Paard verkopen, wanneer maak je die beslissing?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:25

troi schreef:
Belangrijk is dat je goed voor je paard zorgt, ook als jij niet het voer geeft komt zij niks te kort.

Als ik je verhaal zo lees zou alleen willen verkopen uit schuldgevoel en niet omdat jij haar zat bent, juist niet, ze geeft je juist troost. Toch?

Dan zou ik haar niet verkopen, een goede band met een dier krijg je niet zomaar terug. Al eens gedacht aan een verzorger/bijrijder?

Bovendien zo'n drukke periode is maar tijdelijk ook al voelt het eeuwig.

Dit.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:28

Seltje schreef:
maikeltje schreef:
Wat zit je in een rot situatie.
Maar het eerste wat mij te binnen schiet bij het lezen van je verhaal is: bestaat er in België geen thuiszorg? Want als deze situatie nog lang aan houdt dan ga je dit toch nooit redden zo? Zelfs niet als je je paard zou verkopen.

Ik zou eerder denken in de richting van hulp voor bij je moeder thuis. Kan me voorstellen dat jullie graag zelf alles doen maar jij hebt nu 2 huishoudens draaiende te houden naast een fulltime baan. Jij zit zelf straks met een burn out.

Dus kijk of het mogelijk is hulp te krijgen bij de verzorging en het huishouden van je moeder.

Sterkte :(:)

Uiteraard bestaat er in België thuiszorg en thuishulp, maar hoewel mijn moeder fysiek heel slecht is, is er mentaal niets mis, en ze wilt GEEN vreemde mensen in huis. Ze heeft al 2 kinesisten, 2 kuisvrouwen en 3 thuishulpen het huis uit gegilt :Y) :7

Ondertussen wel haar vaste kinesist die 2 x per week komt (en van heel ver moet komen), en haar oude kuisvrouw die op pensioen is die 1 keer per week komt, maar andere mensen mogen echt niet binnen.
En nochtans is mijn moeder op dat gebied nooit zo narrow-minded geweest, maar nu kan ze echt niet verdragen dat er mensen in het huis rondlopen terwijl zij op bed ligt en niks kan doen.

Ik weet dat ik zo op dit tempo niet voort kan, dat is me vorige week wel duidelijk geworden %)
Daarom dat ik ergens tijd moet vinden, en ik hoop dat tijd vrijmaken door afstand te nemen van mijn paard een oplossing is.

Als ik dit lees ga ik even heel hard zijn. Jou moeder is heel ziek, maar jij kan niet alles.
Geef haar aan dat iemand anders voor het huishouden moet gaan zorgen, dat scheelt jou heel veel werk. Kies ook een beetje voor jezelf, stel dat dit maanden of jaren gaat duren moet je zelf ook leven en Niet geleefd worden.
Paard zorgt voor ontspanning, pak dat stukje.
Afstand nemen van je maatje omdat je moeder geen vreemde wil? Nee zo hoort dat niet.

Awwijk24

Re: Paard verkopen, wanneer maak je die beslissing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:33

Bedoelde jou idd maar mijn telefoon corrigeert je naam. Ik heb lang op een stal gewerkt en paarden kwamen altijd prima terug van de lease. Nooit problemen mee gehad en contracten zijn gewoon rechtsgeldig :). Als je leasen fout ziet gaan heeft de gene die verleast gewoon niet goed opgelet of een fout gemaakt in de lease

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:00

Heel veel sterkte met je moeder.

Toen mijn moeder 3 maanden op de IC lag was paardrijden juist een heerlijke afleiding voor mij. Het paard heeft me zo veel troost gegeven. Dat was in die periode ook één van de weinige dingen waar ik me nog enigszins toe kon zetten.

Helaas is mijn moeder overleden.

Je moet dus zeker niet je lieve paardje verkopen omdat het nu even niet uit komt. Bijrijder of laser zoeken. Ken je niet iemand van de paarden die jouw paard wil verzorgen? Of een vriendin die je uit helpt?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:02

TS, hoe staat het er ondertussen voor? Heb je al mogelijke leasers/verzorgers gevonden?

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:12

Jeetje wat een rot situatie.. Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd..

