[VOLG] Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:06

Zoe_97 schreef:
geerke schreef:
een luchtzuigband is achterhaald...maar dat roepen we in ieder topic...al een aantal jaren.

jij roept dat in ieder topi, maar je neemt ook van niemand aan dat in sommige gevallen zo'n ding wel werkt --'
Mijn paard is aren verwaarloost en in een stl opgeloten. Toen die bij mij kwam bleef die luchtzuigen terwijl de stress factoren weg waren. He hem een winter met ene luchtzuigband gehad en nu kan ik hem gewoon zonder band ofzo binnen zetten zonder dat hij gaat zuigen.

pardon???ik roep dat in ieder topic?ga jij even ''mijn eigen berichten'' nakijken?Waar ik dat dan allemaal roep?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:08

Ik kan me niet voorstellen dat een goede dierenarts het gebruik van een luchtzuigband adviseert gezien de schade die ermee berokkend kan worden. Luchtzuigen is een copingmechanisme geworden voor jou paard om met stress en/of pijn/ongemak om te gaan. Wij hebben als mensen besloten dat we dat copingmechanisme onwenselijk vinden maar het paard heeft daar geen boodschap aan, dit is zijn manier om met het ongemak om te gaan. Als je hem toestaat lucht te zuigen en hij endorfine aan kan maken is er een kans dat hij rustiger wordt en daardoor beter kan genezen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:34

geerke schreef:
Zoe_97 schreef:

jij roept dat in ieder topi, maar je neemt ook van niemand aan dat in sommige gevallen zo'n ding wel werkt --'
Mijn paard is aren verwaarloost en in een stl opgeloten. Toen die bij mij kwam bleef die luchtzuigen terwijl de stress factoren weg waren. He hem een winter met ene luchtzuigband gehad en nu kan ik hem gewoon zonder band ofzo binnen zetten zonder dat hij gaat zuigen.

pardon???ik roep dat in ieder topic?ga jij even ''mijn eigen berichten'' nakijken?Waar ik dat dan allemaal roep?

een tijdje terug zag ik jouw (meende ik dat jij het was? excuses als het iemand anders was) in elk topic waar ene luchtzuigband vernoemd werd een pleidooi houden waaromd at niet te gebruiken etc.

Sas_88

Re: Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:46

Jeetje schiet niet op zo :( Hopelijk gaat het beter op de nieuwe plek. Sterkte!!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 15:39

Dankjewel.voor ee reacties, ik zal het er eens over hebben met de da

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:43

Ohw wat erg!!! Heel veel sterkte en beterschap!!!!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:38

Eigenlijk ben ik het wel met Geerke eens, ik zou zelf die luchtzuigband ook afdoen. Weet je ook waarom je DA hem juist wel om wilde? Een paard met maagzweren ( of een maagzweer) kan juist gaan luchtzuigen om de pijn in de maag te overstemmen door de endorfines die aangemaakt worden door het zuigen. Ze krijgen misschien wat afgesleten voortanden, maar je kan bijvoorbeeld ook een plek waar hij graag zuigt een paar keer met een handdoek omwikkelen en die vastzetten, dan ondervang je dat probleem weer.

En ik kan me slecht voorstellen dat muisjes zo werken als hier boven ergens vermeld wordt, de mijne brak daar steeds doorheen. Bij veel paarden werkt het wel om de scherpste kantjes eraf te krijgen. Domosedan is veel te zwaar om te geven, daarvan zijn ze echt van de wereld. Dat kan voor een tandarts, hoefsmid, scheren, maar niet voor dagen achter elkaar. Zo lang de Domosedan werkt mag hij niets eten, dat lijkt me dus echt geen optie.

In elk geval plezierig dat hij wel gras eet. Maar hoe ga je dat doen als dat stukje van 10 bij 10 op is? Als hij daar 24/7 loopt is dat al snel helemaal kaal vrees ik. Kan hij dan weer op een ander stukje? En schraal, ja, dat is hij zeker, maar een paard van een stalgenoot is ook zo schraal geweest door een hoefzweer. Die was in 2 weken tijd van normaal naar ontzettend schraal gegaan. Toen eenmaal de zweer over was is hij in een maand tijd weer op zijn oude gewicht gekomen. Jouw paard zal dus ook heel veel pijn hebben, maar als dat tijdelijk is, is de kans wel groot dat hij over een tijdje weer bijtrekt.

Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen, hopelijk ziet de DA het donderdag ngo steeds zitten om verder met hem te gaan.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:51

*kruipt onder meelees steen vandaan*
Ik duim echt dat de DA het ziet zitten donderdag om verder te gaan.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 19:57

Dankjewel jet voor je uitgebreide reactie, hij zuigt lucht in de lucht net zijn hoofd, niet op een voorwerk of iets anders, ik zal de band zo een aflaten, we moesten de band onlaten omdat hij zich zelf mager zuigt

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:06

Jee wat zielig.
Zou het niet beter zijn om hem tijdelijk bij een goede kliniek te plaatsen als het zo slecht met hem gaat thuis?

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 20:16

We gaan het donderdag overleggen wat we gaan doen,
Zometeen naar hem toe ik zal een foto van hem maken

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:20

eet hij weer iets?

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 20:24

Ik ga zo naar hem toe dan kan ik zien of hij weer wat Wilt eten

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:27

Bah wat een pech! Onwijs naar ongelukje. Hopelijk knapt Othello snel weer een beetje op. :(:)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:45

Een luchtzuigband die zo strak zit dat hij zelfs in de lucht niet meer kan zuigen moet wel heel erg strak zitten. Fijn dat je hem af gaat doen, in het centrale topic over luchtzuigen staat vaak genoemd dat paarden niet mager worden van het luchtzuigen, dus ik vrees dat jouw DA daarover een beetje ouderwets beeld heeft. Vroeger werd dat namelijk altijd verkondigd. Toen werd ook gedacht dat de lucht die het paard opzuigt tot in de maag komt en dat het paard daardoor koliek kreeg. Ook dat is achterhaald, de koliek die het paard dan kan krijgen wordt meestal veroorzaakt door de maagzweren...

Ik ben wel benieuwd of hij inmiddels toch wat is gaan eten, niet eten is echt funest voor een graasdier als een paard. Overleg eens met je DA of je kan starten met maagbeschermers ( Omeprazol is een hele bekende, maar absoluut dure), alles is goed, als je hem maar weer aan het eten krijgt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:47

Geef je hem iets aan supplementen?
Mijn merrie was vorig jaar juli geblesseerd.
Ook een diepe wond (waarbij we zelfs hebben moeten spoelen en ze dus een week op de kliniek heeft gestaan) daar in werd mij aangeraden om MSM Zwavel, omega 3-6-9 olie en traumeel druppels te geven
[MD] Wat een pech een wond

Heel veel sterkte met het herstel.
Hopelijk verbeterd hij iets als hij verhuisd is.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 21:14

De luchtZuigband zit heel erg los, alleen maar om zijn nek met een riem van de band
Hij eet een beetje niet het Gene wat ie moet eten

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 21:22

Afbeelding
Afbeelding
Zo is hij nu, band had ie op deze foto nog om

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:12

Helpt die band dan wel als hij zo los zit? Hij ziet er zo inderdaad niet vrolijk uit, weet je ook wat hij wel wil eten en wat hij echt niet eet?

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 22:21

Ja hij helpt wel als hij zijn hoofd in de houding brengt van wanneer hij luchtzuigt
Hooi eet hii echt niet, brok nauwelijks en slobber eet hii voor de helft

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:24

dat is niet genoeg,hij moet op zijn minst hooi eten.Hij zal last van zijn maag hebben,daardoor eet hij niet waardoor de pijn in zijn maag erger word.
Heel lastig dit,een paard wat niet wil eten.Loopt ook meestal niet goed af.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 22:30

Ja klopt, ik vondt hem erg vreemd doen, heel erg suf, zat niet veel leven in vanavond..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:33

hij kijkt ook niet goed ;(

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 22:37

Nee klopt... En ik moet eerlijk zijn wat een kl*te gevoel

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:39

TS, veel sterkte. Ik hoop echt dat het goed komt.