Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:49

Mandy_B schreef:
lovesal schreef:
Ja leuk allebei 1 van Amazing star :D Zijn moeder is een Emilion x Koopman, helemaal springgefokt. Hij is een maand terug gemeten op 1.57! Hopelijk groeit hij nog een beetje door.. En die van jou?

Grappig bewust voor een (meer) dressuurhengst gekozen? oo ook nog een kleintje.. Ja die van mij is twee maanden terug gemeten op 159 hoop ook dat die nog wel een stukje gaat groeien. Die van mij komt uit een merrie houston X Sultan. Mams is zelf 1,75 dus ben benieuwd wat mijn ukkie gaat doen.

Wanneer ga jij hem laten castreren of is hij al ruin?

Ja bewust voor gekozen! Het was ook eigenlijk de bedoeling om maar 1 veulentje te fokken, maar ondertussen is mijn merrie al weer voor de 3de keer drachtig :') oh die van jou ook nog niet zo groot dus! Mijn merrie is zelf niet groot, maar 1.60 maar ik ben zelf ook klein, dus ik heb ook niet een hele grote nodig :P die van mij is nog hengst! Weet nog niet wanneer ik hem ga castreren en die van jou?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:30

Ik meld mij ook!

Ik heb een bonte merrie die in mei 3 jaar wordt. Ze is een Lotti x Elcaro. Momenteel is ze nog erg puppy, dus hoop dat ze de komende maanden zich nog wel flink ontwikkeld.

foto's zijn van juni 2014, was ze dus net een jaar. Heb helemaal geen recente foto's -O-
Afbeelding
Afbeelding

Vosje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 07:22

LiiNd_Y schreef:
Ik meld mij ook!

Ik heb een bonte merrie die in mei 3 jaar wordt. Ze is een Lotti x Elcaro. Momenteel is ze nog erg puppy, dus hoop dat ze de komende maanden zich nog wel flink ontwikkeld.

foto's zijn van juni 2014, was ze dus net een jaar. Heb helemaal geen recente foto's -O-
[ [url=m/3CgYAo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Dwt2CM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooi beest zeg!

Carel heeft van de week weer het hoofdstel opgehad, hij neemt makkelijk het bit aan en vind alles wel goed..hij is ook al ruitermak :+ blijft gewoon netjes staan als de kids om m heen hangen!

Afbeelding
Afbeelding

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:39

Wat leuk om te zien al die jonkies die aan her werk moeten :)
Voor mij worden het ook die twee viespeuken die loveslimpie al eerder liet zien. Allebei wat onzeker maar er zit geen gemenigheid in dus met wat geduld komt dat wel goed denk ik :j
@loveslimpie: beetje een domper, vader van aankomend veulen is zelf schimmel ( en z'n opa ook) := dus wek degelijk kans op nog meer schimmels _O-

Mandy_B

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:44

@vosje25 haha braaf paard heb je wel!
@lovesal ik weet eigenlijk ook nog niet precies wanneer ik hem ga castreren denk in februari tenzij het dan heel koud wordt.

Vosje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:51

Mandy_B schreef:
@vosje25 haha braaf paard heb je wel!
@lovesal ik weet eigenlijk ook nog niet precies wanneer ik hem ga castreren denk in februari tenzij het dan heel koud wordt.

Ja hij is heel erg braaf en helemaal gek van kinderen! Zelfs als hengst was hij al zo lief, alleen mag geen hengst op stal houden dus anders was hij nu nog wel hengst..

Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:38

Hier ook het dilemma hengst laten of toch ruinen, voorlopig nog hengst want hij is supermakkelijk en dan kijken hoe de hormonen opspelen tegen het voorjaar..

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:43

Hahaha, nou, een goed begin voor mij dit jaar, maar niet heus :=
Zat net op de eerste maar was er ook gauw weer af haha. Pony is normaal heel braaf en een beetje een 'dooie'. Hij liep net wat harder dan normaal en schrok op een of andere manier zo van zichzelf dat hij ontzettend begon te bokken, wat opzich nog geen probleem was. Toen draaide hij zich heel vlug om en dat kon ik helaas niet uitzitten, haha. Daar lag ik dan in de modder.

Niks aan overgehouden, ben weer opgestapt en rustig verder gegaan, pony was daarna net zo braaf als we hem hadden verwacht.

