Wat hebben sommige mensen toch tegen vossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:58

Schuldig!

Ik hou niet zo van vossen. Vind ze een beetje saai ofzo :+.
Had zelf ook niks met bruin, maar wat staat er op stal? Een bruine...

miss_lizje

Re: Wat hebben sommige mensen toch tegen vossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:00

Tja ik ga nooit meer een mooiere vos vinden als dat mijn Orion was. Ondanks dat mijn nieuwe bruine paard er ook wel mag zijn hou ik een zwak voor vossen met veel wit.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:03

Tja, ik had denk ik nooit zelf voor een vos gegaan.
Maar sommige hebben de wauw factor!
Of komen gewoon op je pad :+ zoals mijn merrie. Hoor het ook vaak: ik vind vossen niet mooi, maar die van jou is wel mooi hoor, net iets anders qua manen!
Het is maar net op welk paard je verliefd wordt, al issie paars!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:13

Ik vind onze vos heel knap met zijn 4 witte benen en bles.
Heel vrolijk en aanhankelijk paard....ben nog iedere dag verliefd op hem.

Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:26

martine0503 schreef:
Blij met mijn stoere vos

[ Afbeelding ]

Moooiiii!!!!

Ik weet niet wat mensen tegen vossen hebben. Vossen hebben over het algemeen meer uitstraling. Vooral als ze mooi wat wit op het hoofd hebben en witte voeten hebben.

Geen enkel paard ziet er zo vrolijk en vriendelijk uit als een vosbles.

Voor mij zijn juist de zwarte en de (donker)bruine saai. Vooral als er ook nog eens geen wit aan zit.

Afbeelding

Edit: maar nog liever een donkerbruine dan een bonte :x
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 08-09-15 20:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:31

Ik ben gek op vossen! Als 'vos'eigenaar hoor ik het ook regelmatig. 'Nee, vos vind ik niet mooi.' 'Een vos zou ik nooit kopen.'
En bedankt -O-

Afbeelding

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:40

Ik koos niet voor een kleur, ik werd gewoon verliefd.
Nare opmerkingen krijg ik eigenlijk helemaal niet. Ik hoor juist vaak 'wat een mooie pony, wat een stoere IJslander, wat is 'ie mooi rood!'
:o

Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:43

Ik vind ze prachtig! Liefst met 4 witte benen en een mooie, grote bles. <3

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:46

Mijn oude vosje, Monty. Geweldige pony is dat! Prachtige rechte bles! Heel veel mensen (met en zinder verstand van paarden) zeiden dat hij bijna dezelfde uitdrukkingen heeft als een mens haha. Heb geen betere foto op m'n mobiel
Afbeelding

Op de foto trouwens al 30 jaar oud!
Laatst bijgewerkt door Larissajulia op 08-09-15 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:47

NatasjavE, dat is dus echt een kwestie van smaak... Want ik vind het paard op de foto die je plaatst echt weinig uitstralen :=.. Daarnaast vind ik een scheve bles nooit mooi, welke kleur er ook omheen zit. Dus dat is echt smaak.
Daarnaast snap ik het ook dondersgoed als mensen mijn merrie niet mooi vinden. Je houd ervan of je haat het.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:54

smurffie schreef:
NatasjavE, dat is dus echt een kwestie van smaak... Want ik vind het paard op de foto die je plaatst echt weinig uitstralen :=.. Daarnaast vind ik een scheve bles nooit mooi, welke kleur er ook omheen zit. Dus dat is echt smaak.
Daarnaast snap ik het ook dondersgoed als mensen mijn merrie niet mooi vinden. Je houd ervan of je haat het.

Bedankt,...dat is mijn paard. -O-

meeste mensen vinden haar erg veel uitstraling hebben.

Ik zal iemand niet zeggen je paard vind ik niet mooi. Of weinig uitstraling hebben.

Ik hou niet van bont. Maar het exterieur bepaald de rest.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:59

Smurfie, ik weet niet wat jij aan uitstraling mist in het paard op de foto van NatasjavE?

Ik zie een fijn wakker paard, mooi Gelders hoofd met een vriendelijke blik. Straalt naast waker ook een hoop rust en stabiliteit uit.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:00

Ik hou van vossen, jammer dat je ze weinig in het wild tegen komt. Ik denk inderdaad dat veel mensen er niet van houden want als ik er al een zie dan is de vos meestal overreden ;(

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:00

tiwi1969 schreef:
Smurfie, ik weet niet wat jij aan uitstraling mist in het paard op de foto van NatasjavE?

