[VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:53

Leuk dat je een topic hebt gemaakt voor Bambi. Erg leuk en leerzaam om jullie verhaal te volgen.

Ze lijkt me super lief en ik hoop dat je haar kan opknappen. Als dat lukt wordt het vast een super knappe pony. Ben benieuwd wat de veearts te melden heeft.

Heerlijk om de pony zo te zien genieten van alle aandacht.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:54

Wendy_Komen schreef:
@Cowboy55: Dat is ook de reden dat ik niet meer €50,- wou geven. En tja, wellicht had ik der niet moeten kopen en moedig ik het zo aan. Maar ik denk dat ze zelf met deze keuze blijer is

Helemaal met je eens. En aan Euro 50 verdien je volgens mij niks/een schijntje als handelaar, al heb je het beestje gratis gekregen.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 08-09-15 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:54

Ik zou nu al de smid of DA om advies vragen, want de stand waarin de hoeven zich nu bevinden is echt niet goed voor de spieren en pezen. DA komt toch zeg je, dan kan je het gelijk vragen. Scheelt een extra consult indien nodig.

Het kan een schaafwonde zijn maar dus even goed een oude wonde van een ingegroeid halster oid. Het kan nog even duren eer dit geneest, maar normaal mag dat geen problemen opleveren als er geen pus of viezigheid uit komt. Ook hier, informeer even bij de DA of er misschien een zalfje op kan/mag, mogelijks op basis van honing. Dat werkt en ontsmettend en stimuleert wondgenezing. Welke zalf wij gebruikt hebben weet ik niet meer, is alweer 5 jaar geleden. Als het kan halster uit laten zodat het er niet extra overheen schuurt, maar dat is denk ik geen probleem aan je foto's te zien :)

Kijk ook even onder de kaak en achter de oren tussen de manen. De jaarling met het halster ongeluk had op die plekken namelijk ook fikse wondes, maar gezien de plek + vacht valt dat niet altijd op.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:55

Ik volg je, ik ben zeer benieuwd hoe ze gaat opknappen. Ik hoop dat alles mee gaat vallen bij de dierenarts.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:55

Jeetje wat ziet die eruit :n vreselijk hoe mensen zo met een dier om kunnen gaan :n
Maar wat top dat je haar hebt meegenomen en weer gaat opknappen ts!
Die foto onder het solarium verwarmt gewoon heel mn hart haha!
Ik volg mee! Hopen dat het een gezond en blij beestje mag worden!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:56

Ach wat een lief hoofdje <3
Ik ben benieuwd naar volgende updates!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:58

Jaa, al in het Paardenmarkt topic heb ik jullie voorbij zien komen :)
Vind het echt een lief paardje zo op het oog en super dat jullie dit zo doen!

Ben benieuwd hoe ze gaat opknappen!

SayaJones

Re: Bambi! Van zakje botje met super karakter! Naar..(Volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:59

Leuk, een volgtopic van Bambi!

Die laatste foto is zo aandoenlijk <3
Ik ben heel benieuwd wat voor pareltje er langzaam te voorschijn gaat komen!

esmee1008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:01

Ik volg wat een lief beestje om te zien verdiend zoiets!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:02

<3 die is in de hemel terecht gekomen!
Je moeder is echt een schat!Ik hoop dat het arme ding lekker aankomt en dat je niet voor (financiele)verrassingen komt te staan.
Succes!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:03

Konden we al het leed de wereld maar uithelpen..

Vreselijk om het diertje zo te zien, maar ze straalt erg veel liefde uit haar oogjes. Ben benieuwd naar haar vooruitgang!
Laatst bijgewerkt door Getty_Maan op 08-09-15 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:03

Volgensmij zit daar een pracht beesje onder verscholen :j

Onwijs knap dat je haar hebt opgevangen!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 22:06

Ik had mams net aan de lijn, en die vond jullie reacties erg lief!

@Varekaj: kan de dierenarts wel even vragen over de hoefjes als ze er toch is. Momenteel smeer ik al Mesitran (honingzalf) op de wond. Ben een groot aanhanger van deze zalf ;-)

Ontstoken kiezen verwacht ik zelf niet, als ik zie hoe goed ze gras en muesli weg werkt. Maar gebit is duidelijk scheef, dus moet flink wat aan gedaan worden.

Al via pb ontzettend lieve aanbiedingen gehad. Hartverwarmend.

