Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_suus19_ schreef:Mij is ook altijd geleerd dat goed rijden een ostheopaat etc voorkomt. Maar als een paard echt ergens vast zit, dan krijg je dat met rijden niet opgelost. En vast zitten kan ook komen doordat ze onderuit gegaan zijn in de wei. Een tandarts, goed zadel, dierenarts vind ik echt dingen waar je niet op kunt bezuinigen. Nu zit ik zelf ook niet ruim in het geld, en probeer ik echt wel wat te sjoemelen. Lees: zadel niet elk half jaar na laten kijken maar eens in de 2 jr, tandarts eens in de 1.5 jaar, DA er wel bij halen als er wat is maar ik vraag altijd wat in zelf kan doen om kosten te besparen. Maar ik voel me daar echt niet altijd goed bij. Paarden zijn nu eenmaal duur en met een minimumloon is het moeilijk. Ik vind wel echt dat als je het niet kunt betalen, of geen achterban hebt die in kan springen, je er niet aan moet beginnen.
Sofy schreef:Ja maar hoe veel van ons rijden echt goed? Ik iig niet hoor, ik doe m'n best, en ik heb een goede instructrice (die overigens ook een boel centjes kost, meer dan 1x per jaar een osteopaat) maar ik heb m'n paard ook om te leren rijden, dus ik geloof best dat ik problemen bij m'n paard veroorzaak. En dan vind ik het wel zo eerlijk om dat ook weer op te lossen.
paardje1983 schreef:Wat is rijk: Gelukkig zijn met je paard en dingen kunnen doen die je wil doen, of veel geld hebben en ongelukkig zijn en geen fijne dingen met je paard kunnen doen.