EsConnor schreef:.
Hahaha, ik heb geen excuss meer nu![]()
![]()
Reed u op t begin 1 keer per week of vaker?
EsConnor je mag jij tegen me zeggen
. Ik was revaliderend van een lange periode met rugpijn. Polie was ingereden maar dat was het dan ook en we wisten dat zij een fel paardje was/ is en kon zijn. Dus een jonge blom vriendin (
van jouw leeftijd) die goed kon paardrijden gevraagd of ze wilde komen zodra de paardjes uit Frankrijk waren aangekomen. Samen hebben we toen elke dag (drie dagen achter elkaar) buitenrit gemaakt. Zij op ons gemakkelijk paard, ik op Polie. Omdat ik fysiek zo slecht was zou zij het over kunnen nemen zo nodig, want Polie kon ik alleen rijden als ze echt heel erg braaf zou zijn
. Dat is de tweede dag maar een keer nodig geweest dat zij het over moest nemen, omdat Polie echt te bang voor iets was. Zij is toen op Polie gegaan achter Hercule aan en ik op Hercule. Toen weer geruild na 10 minuten.
Omdat de jonge Blom ook nog andere dingen te doen had en twee uur rijden van ons vandaan woonden, heb ik dus gelijk drie dagen achter elkaar gereden
. Voor de spieren is dat helemaal niet verkeerd, want het doet toch zeer en dan ben je er gelijk ook goed doorheen. ML (= manlief) heeft toen elke avond de dijtjes gemasseerd
. De vierde dag zijn we weer gelijk gegaan inmiddels met zeer brave paarden zodat ML kon beginnen met rijden. Toen allemaal twee dagen rust.De ritjes waren wel rustig hoor. De paarden vonden het erg leuk, want Polie die erg nerveus was van de verandering naar NL begon altijd zeer nerveus aan de buitenrit en kalmeerde in het bos altijd vrij snel. De rest van de dag was ze dan ook een stuk rustiger omdat we ze altijd ergens eens lekker lieten galopperen. Dus in het begin hebben we veel buiten gereden en veel later zijn we pas begonnen met het rijden in de bak toen Polie wat gewend was aan het leven in NL. Toen had ik allang het ruiter gevoel weer terug.
Dus jij op jouw leeftijd een gezonde jonge blom kan dat gewoon heel erg goed.
.