Vanmiddag nog een filmpje gemaakt van madam. Zoals je kunt voelt ze zich gelukkig in der koppie niet zo slecht als dat ze lichamelijk is:

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:06

Ik was ook op de markt maar heb haar niet gezien. Hoop dat ze opknapt en nog lang kan genieten van heerlijke grasjes en slobber

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:07

Ik kreeg echt tranen in mijn ogen na het zien van die foto's.
Super dat je haar mee hebt genomen en hopelijk kan ze zich weer tot 100% gezonde pony herstellen.

Ik volg. :j

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:08

Ik volg! Blijf het super van je vinden!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:09

Kippevel, wat hebben je moeder en jij een goed hart!
Door deze sterke, maar verwaarloosde pony toch een kans te geven.

Haar uitstraling veranderd per foto, vanaf het moment dat ze op de markt stond, en dan later in stal, gewassen en al.
Volgens mij, is ze zeer dankbaar dat jullie haar hebben meegenomen <3

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:10

Wauw! Respect voor jou en je mams ts! Jullie zijn toppers! Beestje heeft een geweldig lief hoofd en ze is bij jou op de goede plek zo te zien! Ook fijn dat de stal eigenaren mee denken en mee helpen! Succes met Bambi! Ben benieuwd hoe ze er over een tijdje uit ziet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:13

Super dat je dit doet! Ik volg mee. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:13

Ik heb helaas geen spullen in die maat, alles is hier ofwel (ruim) groter ofwel (ruim) kleiner. Anders keek ik gelijk of ik wat kon missen voor deze dame.
Mesitran en honingzalven zijn idd prachtmaterialen :D

Ivm de tanden: het ponytje dat ik heb heeft een "achterstand" qua gebit. Omdat hij er zo slecht aan toe was, is hij veel trager gaan wisselen ofzoiets, hij was wel een stuk jonger. Op zich heeft hij absoluut geen problemen met eten ofzo, maar het kan wel. Mijn andere pony heeft scheve voortanden, wss ooit als jong dier een rotschop op de mond gehad of erg harde mep. Kan ook niks aan gedaan worden, alleen goed opvolgen en ook hier geen eetproblemen.
Zolang ze uit zichzelf goed eet, goed kan kauwen en geen proppen maakt gaat dat wel goedkomen, al zal een vijltje erlangs waarschijnlijk geen kwaad kunnen.
Ohja, bekijk ook met de DA wat ze mag hebben qua voer. Zou best kunnen dat het opgebouwd moet worden (ook slobbers ed) omdat ze zo mager is.

Maar goed, volgens mij weet je dit allemaal heus wel en ben ik aan het l*llen voor niks :P

Echt, nogmaals petje af voor de kans die jij dit dier geeft!

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:14

Ze loopt best aardig toch!
En die schattige dribbeltjes <3

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:14

Ik had Bam(b)i al in het paardenmarkt topic gespot. Wat een schatje en echt super dat jullie haar zo'n liefdevol plekje gunnen. Ik hoop dat ze nog jaren mag genieten bij jullie!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:16

Wat leuk! Heel veel succes met bambi!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:17

Overleg met de DA en smit hoe snel je gaat met de.'opknapbeurt'.
Rijk voer en een te snelle verandering van beenstand kan bij verwaarlozing contraproductief zijn. Ook is voorzichtigheid geboden met medicatie, zoals ontwormingsmiddelen.
Succes met het hertje.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:22

Aaah dat laatste filmpje ook, zo'n lief popje van een pony! Echt een pony die het verdient om weer lekker op te knappen. Dat wordt natuurlijk als ze hersteld is wekelijks als prachtige merrie compleet in de vlechtjes met roze strikjes... <3
En je plan klinkt heel goed, wat je allemaal wilt laten doen en controleren. Komen ook goede tips voorbij. _/-\o_ :j En dat je haar dan ook ziet staan onder een solarium.... De luxe!! *D
Veel plezier met deze vrolijke dame. Ook al gaat het herstel lang duren, als je die schattige oortjes zo vrolijk ziet staan op dat magere lijfje dan weet je gelijk weer waar je het voor doet!

Ik ben ook benieuwd hoe oud ze zal zijn (dat komt vast wel uit de gebitscheck) en wat de uitkomsten zijn van de komende onderzoekjes.