Wat is je allersnelste rengalopmoment?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deoiridh

Re: Wat is je allersnelste rengalopmoment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:03

Die app wil ik oooook. *D

anneverax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:05

Een lieve kleine tinker van 1,39 ging op zijn snelst 39,8 door het bos! Conditie ontbrak toen nog wel wat hihi

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 15:52

xDenies schreef:
yvanna schreef:
Gaaf! welke app is het fijnst? en kan je die dan al aanzetten in stap of rekent hij dat dan ook mee? krijg je dan n grafiekje ban het snelste dat je hebt gereden? of het gemiddelde?

Endomondo zet je aan als je gaat rijden +GPS. En dan kan je de gehele rit terug kijken incl iedere snelheid.

Ik ga t proberen dankjewel!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:27

Ik ben vandaag op het strand geweest maar ben vergeten de app aan te zetten :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:34

In de pas verlengde binnen rijbaan (70 x 20 m) waarbij m'n paard dacht dat het een renbaan was..

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:35

Mijn snelste helaas nog niet gemeten maar wel een keer 39.5km/u met mijn fjord x Arabier x kwpn kruising van toen net 4 jaar oud. Zonder been geven gewoon mondeling aangemoedigd. Was overigens de tweede keer pas dat hij buiten harder mocht dus gaat inmiddels nog harder. Vd week weer eens meten met endomondo.

Leuk topic! En wat een snelle paarden allemaal zeg! Gaaf!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:38

Denk dat dat toch wel in Limburg was... Stuk galop over de velden, superawesome.
35 kilometer per uur, gok ik?
edit: typfout
Laatst bijgewerkt door deksel op 25-10-15 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:47

Oehh als ik al deze posts lees denk ik echt heel bezorgd, kijken jullie uit? haha!
Gaaf al die snelheden. Als jullie paard zo snel gaat, is dat dan specifiek op een stuk waarvan je weet dat er geen onverwachte dingen kunnen gebeuren? Of tenminste, waar de kans minder groot is. Want iets onverwachts kan natuurlijk altijd gebeuren. Verder gewoon een random opmerking dit, niet specifiek naar iemand gericht. :')

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:56

30 km/h met een tweespan Belgische trekpaarden (met niet al te veel conditie) voor de marathonwagen.
Marathonwagen incl. personen weegt ongeveer 650 kg.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:00

Mijn allersnelste moment was 12 jaar geleden met mijn Haflinger Ilse. In een groep van ongeveer 20 paarden op het strand rende ze met haar korte benen bijna alle hoogbenige, grote paarden eruit, slechts drie paarden van de groep waren sneller! Ik was zo trots op mijn meisje!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:04

50 km/h op een new forest van 1,45, we rijden op een zandpad naast de snelweg en daar kun je flink gas geven :D

Is wel van vorig jaar, nu galopperen we eigenlijk niet. Hopelijk volgend jaar weer.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:33

Dit ga ik meten ! Ben benieuwd hoe hard mn kruising arabier x new forest gaat!! Merk dat mn Lusitano laaang niet zo hard gaat hihi

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 18:39

yvje86 schreef:
30 km/h met een tweespan Belgische trekpaarden (met niet al te veel conditie) voor de marathonwagen.
Marathonwagen incl. personen weegt ongeveer 650 kg.

Kan je voorstellen hoe sterk die dieren zijn... :wow: :wow:

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:45

Mijn snelste was op een draver die sloeg op hol op de drafbaan, ze ging echt heel hard.

Geen idee hoe hard, het was een grote draver, maar wauw wat een kracht en wat een snelheid, gelukkig was er niks wat in de weg stond en was het op de eigen draversbaan.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:51

Afbeelding
Mijn max snelheid van vandaag.
Gaat om een 4 jarige die nog niet zo lang in training staat (Quarter)
Ik deed hem stil staan om de afstand tussen mij en de groep te vergroten. En op het moment dat de groep aanzette in galop moest mijne hoognodig plassen.
Lekker laten uitplassen op zijn gemak en dan de groep bij gebeend :o
Best wel trots :D

Edit, ik merk wel dat de korte stukjes stilstaan (ongeveer een minuut of 2) er niet op staan, was waarschijnlijk niet lang genoeg voor de gps

