, dat trukje had ik er normaal al 10 jaar uit en op weg naar de hei was hij enorm kijkerig. Op een veldje voor je de hei op gaat, waren mannen een groot modelvliegtuig aan het testen en vanop de hei kwam er een hond afgestormd (we hebben zelf 2 honden). Meneer draait zich 180° om, ik wil hem terug draaien, maar mijn rechter teugel knapt kapot. Rond zijn hals had ik gelukkig (dacht ik) een halstertouw dat aan zijn halster vast zat, dus wou ik dat grijpen om terug stuur te hebben, terwijl zijne hoogheid van de vrijheid misbruik maakt en weg holt. Helaas voor mij, komen we net op dat moment een plas(je) tegen en vind meneer het nodig om erover te springen. Tja, ik en springen dat gaat niet zo goed samen en dan wordt je op de grond geplant. Paard was trouwens niet van plan om te stoppen en is pas tot staan gekomen omdat hij niet verder kon. Dus ik te voet en boos erachter, terwijl meneer op dat moment al braafjes bij een dame staat. Toen ik hem uiteindelijk over nam, was het mijn bedoeling om heel duidelijk te laten merken dat hij nu echt wel een stap te ver gegaan is en wat doet hij?? Hij stopt zijn hoofd tegen mijn schouder en die dame roept heel vertedert: zie nu hoe graag hij u ziet. :+

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:39

In de zomer vakantie
Op instructieweek de laatste dag, ik reed naar een dubbel sprong, tussen de 2 hindernissen zat 1 galopssprong . De eerste sprong ze te hoog, en ze keek ook alleen naar de eerste,tussen de waardoor ze die 2e niet zag en ook niet uitkwam en toen ging ze vol op de rem, en toen ging ik in men eentje over de hindernis en kreeg een balk in men gezicht

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:42

Vandaag helaas : (

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:43

Ik ben voor het laatst gevallen in de winter, eind 2014.. ik wilde rechtdoor galopperen maar Harvey besloot dat ie linksaf wilde -O- dusja, ik vloog rechtdoor.. zat in de verlichte zit in volle galop en hij sprong ineens in de remmen en draaide 90 graden linksaf :') en mij maar aankijken van 'gôh, wat doe jij nou weer op de grond?'

Was nog niet bijzonder lang aan het rijden dus ik ben maar weer opgestapt en verder gereden :+ had verder niks en Harvey ook niet.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:45

Twee weken geledenx)
Pony van mijn vriendin ging opeens rennen en bokken Ray zou Raymond niet zijn om de pony niet na te doen, dus die ging er vrolijk achter aan. Wij als twee malloten door die bak...x)

Ik was mijn beugel kwijt en was hheel trots dat ik er nog op zat want hij gaf volgens mijn moeder echt hele hoge bokken.

Heb ik hem bijná terug in stap, sjeest mijn vriendin Di net haar doorgedraaide Arabier langs wat Raymond weer aanzet tot rennen.

Toen dacht ik; 'die paarden bootsen elkaar alleen maar na en zometeen vallen er gewonden'. Dus heb ik mijn been over het zadel geslingerd en ben er af gesprongen, bak was alleen een zwembad dus ik gleed heel mooi als een soort waterski over het water, tot ik opeens languit in de modder lagx)

Handen afgeveegd en weer opgestapt, had het na het rijden alleen wel errrug koud+_+

De paarden waren wel gelijk rustig en ik ben er zelf afgesprongen, ik had niet lang blijven zitten op de Tuiger waarschijnlijk...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:53

Zonder zadel 2014, met zadel 2012 beiden van mijn eigen opdonder.

Vadrouille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 01:06

Een paar weken geleden sinds 4a5 jaaar 2 x in een week tijd. Eerste keer vergaat paardje zijn voeten op te tillen tijdens het springen dus koprolde ik er mooi van af.
2de keer was mijn eigen schuld.
Eerst rondje in het parcours vlogen we bijna over de bajkrand heen. 2de keer trok ze zo erg op de laatste sprong aan dat ik het niet vertrouwde en haar rechts er langs wilde trekken. op het laatste moment besloot ze het wel te doen en lag ik in de staanders. Heup zwaar gekneusd en met de ambu opgehaalt omdat ze bang waren dat ik mijn onder rug had gebroken

