Grote brand manege gorinchem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:50

LadyMadonna schreef:
Bij "ons" op stal schijnen er ook twee te staan. Geen paard meer, dus kom niet meer zo vaak op stal

Stond je in Werkendam? Heb er daar inderdaad ook wel over gehoord.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 15:34

Klopt.
Is er al een beeld of de pensionklanten tzt terug kunnen?

Sababber

Re: Grote brand manege gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:29

Voor wat ik gisteren begreep is dat nog niet duidelijk. Mijn instructrice is de eigenares van Menno in het interview. Voorlopig nog geen uitzicht op terugkeer.. Bleek dat de gemeente die stal al uit wilde kopen dus dat kan nog wel wat verzekeringswerk geven..

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:35

Wij konden de rook hier zien. Ik heb een aantal mensen op Facebook die hun paard daar hadden staan. Ik begreep dat alle pensionklanten vanavond samen komen. Ik hoop voor ze dat de verzekering mee gaat werken!
De stallen zien er iig nog wel goed uit en fijn dat veel mensen hun spullen nog hebben kunnen redden.
Bovenal natuurlijk heel fijn dat alle paarden op tijd uit de stal gehaald zijn! Hoop dat ze er geestelijk ook niet te veel aan over houden..
Zag helaas een dag later passen oproepen voor noodstallen. Ik had nog wel 2 plekjes gehad :j
Edit: Hmm uitkopen. Tja, ze zitten natuurlijk wel tegen een nieuwbouwwijk aan. Wellicht dat ze willen uitbreiden.. Zou wel heel vervelend zijn voor de pensionklanten. Volgens mij zijn de meeste pensionstallen hier in de buurt flink vol in de winter.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:38

Poess91 schreef:
1 van de 3 gaat het sowieso goed mee. De andere 2 heb ik niets meer over gehoord, dus ik ga even uit van 'geen nieuws is goed nieuws'.

Hier staat er ook 1 die rook heeft ingeademd, daar gaat het ook goed mee.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:41

Sababber schreef:
Voor wat ik gisteren begreep is dat nog niet duidelijk. Mijn instructrice is de eigenares van Menno in het interview. Voorlopig nog geen uitzicht op terugkeer.. Bleek dat de gemeente die stal al uit wilde kopen dus dat kan nog wel wat verzekeringswerk geven..

Wat leuk dat zij je instructrice is, mijn bijrijdster heeft ook les van haar.

Maar ondanks dat de gemeente dat wel wilde waren ze ook juist bezig met plannen voor een uitbreiding. Een stal alleen voor het stro en hooi..

tamaraW1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:59

Er is geen spraken dat de gemeente de stal wou uitkopen, wel heeft de stal naast ons inderdaad een aantal keer een bod gekregen die ze hebben geweigerd. De stal wordt zo snel mogelijk herbouwd zodat we allemaal weer terug naar huis kunnen

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:08

tamaraW1989 schreef:
Er is geen spraken dat de gemeente de stal wou uitkopen, wel heeft de stal naast ons inderdaad een aantal keer een bod gekregen die ze hebben geweigerd. De stal wordt zo snel mogelijk herbouwd zodat we allemaal weer terug naar huis kunnen

*\o/*

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:28

Precies, het uitkopen door de gemeente is echt een onzin verhaal en heeft betrekking op de buur-stal, zoals Tamara ook aangeeft. Deze stal staat er pas een jaar of 4. De gemeente geeft echt geen vergunning voor nieuwbouw van zo'n complex om het na 4 jaar weer uit te kopen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 11:33

Is er al iets bekend over de oorzaak?

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:35

Niet meer te achterhalen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 11:44

Oh, das ergens wel vervelend... Als je weet waar het door komt kan je kijken of je het bijv bij nieuwbouw kan voorkomen

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:18

Gelukkig is alles heelhuids er uit gekomen en verder geen erge schade ;) Hopelijk kunnen jjullie snel weer terug naar jullie plek ;)