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:24

Sterkte met de situatie! Niet leuk! Voor lease..kijk even op de paardenspeurder! Daar staat een mooi voorbeeld van een soort van adoptiecontact wat je misschien zelf aan kan passen naar lease. Zodat je zeker bent dat dat goed geregeld is. Of vraag haar anders om advies. Zij is heel ervaren in dat soort dingen. En helpt je graag. Zodat je niet voor rottige verassingen komt te staan straks als je dier verplaats is. Je zegt te controleren maar als je nu al geen tijd hebt om vaak bij je paard te komen zal dat in zn situatie niet gemakkelijker worden om te gaan controleren en vaak als je een verkeerde treft houden ze boot om wat voor reden wel af. Er gebeuren veel nare dingen op het moment op dat vlak. Dus besef goed wat je aan gaat. OOk als het paard er een blessure op zou lopen enz...hoe dan verder enz?? Hoop dat je dat nooit mee gaat maken maar denk er goed over na hoe het dan op papier staat en tja hoe de controle serieus zeer regelmatig wel kan gebeuren.

Enige wat ik me dan afvraag...hoe heb jij dan nog tijd voor jou ontspanning als je echt iedereen een plezier wil doen. Snap de situatie hoor..en zou hetzelfde doen in jou schoenen. Maar jij bent ook iemand! Denk ook aan jezelf dat je als je paard weg zet..je je ontspanning / hoofd leeg maken bij je paard want dat was het ook kwijt bent. Neem aan dat je daarom ook een paard had...ontspanning...

Maak je eigen keuzes voor jou zelf wat het beste is. Dat kan niemand vertellen hoe je dat doet alleen jou gevoel. Ik wens je heel veel kracht en wijsheid toe de aankomende tijd. Vertrouw op je gevoel...volg je hart. Je hebt het nodig.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:25

liekec schreef:
Fietsje neerzetten bij de bushalte kan een optie zijn? En had je mn link gezien?

Ossendrecht is totaal onbereikbaar vanuit antwerpen als je geen auto hebt. En het stuk vanaf de bushalte in zandvliet fietsen kan ik echt niemand aanraden :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:31

Staat het paard in Ossendrecht NB?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:36

Heel veel sterkte en kracht voor jullie gewenst.
Wat zitten jullie in een zware tijd.

Ik lease zelf een paard.
Maak duidelijke afspraken en ga zeker ook controleren hoe je paard erbij staat en haal de deken eraf.
Zodat je kan zien of je paard ook echt genoeg te eten krijgt.
Maak afspraken over het tuig als het bv kapot gaat en de dekens.
wie betaald de hoefsmid en de dierenarts kosten.
zandweg, zadelmaker en de tandarts.

Vergeet ook niet voor jezelf te zorgen.
Als jij soms niet aan jezelf denkt en voor jezelf zorgt kan je ook niet voor anderen zorgen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:40

Allereerst sterkte met je moeder.
Je paard, je zegt hij wordt verzorgd, wordt in de wei gezet met vriendjes?
Dan zou ik me om hem geen zorgen maken.

Verder is er ook buiten je moeder om nogal wat in je leven verandert.
Ga bij jezelf te rade of als je moeder gezond zou zijn je jezelf ook zou afvragen of je je paard weg zou moeten doen of leaser zou moeten zoeken?

Wat is wijsheid? Geen idee, dat kan niemand je vertellen dat is geheel aan jou.
Paard kan een last zijn of juist een troost dat is voor iedereen anders.

Verder is het nooit handig om op totale ellende momenten dit soort beslissingen te moeten nemen, waarom? Kat in nood maakt vreemde sprongen en sommige beslissingen kan je niet terug draaien, maar wel spijt van krijgen. Helaas klinkt het alsof je voorlopig nog wel in deze situatie zit, dat maakt het wel veel lastiger, want een keer houdt het op.. en moet je wat... Wanneer dat is is voor iedereen anders...

Buiten paard om denk ik dat je moeder en de rest van de familie ook zorg van buiten toe moeten laten, simpelweg omdat de situatie nu een te zware is, in ieder geval voor jou. Geef dit ook aan! Bij zowel je moeder als de rest van je familie als zorgverleners. En dan ben je echt geen slechte dochter, in tegenstelling! Dan kan je overleven en meer voor ze betekenen dan als je echt instort.
Hulp vragen en krijgen is geen schande en ik snap best dat het voor je moeder allicht heel lastig is om te accepteren door "vreemden" verzorgd te worden, maar soms kan het niet anders.
Denk ook aan jezelf, dit is niet asociaal! Je weet niet hoelang deze situatie gaat duren.