Moet er stiekem echt wel heel erg om lachen :=

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:49

Ik hoop dat ik mij dit jaar hier ook kan melden :D
Mijn pony is bijna 4 jaar oud.
Ik doe voornamelijk grondwerk met hem en heb binnenkort mijn eerste wedstrijd.
In Hand Trail en Showmanship at Halter.

Ik denk dat ik ergens rond de zomer ga beginnen met beleren. En dan longeren en zadelmak maken :D

Afbeelding

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:13

Ik meld me ook!
Stiekem zijn Takoda en ik in 22015 al begonnen maar het echte werk gaat in 2016 beginnen. Takoda is een 3,5 jarige merrie met een flinke eigen wil. Ze is ontzettend nieuwsgierig, leert graag, deinst nergens voor terug en alle vreemde objecten waar ik mee aankom worden onderzocht op eetbaarheid of... worden gesloopt := Grondwerk vind ze ontzettend leuk en ze is erg slim.

Nu... fotospam!

Afbeelding
Takoda 2 dagen oud

Afbeelding
Als jaarling

Afbeelding
Afbeelding
Dit is hoe ze er nu uitziet op 3,5 jarige leeftijd.

Afbeelding
Springen doet ze ook graag :D

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:22

Wat een mooi paardje hierboven!
En die daarboven ook trouwens! Zal wel heel wat werk zijn om die schoon te houden :=

Elsemiek98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:28

wat een knapperd hier boven <3 <3

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:34

Leuk topic! Ik ga eens kijken of ik het bij kan houden.

Mijn mannen moet er dit jaar echt aan gaan geloven. Heb bewust gewacht omdat het twee grote kerels zijn (1.84 m. en 1,76 m.). Daarnaast is het heel erg ongebruikelijk om een Shire jong in te rijden. Mijn jongens worden in maart en april 5 jaar oud. Ik wil er in juni/juli voor het eerst op :)

Willem de Shire van april 2011
Afbeelding

Gentleman (RubiquilxJazz) maart 2011
Afbeelding

Heel ernstig dat ik geen fatsoenlijke foto van Gent heb :+
Laatst bijgewerkt door Selka op 12-01-16 16:38, in het totaal 2 keer bewerkt

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:37

Ze is flink uit aan het zwaren nu. Vorig jaar mei was ze nog heel iel met een smalle borst en kippennekje _O-

Krijg vaak de vraag of het een hengst is als ze achterin de wei staat := Alleen het typische smalle kontje heeft ze nog wel, van voren is ze al lekker barok aan het worden *\o/*

Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:48

onze pony wordt dit jaar ook 3, dus die mag ook aan de bak. Ze is een Welsh-a merrie. Afbeelding

We willen haar beleren voor de wagen, en ook als rijpony voor mijn jongste dochters (die er nu nog veels te klein voor zijn, dus ik moet nog op zoek naar een geschikt ruitertje).
hoofdstel, zadel en tuig hebben we al eens opgehad, dat vindt ze prima!
helaas is onze bak erg nat, dus longeren lukt nog niet erg. Hopelijk wordt het gauw droger, maar we hebben niet echt haast. We wandelen wel veel langs de weg, dus ze is al aardig verkeersmak en braaf.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:53

Thanx Vosje

Even een recente foto gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Niet geweldige foto's, maarja. Vind haar ook nog erg klein. Rond de 1.60 gok ik. Haar broer die erbij staat is 1.75 hoog. Hij was op dezelfde leeftijd ook al veel meer paard.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:28

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:56

Hey wat een leuk topic zeg !
Ik heb sinds december een nieuwe aanwinst erbij gekocht, Een 3.5 jarige merrie van Cachet L x San Brentano x Lancet. Ik ga haar begin februari zadelmak maken en dan langzaam klaarmaken voor de IBOP en meerdere competities!
Afbeelding

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:01

xBostonx schreef:
Ik meld me ook!
Stiekem zijn Takoda en ik in 22015 al begonnen maar het echte werk gaat in 2016 beginnen. Takoda is een 3,5 jarige merrie met een flinke eigen wil. Ze is ontzettend nieuwsgierig, leert graag, deinst nergens voor terug en alle vreemde objecten waar ik mee aankom worden onderzocht op eetbaarheid of... worden gesloopt := Grondwerk vind ze ontzettend leuk en ze is erg slim.

Nu... fotospam!

[ [url=m/6QL9v8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Takoda 2 dagen oud

[ [url=m/a0WSEq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als jaarling

[ [url=m/iJsk2x.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tndA4H.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is hoe ze er nu uitziet op 3,5 jarige leeftijd.