Ik zie een fijn wakker paard, mooi Gelders hoofd met een vriendelijke blik. Straalt naast waker ook een hoop rust en stabiliteit uit.

Dank je wel :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:04

Zoals gezegd snap ik wat mensen niet mooi vinden aan mijn paard, soms is dat best handig om te weten voor je stelt dat een vos meer uitstraalt. Dat is smaak, geen gegeven. Ik vind vos vaak dof uit de ogen kijken, mijn merrie vinden mensen eng menselijk uit de ogen kijken;iets ik prachtig vind.
Juist dat gelderse vind ik verschrikkelijk. Ogen die weinig spreken, scheef tonend hoofd door de bles.
Waarschijnlijk vind jij mijn merrie afschuwelijk, dat geeft ook niet. Vaak is het onverstandig om dingen persoonlijk op te nemen en meningen als feiten neer te zetten of te beschouwen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:09

Afbeelding

Mijn vosse merrie!

Afbeelding

En ik vind de kleur geweldig (check men haar)
Afbeelding

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:10

L_isanne schreef:
Ik ben een schuldige...
Heb helemaal niks met vossen, maar dat is voor mij puur omdat ik vind dat het overgrote deel vos geen uitstraling heeft. Ik zie soms wel vossen die dat wel hebben en dan zal ik niet over de kleur vallen. Maar het heeft voor mij echt met aansprekende dieren te maken..

Voor mij zijn vossen gewoon geen eye catchers :)

precies dit heb ik nu ook. Behalve koffievos; die vind ik dan wel weer heel erg gaaf. En vossen zonder ook maar een aftekening, dat vind ik dan ook nog wel mooi.

Overigens zie ik het vaker bij schimmels staan dan vossen hoor; dat zinnetje 'normaal heb ik niks met 'insert colour' , maar deze is wel erg gaaf (of varianten daarop).
Denk dat het meer te maken heeft met wat je eigen voorkeur is; ik ben helemaal weg van schimmel dus als iemand zoiets zegt over schimmels dan pikt mn brein dat direct op. Jij ts hebt dat dan weer met vossen. Zouden we bv zwarte paarden heel gaaf vinden dan zou het ons juist weer bij zwarte paarden opvallen; zo'n zinnetje.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:12

Om te stellen dat een paard geen uitstraling heeft dat is sowieso fout. Ieder paard heeft een uitstraling, of iemand die uitstraling aanpreekt of niet dat is persoonlijk.

Dit hoofd, hier houd ik van:

Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:13

smurffie schreef:
Zoals gezegd snap ik wat mensen niet mooi vinden aan mijn paard, soms is dat best handig om te weten voor je stelt dat een vos meer uitstraalt. Dat is smaak, geen gegeven. Ik vind vos vaak dof uit de ogen kijken, mijn merrie vinden mensen eng menselijk uit de ogen kijken;iets ik prachtig vind.
Juist dat gelderse vind ik verschrikkelijk. Ogen die weinig spreken, scheef tonend hoofd door de bles.
Waarschijnlijk vind jij mijn merrie afschuwelijk, dat geeft ook niet. Vaak is het onverstandig om dingen persoonlijk op te nemen en meningen als feiten neer te zetten of te beschouwen.

Oh dus het gaat er om dat ik de woordjes ik vind vergeten ben.

Dan hoef je niet meteen persoonlijk te worden naar mijn paard toe.

Je kan ook zonder mijn paard er bij te betrekken zeggen dat je het niet met mij eens bent.

Ik zal jouw paard niet benoemen van oh,..die vind ik niet mooi, of eng.

Ik benoem alleen in het algemeen dat ik bont niet mooi vind.

Exterieur matig kan een bont juist wel mooi zijn. Dat is wat belangrijker is.
En laat de mijne nu eens voorlopig keur zijn.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 08-09-15 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:14

tiwi1969 schreef:
Om te stellen dat een paard geen uitstraling heeft dat is sowieso fout. Ieder paard heeft een uitstraling, of iemand die uitstraling aanpreekt of niet dat is persoonlijk.

Dit hoofd, hier houd ik van:

[ [url=m/de4PoM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja klopt. Ik had het wellicht ook anders moeten formuleren.