Heb nog aanvullend stukje tekst voor je bij deze post, maar die krijg je per PB. :o

Heel veel sterkte en wijsheid gewenst.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:02

Dragan2008 schreef:
Staat het paard in Ossendrecht NB?

Ja. Maar niet in het centrum.
bakkabouter schreef:
liekec schreef:
Fietsje neerzetten bij de bushalte kan een optie zijn? En had je mn link gezien?

Ossendrecht is totaal onbereikbaar vanuit antwerpen als je geen auto hebt. En het stuk vanaf de bushalte in zandvliet fietsen kan ik echt niemand aanraden :+

Blij dat iemand mijn mening deelt, als je in Zandvliet woont en een auto hebt zoals ik, is het niets. Maar met het openbaar vervoer is deze regio hopeloos.

Al de rest, bedankt voor jullie reacties. Er zijn wel wat reacties op mijn Lease advertentie gekomen, maar voorlopig niets concreets. Ik heb het ook heel moeilijk om een definitieve beslissing te nemen.

Mijn moeder is nog een stuk slechter, en zal vanaf morgen voor een langere tijd in het ziekenhuis verblijven, omdat het thuis niet te doen is. Vreemd genoeg geeft dat voor mij wel ruimte voor mijzelf, want dan is een uurtje ziekenhuis per dag genoeg, en moet ik niet hele dagen rond haar regelen. Dus hopelijk kan ik vanaf morgen voor even mijn paard terug op nemen, en wel of geen beslissingen nemen.

Allemaal bedankt!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:24

Heb je misschien een advertentie ergens staan dat je een verzorger zoekt? Dan kan ik die wel voor je delen. Woon in die hoek van brabant dus misschien dat iemand in mijn omgeving nog op zoek is.

Wel heel rot dat het slechter gaat met je moeder. Heel veel sterkte :(

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 17:54

Ik wou dit topic even updaten, er is in tussentijd heel veel gebeurd, paard staat nog gewoon waar hij stond, en mijn mama is deze middag overleden. Ik ben zeer blij dat jullie mij van de beslissing om te verkopen hebben afgehouden, want ik had nooit verwacht dat het allemaal zo snel zou gaan...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:01

Gecondoleerd ts :(:) heel veel sterkte! Gelukkig heb je een vriendje op stal staan die jou met liefde wil troosten!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:05

Gecondoleerd! Heel veel sterkte! En gebruik je manlief en paard als troost..praat vooral veel met elkaar en tegen je paard om alles een plek te geven! Je vader steunen in het verlies.

Denk aan jezelf...

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:15

Heel veel sterkte de komende tijd seltje. Y;(
Fijn dat je je paard nu hebt als troost....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:20

Jeetje, dat is wel heel snel gegaan.
Heel veel sterkte TS!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:05

Seltje schreef:
Ik wou dit topic even updaten, er is in tussentijd heel veel gebeurd, paard staat nog gewoon waar hij stond, en mijn mama is deze middag overleden. Ik ben zeer blij dat jullie mij van de beslissing om te verkopen hebben afgehouden, want ik had nooit verwacht dat het allemaal zo snel zou gaan...

Wat verschrikkelijk! Ik had niet in de gaten dat het zo erg gesteld was met jouw moeder. Wat zal jij het zwaar hebben deze kerstdagen. Ik wens je heel veel sterkte toe, en ik ben blij dat je je paard niet verkocht hebt. Want als je dat gedaan had, had je die ook niet meer en nu heb je hem nog meer nodig.
echt heel veel sterkte met je verdriet!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:16

Heel veel sterkte met dit vreselijke verlies! Wat is dat snel gegaan zeg... Pfoe.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:10

Heel veel sterkte.
Wat snel zeg.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:08

Jeetje ik schrik best wel van dit bericht. Ik wist ook niet dat het al zo slecht ging.

Gecondoleerd en heel veel sterkte :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:09

Meelezer meld zich...gecondoleerd en sterkte de komende tijd. :(:)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:18

Gecondoleerd ts heel veel sterkte de komende tijd

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:21

TS wat erg... Gecondoleerd. Heel veel sterkte.