Zat net dat paardenboek van Rien Poortvliet te lezen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 13:25

Zoolgangster schreef:
"Het Brieschend Paard" was een boek waar ik voor had gespaard... was toen zo'n 60 gulden...
Wat ik erg schokkend vond was dat een jaar later 8 paarden van de reddingsboot op Ameland, waar Rien heel veel aandacht aan heeft besteed in het boek, zijn verdronken tijdens een reddingsaktie.

Karma... nogwat... ;(

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:28

janouk schreef:
Ik heb het boek gekregen toen het uitkwam: 1978. Boek is echt 'stuk' gelezen. Honderden paarden heb ik nagetekend uit het boek. Het boek is echt verslonden. De prachtige tuigen en paarden van de Koninklijke Stallen waren mijn favoriet en nu nog.
En als ik op de Koninklijke Stallen ben, is het telkens weer of ik zo in het boek van mijn jeugd stap. Zo realistisch getekend. Alle paarden hebben een eigen karakter.
Mijn lievelingsboek. <3

Ooit heb ik hem als Penny 'gewoon' opgebeld. Haha hij heeft me een kwartier lang heel aardig te woord gestaan.
Hij zal wel gedacht hebben. Penny alarm

Hahaha prachtig. Wel lief van hem dat hij zolang bleef praten. :j

Lightielight

Re: Zat net dat paardenboek van Rien Poortvliet te lezen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:08

Ik volg dit nog even...veel te leuk :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:16

Idd prachtig boek en leuk om te lezen hoe met de twee pony's is vergaan en ook dat verhaal van de
reddingspaarden was zo mooi en zo dramatisch afgelopen!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:27

Het is prachtig dat Rien zulke mooie boeken als "Het Brieschend Paard" heeft gemaakt.
Ik weet dat sommige kunstacademie mensen wel eens neerkeken op iemand als Rien (ze vonden hem een "boer") omdat Rien het zichzelf allemaal heeft aangeleerd, dat tekenen en schilderen, en niet op de kunstacademie heeft gezeten, voor zover ik weet.
Maar dan denk ik: Rien is na jaren in heel Nederland nog steeds bekend en geliefd om zijn mooie boeken. Die nuffige kunstfreaks zijn alleen een beetje bekend in hun eigen kringetje.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:30

Yes!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:03

Inderdaad Zoolgangster. Des te knapper als iemand zichzelf kan aanleren om zo realistisch te tekenen. Heb hier "het brieschend paard", 'de vossen hebben holen' en 'de oproep der kabouters' in de kast staan. Ze zijn allemaal prachtig, maar 'de oproep der kabouters' is gewoon briljant. Het verhaal in combinatie met de tekeningen neemt je direct mee in een geweldig avontuur. Heb het al heel vaak gelezen en het blijft geweldig. Heerlijk om in de winter, lekker bij de open haard te lezen :D