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:00

Haha mijn Endomundo app gaf een keer een pieksnelheid van 224km per uur aan :')

Dat sloeg natuurlijk nergens op. Ik denk dat de snelste keer was met mijn fjordenmerrie op
het strand. Ik had toen geen app maar het was echt heeeeel snel :') Zo snel dat toen ze opeens
stopte voor een stroompje water er ik met een salto vanaf vloog :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:06

Mijn eerste pony is geklokt op 48 km per uur met een ander op zijn rug in achtervolging op een ontsnapte pony op wedstrijd.

Mijn eigen onvrijwillige racepartij is geklokt door een erg boze prive renbaan eigenaar. :') de hele baan rond in record tijd, hij schatte de snelheid op ruim 55 per uur. Best hard met een 138 cm pony. Pony had bij de vorige eigenaar mee gedaan met ponyrennen. Tijdens buitenrit met een vriendin moesten we langs deze baan. Pony ziet de baan en kreeg het op de heupen, ik ben drie keer de baan rond gevlogen. Heb me vastgehouden en gehoopt op geen struikelpartij. Pas na drie rondjes was meneer weer controleerbaar.

Vriendin dacht dat ik opeens hard gaan leuk vond (nee dus :+ ) en baaneigenaar hoorde me voorbij denderen en dacht dat het de zoveelste was die even leuk hard wilde op zijn baan. Maar was toch benieuwd naar de snelheid en heeft toen automatisch stopwatch gebruikt. Was wel onder de indruk van de snelheid van meneertje. Stomme pony.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:16

Met de dravermerrie van Hammeke hier op bokt.
Wij reden altijd samen buiten en mijn warmbloed kon haar draver in de verste verte niet bijhouden. Stelde ze voor om eens te ruilen van paard.
Dacht dat ik nooit meer ging stoppen! Nooit meer gewisseld ook niet :+

Met de warmbloedmerrie van mijn stiefzus een keertje op hol gegaan buiten. Die kon ook een pakje harder dan mijn eigen. Pfoew.
Ik maar denken: niet struikelen, niet struikelen.

Endomondo geeft met mijn eigen paard vaak in de 30km per uur aan en beide paarden gingen toch een heeeel tandje harder.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:28

Geniaal verhaal karuna, jammer dat het niet jouw bedoeling was ;)

Mijn snelste galop was met een ex-ren AV. En dat ging goed hard al zat hij nog niet op zijn top. Was op een heel lang zandpad tussen weilanden door. Het voelde super zeker en vertrouwd, echt heerlijk.
Dat was met deze knappe man:
Afbeelding

Mijn huidige vz-paard is volgens mij nog nooit in rengalop geweest, hij vindt een middengalopje door het bos al hard zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:54

Wie maakt er een meeting topic? Haha.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:57

Met mijn toemalige fjord die ging er zo hard vandoor dat kon ik niet eens meten hoe hard
(Sorry offtopic snap ik maar kon het niet laten) :x

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:58

Met mijn volbloed arabier helaas alleen gemeten op een dijk(met van die stenen inhammen voor boeren)... 55km/uur... Op t strand ook een keer gegaan en daar véél harder maar nooit gemeten...

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:08

Ik ga het binnenkort ook eens meten met endomondo, ik heb geen abonnement ofzo op mijn telefoon, heb je dat nodig?

Mijn KWPN merrie kan in ieder geval heel hard en daar hou ik van :7

Ik verbaas me trouwens wel over de snelheden die hier genoemt worden, ze komen aardig in de buurt bij de snelste renpaarden :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 17:19

xApple schreef:
Haha mijn Endomundo app gaf een keer een pieksnelheid van 224km per uur aan :')

Nondejuuuu! Jetpackhorse?

Afbeelding

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:21

Oeeps endemundo toen verwijderd vanwege te vol geheugen .. Ga hem volgende week weer downloaden en uitproberen als paardje er zin in heeft.
Ik denk dat mijn snelste moment een moment vlak na het afzetten was. Na een paar meter kakte hij al weer in hahaha.
Was op de renbaan bij ons op stal