[ [url=m/B1Kp49.jpg]Afbeelding[/url] ]
Springen doet ze ook graag :D

Wat een snoepje zeg als veulentje ! leuk ontwikkeld zeg !

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:12

Ja van het schriele veulentje is niks meer over haha :') Ben benieuwd, het plan is om haar volgend jaar te laten dekken door een PRE hengst.
Ik twijfel nog tussen twee hengsten over welke qua karakter, bouw en gangwerk het beste bij haar zal passen. Welke van die hengsten het ook wordt is er wel kans op leuke kleurtjes :o

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:10

Zo heb even bij kunnen lezen :)

@Desiree, apart een paard geboren in januari. Op de foto is het echt nog een baby, zo heerlijk puntig. Fijn dat je haar pas later in de bak oppakt.
@Vosje25, mooie aftekening heeft jouw pony? Hij ziet er zo klein uit op de foto haha.
@Nessie, mooi paard!
@Nies_, leuke afstamming! Is hij ook goed aan de maat?
@Dees, wat voor afstamming heeft hij? Hij ziet er fors uit voor een tweejarige.
@davinci2412, waarom gaan jullie er de eerste paar keer niet zelf op? Zijn die dieren voor de verkoop?
@Lolotjeh, lieve snoet! Is hij voor jezelf?
@Mandy_B, nog niet gecastreerd? Merk je daar nu veel van in verschil met ruinen w.b.t. de groei?
@Lovecortana, zachte uitdrukking heeft hij. Eventing? Stoere sport.
@Vanspeijk, leuke kleur heeft je merrie! Klassieke dressuur is een mooie tak. Zelf wil ik daar ook mee aan de slag.
@Marleen_vA, wat een mooi paard! Wat is het voor ras?
@xLillith, leuke pony :)
@ReadTheRulez, mooi dier. Breng je haar weg of laat je haar thuis beleren?
@Yavannaxx, jouw paard doet mij denken aan een tuiger die ik gekend heb.
@Miekelien, mooie merrie. Weet je wat voor hengst er op heeft gezeten?
@Loveslimpie, zijn ze allemaal voor jezelf of is het je werk?
@Pipplover, leuke verzorgpony’s heb je.
@Lovesal, mooi dier. Nog wel heel erg baby op de foto’s.
@Lindamusters, dat is nou precies de reden waarom ik lievere geen schimmel heb. Vind ze erg mooi maar wat een werk haha.
@Naranga, jammer dat je nu even een stop hebt. Wat voor afstamming is hij?
@Art_Ificious, Harley kan wel al erg veel voor zijn leeftijd. Is persoonlijk niet mijn keuze.
@meisje2000, apart zijn voorbeen! Wat gaaf <3 En fijne ramskop zo te zien.
@nine1987, leuke pony’s! Sneakers heeft een eigenwijze snoet.
@Elienee, helemaal mijn smaak. Mooi dier.
@Yacintha, jullie zijn mooi op weg. Hopelijk is 2016 een gezond jaar voor jullie :)
2LiiNd_Y, leuke bonte!
@Charica, mooi om eerst iets anders te doen voor je er op stapt!
@xBostonx, wat is zij verandert met de jaren zeg.
@Juval, wat leuk om je eigen kinderpony te kunnen beleren.
@MiStimaBo, heb je in de toekomst ook plannen voor de fok?

Volgens mij zijn mijn heren het oudste met hun 2011 bouwjaar. Op het moment doen ze nog steeds niks. Veel te nat om te longeren. Ik hoop ik maart eindelijk te kunnen beginnen. Gentleman kent stap, draf en galop aan de longe. Willem alleen stap :P Die is ook pas 3x in de ring geweest.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:17

Selka schreef:
@Marleen_vA, wat een mooi paard! Wat is het voor ras?

Dankjewel! Hij is een kruising 25% fries x 25% haflinger x 50% rocky mountain horse ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:19

Nee dat had ik nooit geraden haha. Dat er iets van rocky mountain in moest zitten dacht ik wel alleen ik vond hem te breed haha. Echt een gaaf paard!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:23

Dat is een hele samenvatting, Selka! Respect.

De vos van mij is inderdaad groot en best wel stevig. Het is een Houston x Havidoff x Appolonios. Zijn moeder is 1.81m. gemeten, daar komt de maat vandaan :D

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:24

Ik kan haar sowieso niet zelf beleren maar of ik haar weg breng of iemand laat komen hangt echt van de situatie af. Wel wil ik er zovel mogelijk bij betrokken blijven