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 01:21

De laatste keer was 1 april 2014 (geen grap). Scheurtje in m'n ruggenwervel aan overgehouden, nacht in het ziekenhuis en een tijd lang met een prachtig korset ( -O- ) rondgelopen. Sindsdien rij ik eigenlijk nog maar minimaal, ben te bang. Als ik al rij dan stap ik de hele tijd en kleine beetjes draf, maar als ze ook maar een beetje fris is of een keer uitglijdt ben ik er al weer klaar mee. Wel jammer, wil het zo graag oppakken maar durf niet. Ook al jaren niet meer gegaloppeerd, durf het niet meer... Behalve de keren dat ze er vandoor ging op buitenrit dan :(

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 01:50

Vorige week vrijdag! Paard sloeg op hol in de boomgaard, is terug naar stal gerend. Ik bleef zitten tot hij een heuveltje bij het asfalt op ging, hij begin te struikelen en toen ging ik zo hoppa met mij hoofd eerst op het asfalt en ging paardje nog even op mijn hand staan :') Had gelukkig een cap op, heb een hersenschudding en een zwaar gekneusde hand er aan over gehouden. Ben verder bont en blauw.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 07:43

Ik val alleen als m'n paard valt, lijkt het wel. Ben ooit met m'n pony onderuit gegaan en met m'n paard ook, dat was m'n laatste val. -O-

Wel lag ik er een tijd geleden in het parcours bijna naast. De mijne stopt op alles wat eng is. Gelukkig is er steeds minder eng, dus het begint een zeldzaamheid te worden. :P Wat je dan wel leert is weigeringen uitzitten. :') Anyway: ik stuur haar op de dubbel af, waar ze een klasse eerder ook al braaf over was gegaan. Ze zette af, maar alleen met d'r voorbenen, dus kwam midden in die eerste oxer weer neer. Gelukkig was ik wel zo oplettend om voorwaarts te klikken toen ik daar als een popje naast haar hing en stapte ze dus netjes naar voren. Was ze naar achteren geschoten, dan had ik mooi liggen koekeloeren. :')

Ze heeft trouwens wel een speciaal geintje voor de winter als ze geschoren is. Bokken! :P Gelukkig kan ik daar voor nu vooral om lachen en heb ik ze allemaal overleefd. :Y)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 07:52

8 a 9 jaar geleden toen ik nog op de manege reed _O- Daarna nooit meer van een paard gevallen bij bijrijdpaarden etc :) *klopt af*

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 08:21

Vorig jaar september. En goed hard ook :(
Het pijnlijkste wat ik daaraan heb overgehouden was een beknelde zenuw of zoiets, in mijn bovenbeen. Liep door tot mijn onderrug, door mn heup heen. Kon er niet van slapen (niet eens liggen of normaal zitten), elke beweging die ik maakte deed zoooo veel pijn, alsof er 10000volt door die zenuwen schoot. Hoop zoiets echt nooit meer te krijgen.

Ik val er echt nooit vanaf maar die paar X (in 7jaar) dat ik ben gevallen waren goed hard ook haha
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 13-12-15 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 08:28

Afgelopen voorjaar. :')
Ik wilde galopperen, paard ging op de rem en steigerde direct waardoor ik er afgleed en wijdbeens achter hem op de grond zat. Ging zo raar! :=

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 08:46

8 weken geleden. ..brak mn rug :o

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 08:52

Drie jaar geleden toen we over de kop vlogen in volle rengalop :')

Daarvoor, ook jaren terug. Toen ging ik er regelmatig af haha. Mijn verzorgmerrie was nogal een hittepetit en ik kwam vers van de manege af en had niet veel geleerd :p

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 20:49

girlyggirl schreef:
8 weken geleden. ..brak mn rug :o

Oh ! das echt niet fijn ! hoelang mag je nu niet gaan paardrijden of iets met paarden doen ?

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:55

haha ik afgelopen zomer heb ik nog vliegles gehad.
met als gevolg dat me "dikke" vinger echt dik werd en zwaar gekneust. :+
die zelfde dag ff naar het ziekenhuis geweest die zeiden dat het gebroken was maar vervolgens een week later voor controle werd er gezegt zwaar gekneust en ik ben nog steeds woest op dat ziekenhuis. -:(-