Leuk deze. Groninger?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:21

Ja, zelf gefokt. Bascal x Fambo x Eendracht x Otto
25% kans op een vos en ik moet zeggen ben erg blij met mijn Golden Girl.

Als veulen raakte ik haar aan de straatstenen niet kwijt, al liep ze op de keuring de sterren van de hemel en stond het publiek met de mond open. Ik heb toen vaak gehoord als ze zwart was dan... Maar nu ben ik heel gelukkig dan niemand haar wilde kopen.
Op 3 jarige leeftijd weer open monden op de keuring en een lofzang van de inspecteur. En een rood-wit-blauw lint.
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 08-09-15 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:21

Nee ik geef je een voorbeeld terug op jou eigen aangedragen voorbeeld. als je bang was voor kritiek had je waarschijnlijk in dit soort topics beter geen foto kunnen plaatsen. Mij doet het niks als iemand mijn paard niet mooi vind := mijn eigen moeder zegt regelmatig dat ze haar echt niet knap vindt.

Ik vind jou paard wel een "doorsnee" vos zoals ik ze zie, dat is niet persoonlijk op jou paard hoor, ik vind 9 van de 10 vossen (net als bruine) niet aansprekend en vaak weinig uitstraling hebben. Gelders bloed en tuig bloed vind ik in alle kleuren niet tof, is ook zo mijn smaak.

Uitstraling is iets subjectief, daarom kan ik gerust vinden dat er weinig uitstraling is terwijl een ander dat wel vind. Even als mooi dus subjectief is. Ik kan echt niet stellen dat ieder paard mooi is. Sommige mensen hebben alleen andere ideeen bij mooi dan ander.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:27

smurffie schreef:
Nee ik geef je een voorbeeld terug op jou eigen aangedragen voorbeeld. als je bang was voor kritiek had je waarschijnlijk in dit soort topics beter geen foto kunnen plaatsen. Mij doet het niks als iemand mijn paard niet mooi vind := mijn eigen moeder zegt regelmatig dat ze haar echt niet knap vindt.

Ik hoop niet dat je op deze manier in het echte leven ook communiceert. :=

Ik heb nu een paar keer aangegeven dat ik het anders had moeten verwoorden. Daar heb je gelijk in.

Het gaat mij er ook niet om dat je haar niet mooi vind. Ben ook niet bang voor kritiek.

Maar het is de toon die de muziek maakt.
En ik vind je niet echt een aardige manier van communiceren hebben.
Daar gaat her mij om.

En je moeder die zelfs zegt haar niet echt mooi te vinden...aardige boel.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 08-09-15 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:29

tiwi1969 schreef:
Ja, zelf gefokt. Bascal x Fambo x Eendracht x Otto
25% kans op een vos en ik moet zeggen ben erg blij met mijn Golden Girl.

Als veulen raakte ik haar aan de straatstenen niet kwijt, al liep ze op de keuring de sterren van de hemel en stond het publiek met de mond open. Ik heb toen vaak gehoord als ze zwart was dan... Maar nu ben ik heel gelukkig dan niemand haar wilde kopen.
Op 3 jarige leeftijd weer open monden op de keuring en een lofzang van de inspecteur. En een rood-wit-blauw lint.

Leuk. Het is algemeen bekend dat de Groninger fokkers en ook stamboek een voorkeur hebben voor donkere kleuren met weinig wit. Maar op de keuringen laten ze er een goed paard niet om staan blijkbaar.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:35

Nee zeker niet, dit was in de zeven jaar dat ik de keuring van kring Midden heb georganiseerd de tweede keer dat er een vos kampioen was.
Door een stom ongeluk op weg naar de nationale hebben we die keuring niet gehaald, maar had graag een gooi gedaan naar het Nationaal kampioenschap met deze merrie.

In Tolbert kring Noord 3 jaar geleden een vos merrieveulen veulen kampioen, deze merrie was dit jaar de beste 3 jarige merrie van kring Noord.

De jury kijkt puur naar een goed paard en die heeft geen kleur.

Vorig jaar is ook haar halfbroer Borre goedgekeurd. Helaas blijven de fokkers daarbij weg om de kleur, alleen uit eigen stal 2 vos veulens, 1 hengst 1 merrie (uit de grootmoeder van mijn merrie)

Borre:
Afbeelding