Shoraya; mijn nieuwe bijrijdpaardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 19:11

Ik heb getemd want dit slaat nergens meer op. Ga ergens anders je gal spuwen.

Cinnepin

Re: Shoraya; mijn nieuwe bijrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:14

Ik zie het niet als gal spuwen, maar als vraag van de bokkers?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:17

Niet bereid zijn iets te leren? Waarom denk je dat ze met veel plezier les heeft? Omdat ze graag wil leren. Ze weet zelfs waaraan ze moet werken dus ze wil graag iets leren!

beatje schreef:
Selina ik denk dat jij eens aan sinterklaas een hele mooie grote spiegel moet vragen.

Ik denk dat dingen typen vanuit achter je laptop heel makkelijk is en even op moet letten hoe dingen kunnen overkomen bij andere mensen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:17

En waar zou Selina dan niet willen leren? Oh op het punt dat er dingen aangehaald blijven worden, waarvan ze zelf of al uitleg heeft gegeven, of het zelf al aangeeft, of de eigenaar van het paard al antwoord heeft gegeven? Jammer dat er een aantal zijn zie hun zogenoemde kennis even moeten laten horen. Zeker als ze geen meerwaarde hebben door dat ze al benoemd zijn of zelf aangegeven door Selina. Bah

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:20

Bokt op z'n best! Top jongens +:)+
Laten we met z'n alle de ts afkraken en lekker doorgaan op de dingen die ze al 10x heeft uitgelegd.
Ze geeft aan dat er zeker nog veel verbeterpunten zijn en hier aan gewerkt wordt. Laat haar gewoon haar nieuwe paardje showen en blij zijn met deze kans!

Sommige reactie vind ik echt niet kunnen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:24

Ik vind dat je nog netjes omgaat met het doordrammende kritiek op de sporen Selina.
1x is wel genoeg vermoed ik om dit aan te halen?
De opmerking over die spiegel en dat het paard lijd onder haar rijden vind ik er los overgaan, heb hier dan ook op getemd.

Ik zie dat je plezier hebt in het rijden (wat het belangrijkste is). En zie zeer zeker ook geen strenge hand. Ik heb strenge handen gezien, en dat is dit zeker niet. Het beeld kan voor sommige vertekenen, maar ik zie duidelijk toch wel gewoon contact en geen gesleur, als dit zo zou zijn zou het paard niet zo met de neus naar voor kunnen lopen. Maar dat is mijn mening.
En voor je balans: Laat iemand langs haar lopen en doe je ogen dicht. Alleen stappend, maar dan leer je haar aanvoelen en hoe reageren. Als je dit in stap en draf doet op rechte stukken kun je het daarna ook aan de longe. Op die manier leer je echt voelen wat ze doet, waardoor je balans ook betert. Vraagt wel vertrouwen van jou in je paard en begleider dat ze niks gek gaan doen. Maar denk niet dat je vriend iets laat doen wat jij niet wilt.

Geniet van de tijd met haar, hopelijk kan je nog lang van haar genieten, vertrouwen krijgen en leren op haar. Blijf gewoon lessen en je komt er zeer zeker wel. Denk dat je een schat van een paard daar hebt :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:27

laughterline schreef:
Niet bereid zijn iets te leren? Waarom denk je dat ze met veel plezier les heeft? Omdat ze graag wil leren. Ze weet zelfs waaraan ze moet werken dus ze wil graag iets leren!

beatje schreef:
Selina ik denk dat jij eens aan sinterklaas een hele mooie grote spiegel moet vragen.

Ik denk dat dingen typen vanuit achter je laptop heel makkelijk is en even op moet letten hoe dingen kunnen overkomen bij andere mensen.

Plezier hebben in iets staat niet gelijk met iets te willen leren.
De ts geeft aan wat ze wel en niet wilt horen dus dat lijkt me niet dat je dan open staat voor enige kritiek.
Ik had stel op een fatsoenlijke manier een vraag en daar geeft ze dan geen antwoord op.
Het geeft niks dat de ts geen goede ruiter is en nog een beginner maar open dan geen topic als je niks wilt horen en geef anders op zijn minst fatsoenlijk antwoord.
Ze reageert zelf niet erg vriendelijk dus dan kan je niet verwachten dat iedereen vriendelijk terug blijft reageren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:31

Zo gek is het niet dat ze niet vriendelijk reageert als er steeds het zelfde aangehaald word waar al meerdere keren op gereageerd heeft. Daarnaast vind ik haar niet onvriendelijk reageren. Maar blijkbaar voel jij je er dus wel door aangevallen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:32

Nou, laten we het even gezellig houden. :)
Goed voorbeeld doet goed volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:37

Getemd op dat gedram.
Het is ITP. TS geeft meerdere malen netjes antwoord. Verder is er aan niemand verklaring of uitleg verschuldigd en zeker niet op zo een manier zeg.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:50

Moderatoropmerking:
Graag respectvol en on topic blijven reageren. Een ITP-topic is niet bedoeld voor discussies dus verzoeken we jullie dit zoveel mogelijk te vermijden. Dank.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 00:10

Leuke foto's! Ik vind foto 8 er vooral mooi uit zien :)
Ziet er vriendelijk uit en je houding is ook een stuk ontspannener :D

Veel plezier en succes met dit paardje.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:46

Wat een leuk paardje! Fijn dat ze je zoveelvertrouwen geeft, ik weet uit ervaring dat rijden met angst erg moeilijk is maar zo te zien zijn jullie goed aan het oefenen :)
Ben benieuwd over een paar maanden hoe jullie dan verder zijn als combinatie!

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:33

Jullie zien er uit als een goede combi !
Fijn dat het vertrouwen beter gaat !
Ik weet zeker als jullie elkaar straks helemaal door hebben dat het helemaal super gaat ! Lekker blijven genieten !!
Benieuwd als jullie aan elkaar gewend zijn na meer foto's !

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:58

Leuk paardje! Hopelijk kan je deze lang blijven rijden :)
Al ben ik ook eerlijk: ik vind jou nog niet klaar om met sporen te rijden. Geeft niks hoor, ben ik ook nog lang niet klaar voor ;)

En nog een hart onder de riem. Trek je van de commentaren niks aan. Het is typisch Bokt om weer vanalle ongewenste commentaren te geven... (anders had je het wel op HAW gezet neem ik aan).
Het belangrijkste voor jou is dat je eerst vertrouwen en lol in het rijden krijgt, en dan kom je er met de hulp van je lesgeefster echt wel! Mensen zeiken nu eenmaal graag andere mensen af, snap niet waarom maar tsjah (ben zelf eergisteren bij de Belgische collega's afgeslacht omdat ik mijn paard beetje krachtvoer geef. En mijn DA was een ondeskundige idioot omdat ze mijn paard na véél onderzoeken gezond verklaart... Terwijl ik hier in Nederland tenminste tips en commentaar gekregen heb waar ik iets aan hád)